Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 650
    • Raahe

    EDC -iskarit

    Eipä sattunut silmään tarinoita kyseisten takaiskarien irroituksesta. Onko joku käyttänyt irti, lähinnä että onko siinä mitään tietämisenarvosta etukäteen. Varsin mielenkiintoseltahan tuo näytti, kun ohimennen kahtelin projektia. Autossa on vielä tasonsäätö, minkä putkistot siinä mietitytti :think Jos nyt saapi ne iskarit irti niin onko tuo tasonsäätösysteemi minkälainen periaatteeltaan, et pitääkö se ilmata lopuksi kun on putket takasi paikollaan. Mieluummin tietenki ettei putkia/letkuja tarvis irrottaa, mut voi olla et mennee hankalaksi vaihtaa jousia siinä pyöränkotelossa
    F26 X4 m-sport
    E60 M5

    -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
    -Team Kärppä- limited edition
    "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Onko jostain nettikaupasta saatavana mustia ulkolistasarjoja E38:iin? Ei taida olla tuninkiliikkeiden valikoimassa.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by kaol View Post
        Onko jostain nettikaupasta saatavana mustia ulkolistasarjoja E38:iin? Ei taida olla tuninkiliikkeiden valikoimassa.
        Merkkiliike tai ebay
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by kaol View Post
          Onko jostain nettikaupasta saatavana mustia ulkolistasarjoja E38:iin? Ei taida olla tuninkiliikkeiden valikoimassa.
          Hippasen on heikko valikoima, Saksasta tuurilla..Itekkin tässä jo kyttäilly listoja omaan mutta ääh..Ostetaan uudet
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • -MVI-
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 42
            • Tampere

            Originally posted by imppa81 View Post
            Eipä sattunut silmään tarinoita kyseisten takaiskarien irroituksesta. Onko joku käyttänyt irti, lähinnä että onko siinä mitään tietämisenarvosta etukäteen. Varsin mielenkiintoseltahan tuo näytti, kun ohimennen kahtelin projektia. Autossa on vielä tasonsäätö, minkä putkistot siinä mietitytti :think Jos nyt saapi ne iskarit irti niin onko tuo tasonsäätösysteemi minkälainen periaatteeltaan, et pitääkö se ilmata lopuksi kun on putket takasi paikollaan. Mieluummin tietenki ettei putkia/letkuja tarvis irrottaa, mut voi olla et mennee hankalaksi vaihtaa jousia siinä pyöränkotelossa
            EDC-iskareissa ei varsinaisesti ole ihmeempää eroa, kuin että tolpan yläpäässä on säätöventtiilin ohjauksen johdot.
            Tasonsäätö taas onkin vähän vähän hankalampi, tolppaa ei muistaakseni saa kunnolla ulos, jos ei ota letkuja irti. Omassa oli letkut niin jumissa, ettei lähteneet kuin väkivalloin...

            Tason säätö käyttää ohjaustehostimen pumppua ja öljyä, varsinainen säätöventiili on kiinni taka-kallistuksenvakaajassa.
            Tuosta löytyy periaatetta, se hydraulinen osuus: http://www.e38.org/selflevel.pdf

            Muistelisin, että ohjeissa sanottiin, että auton perä pitäisi olla ilmassa (eli kumpikin takapyörä roikkuu vapaasti) vähintään 5 minuuttia, niin suurin osa öljystä on poistunut tasonsäädön kierrosta, ilmauksesta ei ole muistikuvaa,
            mutta TIS:tä löytyy suht hyvät ohjeet, valitettavasti sitä ei juuri nyt ole asennettuna, muuten voisin ohjeet laittaakin.

            Comment

            • mara83
              Newbiemmer
              • Jun 2010
              • 8
              • Kajaani

              E38 740ia omistajan käsikirja?

              Löytyykö tota netistä suomen kielisenä?

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by mara83 View Post
                Löytyykö tota netistä suomen kielisenä?
                Eipä taida löytyä, ellei joku niitä ole itse viime aikoina skannannut.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Hain sitten tänään KL-varaosista uudet takaluukun kaasujouset (60€/2kpl) ja takajarrupalat (45€). Ihan mielenkiinnosta, ovatko palat orkkikset tai niitä vastaavat, kun merkki on Textar? Eteen hiljattain hankin jo palat ja ne olivat ainakin Pagid merkkiset, jotka mielestäni ovat orkkista vastaavia.

                  Ajattelin tässä myös jossain kohtaa vaihtaa jarrunesteet ja Motonet taitaa myydä vain omaa nestettään (Motox?), mutta esim. Fixus-liikkeistä saa kaiketi ihan ATE:n nestettä, joka lienee samaa, kuin alkuperäinen litku. Jälkimmäinen on toki kalliimpaa, eli onko turha sijoitus, vai onko noissa oikeasti jotain eroa?

                  Eikä tietysti haittaa, jos joku kertoo, kuinka nuo nesteet E38 kopassa on järkevintä vaihtaa, tai onko siinä jotakin erityistä? Ainakin kaikissa Nissaneissa tuntuu järkevin tapa olla se, että repsikan takarenkaasta ensiksi pumppaa vanhat nesteet ulos ja sitten uutta sisään ja ilmaa sitten kaikki jarrut erikseen alkaen tuolta repsikan takajarrusta. Monesti olen myös jättänyt säiliöön sen verran nestettä, ettei ilma mene pääsylinteriin, lienee sama homma E38:ssa? DOT4 on kaiketi oikea neste?

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Eikä tietysti haittaa, jos joku kertoo, kuinka nuo nesteet E38 kopassa on järkevintä vaihtaa, tai onko siinä jotakin erityistä? Ainakin kaikissa Nissaneissa tuntuu järkevin tapa olla se, että repsikan takarenkaasta ensiksi pumppaa vanhat nesteet ulos ja sitten uutta sisään ja ilmaa sitten kaikki jarrut erikseen alkaen tuolta repsikan takajarrusta. Monesti olen myös jättänyt säiliöön sen verran nestettä, ettei ilma mene pääsylinteriin, lienee sama homma E38:ssa? DOT4 on kaiketi oikea neste?
                    Loogistahan tuo..Repsikan takarengas kauimmainen siihen säiliöön nähden..Eiköhän se MOTOX siellä hommansa aja sen kaksi vuotta joka suositeltu vaihtoväli on..
                    Nestevaatimus lukee jarrunestesäiliön päällä..DOT 4 oletettavasti.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      740ia 5hp24 laatikko, tasakaasulla ajaessa noin 100km/h kun laittaa kaasun aivan pohjaan (kickdownille asti) laatikko heittää noin sekunniksi vapaalle jolloin moottorin kierrokset rajotinta vasten, tämän sekunnin jälkeen tiputtaa normaalisti kolmoselle, mistähän moinen vois johtua? kellään kokemuksia vastaavanlaisesta viasta?
                      vikakoodit luettu --> ei mitään
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • mara83
                        Newbiemmer
                        • Jun 2010
                        • 8
                        • Kajaani

                        Jeb

                        Mikähän tossa mun E38 740i vois olla vikana ku toisinaan tyhjäkäynti "röpöttää" ja ajossa hävii tehot niin et alkaa pikkuisen nykii..Lämpimänä kierrokset ilman apulaiteita laskee johonki 500 rpm. Käytettiin läppärissä ja sano et lambda anturi vika.. Nollattiin ja kokeiltiin uudestaan käyntiin niin ei antanut vikakoodeja.. Toimi vähän aikaa ja nyt tekee samaa??
                        Last edited by mara83; 27-07-2010, 12:50.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by mara83 View Post
                          Mikähän tossa mun E38 740i -94 vois olla vikana ku toisinaan tyhjäkäynti "röpöttää" ja ajossa hävii tehot niin et alkaa pikkuisen nykii..Lämpimänä kierrokset ilman apulaiteita laskee johonki 500 rpm. Käytettiin läppärissä ja sano et lambda anturi vika.. Nollattiin ja kokeiltiin uudestaan käyntiin niin ei antanut vikakoodeja.. Toimi vähän aikaa ja nyt tekee samaa??
                          Imuvuodot ja venttiilikoppien tiivisteiden kunto kannattaa tutkia heti ensimmäisenä. Haulla löytää paljon juttua ko. aiheista.

                          Helpoin on aloittaa raottamalla öljyntäyttökorkkia koneen ollessa käynnissä. Jos käynti muuttuu, niin todennäköisesti imusarjan päässä olevassa huohotinventtiilissä on vikaa.
                          Venttiilikoppien tiivisteet puolestaan on vaihtokunnossa, jos ne hikoilee öljyä tai öljyä on päässyt tulpankoloihin.
                          Last edited by kaol; 30-06-2010, 10:55.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3311
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by mara83 View Post
                            Mikähän tossa mun E38 740i -94 vois olla vikana ku toisinaan tyhjäkäynti "röpöttää" ja ajossa hävii tehot niin et alkaa pikkuisen nykii..Lämpimänä kierrokset ilman apulaiteita laskee johonki 500 rpm. Käytettiin läppärissä ja sano et lambda anturi vika.. Nollattiin ja kokeiltiin uudestaan käyntiin niin ei antanut vikakoodeja.. Toimi vähän aikaa ja nyt tekee samaa??
                            Samat oireet kun oli omassa ja vikana se imusarjan takapäässä sijaitseva huohottimen ventiili vai mikä se nyt oli.
                            Näköjään kestää sen noin 200tkm ja on vaihtovalmis. '
                            Aloita suoraan sen vaihdolla.
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • Hemu__
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 972
                              • Kirkkonummi



                              Tuosta tuo osa 16, mitä tekee ja mistä tietää onko ehjä? :think Valvooko tuo jotenkin ilman ja bensiinin seosta vai mitä?

                              Kiitos jo vastanneille etukäteen!

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by Slazha View Post
                                740ia 5hp24 laatikko, tasakaasulla ajaessa noin 100km/h kun laittaa kaasun aivan pohjaan (kickdownille asti) laatikko heittää noin sekunniksi vapaalle jolloin moottorin kierrokset rajotinta vasten, tämän sekunnin jälkeen tiputtaa normaalisti kolmoselle, mistähän moinen vois johtua? kellään kokemuksia vastaavanlaisesta viasta?
                                vikakoodit luettu --> ei mitään
                                Tarkista ihan ensin öljyn taso.
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎