Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by janke View Post
    Ei kai tuolla mitään viriä ole. Onkohan siitä mitään hyötyä, että tyhjää tuon purkin ja asentaa ohjelmiston uudestaan? Vähä niin kun tietokoneeseen?:think
    Tuskin on mitään hyötyä, koska onhan se sillä softalla aikaisemminkin toiminut. Uusissa autoissa auttaa joskus softan päivitys, jos siellä on joku bugi. Tuon ikäisessä olisi varmasti jo päivitetty, jos sille olisi tarvetta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by HTK12 View Post
      Tuskin on mitään hyötyä, koska onhan se sillä softalla aikaisemminkin toiminut. Uusissa autoissa auttaa joskus softan päivitys, jos siellä on joku bugi. Tuon ikäisessä olisi varmasti jo päivitetty, jos sille olisi tarvetta.
      No sehän tässä kiinnostaakin että toimiiko toi softa niin kun sen pitäisi? Se valittaa ja pitää actiivisena tuota "muffler flappia" vaikka koko autosta ei sellasta löydy, niin tuon takia sitä olenki miettinyt, että ohjelmisto uusiksi, vai?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by janke View Post
        No sehän tässä kiinnostaakin että toimiiko toi softa niin kun sen pitäisi? Se valittaa ja pitää actiivisena tuota "muffler flappia" vaikka koko autosta ei sellasta löydy, niin tuon takia sitä olenki miettinyt, että ohjelmisto uusiksi, vai?
        No onko tuo auto sulla koskaan toiminut ok?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by HTK12 View Post
          No onko tuo auto sulla koskaan toiminut ok?
          No ei varmaankaan. Se on ollut mulla vissiin neljävuotta, mutta vasta myöhenpää kiinnittänyt huomioa noihin käynti häiriöihin. Vetohan on puuttunut aina mun aikana, joka lienee ominaisuus?:think Mutta toi kierrosten jämähtäminen 1000rpm kohdalle ja samassa lukemassa koneen tärytys häirittee ja haluaisin ratkaista tuon ongelman jotenki ja myös rikkaalla käymisen tyhjäkäynnillä.
          Last edited by janke; 11-11-2012, 00:35.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by janke View Post
            No ei varmaankaan. Se on ollut mulla vissiin neljävuotta, mutta vasta myöhenpää kiinnittänyt huomioa noihin käynti häiriöihin. Vetohan on puuttunut aina mun aikana, joka lienee ominaisuus?:think Mutta toi kierrosten jämähtäminen 1000rpm kohdalle ja samassa lukemassa koneen tärytys häirittee ja haluaisin ratkaista tuon ongelman jotenki ja myös rikkaalla käymisen tyhjäkäynnillä.
            Tuskin sulla se moottorinohjaus noita ongelmia aiheuttaa. Tälläkin foorumilla on monta aihetta noista käyntihäiriöistä, joista vois löytyä sulle apua. Mahdollisia vikoja on melko paljon, joten niitä lukemalla tai toimittamalla auton jonnekkin pajalle, jossa osaavat korjata BMW:tä lienee paras vaihtoehto. Satunnaisten osien vaihteleminen käy äkkiä kalliiksi..
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by HTK12 View Post
              Tuskin sulla se moottorinohjaus noita ongelmia aiheuttaa. Tälläkin foorumilla on monta aihetta noista käyntihäiriöistä, joista vois löytyä sulle apua. Mahdollisia vikoja on melko paljon, joten niitä lukemalla tai toimittamalla auton jonnekkin pajalle, jossa osaavat korjata BMW:tä lienee paras vaihtoehto. Satunnaisten osien vaihteleminen käy äkkiä kalliiksi..
              Olen kyllä lukenut täältä lähes kaiken tärkeän tuohon m52 ongelmaan, mutta vastaavaa vikaa ei ole tullut vielä vastaan. Tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=260383 Näitä on pohdittu ja kaikki apu on tarpeen.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by TJJ View Post
                Oli 6 kpl tuollaisia vikakoodeja:

                ECU: GS8600
                149 CAN Wheel speeds

                Tuohan on kai laatikon purkki. Kuitenkaan ABS-purkissa ei ollut vikailmoitusta pyöräntunnistimilta. Eli missäs nyt on vikaa?
                Mites nollauksen jälkeen, palautuiko koodi heti uudestaan?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by janke View Post
                  Mites nollauksen jälkeen, palautuiko koodi heti uudestaan?
                  Ei palautunut virhekoodia. Noita on ollut 6 kpl, 3 eri tapahtumaa ja niissä vika ilmeni 1-3 kertaa (jos tuota oikein tulkitsin). Kierroksista ja vaihteesta päätellen nuo ovat kuitenkin tapahtuneet eri aikaan kuin hitaan nopeuden jarrupolkimen värinät.

                  Moottorinohjauksessa oli tällainen MAF:in virhe, tiedä sitten mistä tuo johtuu. Täytyy aluksi tutkia MAF:in johto ja liitokset.

                  8 Signal air flow meter
                  Error frequency : 4
                  Logistic counter: 18
                  Engine speed 6464.00 1/min
                  Throttle-valve angle 77.32 Grad DK
                  duty cycle Idle adjuster 99.60 %
                  intake air voltage 4.96 V
                  appear before (rel.) 8.00 h
                  Kurzschluss gegen U-Batt.
                  CARB-Fehler
                  Fehler nach Entprellung gespeichert
                  Fehler momentan nicht vorhanden
                  sporadischer Fehler
                  E39 528iA

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Ei palautunut virhekoodia. Noita on ollut 6 kpl, 3 eri tapahtumaa ja niissä vika ilmeni 1-3 kertaa (jos tuota oikein tulkitsin). Kierroksista ja vaihteesta päätellen nuo ovat kuitenkin tapahtuneet eri aikaan kuin hitaan nopeuden jarrupolkimen värinät.

                    Moottorinohjauksessa oli tällainen MAF:in virhe, tiedä sitten mistä tuo johtuu. Täytyy aluksi tutkia MAF:in johto ja liitokset.

                    8 Signal air flow meter
                    Error frequency : 4
                    Logistic counter: 18
                    Engine speed 6464.00 1/min
                    Throttle-valve angle 77.32 Grad DK
                    duty cycle Idle adjuster 99.60 %
                    intake air voltage 4.96 V
                    appear before (rel.) 8.00 h
                    Kurzschluss gegen U-Batt.
                    CARB-Fehler
                    Fehler nach Entprellung gespeichert
                    Fehler momentan nicht vorhanden
                    sporadischer Fehler
                    Aika paljon erilaisia koodeja! Kannattaa laitta noi tuonne vikakoodi threadiin jos siellä joku on vastaavien kanssa ihmetellyt. Voisko olla tän kylmyyden ja kosteuden tuomaa liitos ongelmaa.:think
                    Oletko uusinut virtalukonpohjaa auton sinulla olessaan? Käsitykseni mukaan moni virtapiiri kulkee virtl.pohjankautta.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by janke View Post
                      Oletko uusinut virtalukonpohjaa auton sinulla olessaan?
                      Autoni on ylihuollettu, joten tottakai olen tuon vaihtanut.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Stile
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 32
                        • Lappi

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Lohkon molemmille puolille tulee 400w elementit numerot DA 411 871 ja DA 411 881. Kuskin puoli on ahdas asentaa, helpottaa kummasti kun ostaa räikkälenkin.
                        Pitääpä käydä ostamassa kyseiset elementit, toivottavasti ovat oikeat, kun ei missään lukenut sopivuutta.. :think

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Autoni on ylihuollettu, joten tottakai olen tuon vaihtanut.
                          Niin vähän aavistinki.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Stile View Post
                            Pitääpä käydä ostamassa kyseiset elementit, toivottavasti ovat oikeat, kun ei missään lukenut sopivuutta.. :think
                            No vilkaise vaikka defan suosituostaulukossa, joka löytyy mm. defan sivuiltaa, varaosaliikkeistä jne.. Nuo ko. elementit sopii M60/M62 koneeseen. Itse asentelin reilu vuosi sitten nuo omaan autooni.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jonsered92
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 470
                              • JKL

                              Moi

                              Elikkäs semmonen kysymys että pitäskö alavesiletkun olla lämmin sadan kilsan ajon jälkeen? Hyttiin tulee lämmintä sekä kylmää ja lämpömittari on normaalissa kohdassaan mittaristossa.

                              Mittari myös valittaa kühlwasser/..wassert. prüfer.. eli vedet vähissä/veden lämpö liia korkea? (ohjekirjassa luki että kühlwassertemprature tms tarkoittaa veden liia korkeaa lämpötilaa) Nestettä on tarpeeksi ellei hieman "liikaakin". Onko syytä huolestua tuosta letkusta vai pitääköhä alkaa tekee jotai remonttia? Autona siis e39 523i vm 96.
                              Nyt:e60 530xda herkuilla
                              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                              Comment

                              • Stile
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 32
                                • Lappi

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                No vilkaise vaikka defan suosituostaulukossa, joka löytyy mm. defan sivuiltaa, varaosaliikkeistä jne.. Nuo ko. elementit sopii M60/M62 koneeseen. Itse asentelin reilu vuosi sitten nuo omaan autooni.
                                Joo sieltähän ne löytyi, kun vähän tarkemmin silmäili. Lisäksi täytyy siis tilata DA 460 785, DA 460 803 x2, ja DA 460 828?
                                Last edited by Stile; 11-11-2012, 19:05.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎