Originally posted by Jonbee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Field View PostSuosittelisin kääntämään viimeiseen, eli siihen A:han, painamaan kerran keltaista nappia yläoikealla ja laittamaan johdot alimpiin mahdollisiin (musta com, punainen 10A) ja sitten mittaamaan samalla tavalla. Nyt pitäis näyttää jotakin, mikäli virtavuotoja esiintyy. Näin siis, jos ymmärsin oikein kyseistä mittaria.
eli ihan noilla sun ohjeilla tein sen.
ainut vaa et mitä mä en ymmärrä et siitä mittarin läpi kulki sähkö läpi,koska samantien kun aloin mittaan sytty samantien takakonttiin valot. eli voiko tuo mittaustapa/tyyli olla oikein.?
ja mittari sanoi sitten 1.929 DC(?) ei oikein saa tuosta kuvasta selvää minkä otin siitä kun käsi näköjää tärähti.Last edited by anza(kla); 11-01-2012, 22:23.
Comment
-
-
Originally posted by Jonbee View Postkl varaosista 50e maksanu. ei ainekaa ollu samanlainen metallinen ku vanha. tuskimpa siis alkuperäinen325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi noita kannattais ostella, ei ne tarvikkeet oikein koskaan toimi.
ku mulla oli cäbissä m50 pata niin ostin siihen ensiks tarvike mallin kampuran asento tunnistimen no eihä se pelannu yhtää ja rahat takas ja marmorilta uusi ja johan alko kipinää tulee.
EDIT: se tarvike ei siis pelannut ollenkaan.
ei tainnu tieto liikkua ollenkaa boxille. samantien ku sain marmorilta uuden niin kerta töräyksellä auto käymää.
Comment
-
-
Onko kenelläkään ollut sellaisia ongelmia tuon seiskan putkiston kanssa, että se liitoskohta kattien jälkeen, ennen keskivaimentajaa vuotaa, eikä sitä tunnu saavan tiiviiksi? Menee kohta järki sen liitoksen kanssa, kun se ei muka pidä kunnolla. Vuoto ei ole paha (meni mm. katsastuksesta tänään läpi tuollaisenaan), mutta varsinkin kylmällä koneella röpöttää ikävästi siitä liitoksesta. Lämpimänä ei varsinaisesti ongelmia. Aikanaanhan siis vaihdoin katit ja avasin tuon liitoksen (vuoti aavistuksen jo ennen purkamista), heitin ne vanhat klemmarit mäkeen, mutta käytin sitä alkuperäistä putkenkappaletta ja hommasin uudet klemmarit. Luonnollisesti tuo liitos ei tuntunut kylmänä pitävän, joten viime viikolla hain Biltemasta käytännössä samanlaiset liitosputket, kuten alkuperäiset, mutta eivät tunnu pitävän kunnolla. Mitä pirua tuonne voisi laittaa, joka kestäisi ajoa ja tukkisi sen pienen vuodon (vuotaa ilmeisesti siitä, missä siinä putkessa menee se ohut sauma, jotta liitosputki voisi puristua kasaan).
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postja mittari sanoi sitten 1.929 DC(?) ei oikein saa tuosta kuvasta selvää minkä otin siitä kun käsi näköjää tärähti.
Saako noita luukun valoja pimeeksi muuten, kuin irrottamalla polttimot?
Eli todellinen lepotilan vuotovirtahan näkyy vasta, kun mittausta on jatkettu se 15 minuuttia?E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View PostEikös toi pari amppeeria ole vielä ihan normaali, kun takaluukun valot palaa, ja auto ei ole nukkumassa?
Saako noita luukun valoja pimeeksi muuten, kuin irrottamalla polttimot?
Eli todellinen lepotilan vuotovirtahan näkyy vasta, kun mittausta on jatkettu se 15 minuuttia?
kohta pitää varmaa semmonen homma tehä että panna johot kii niinku aikasemmi ja kontti kii ja pujottaa se mittari suksiluukusta ja ite ihmetellä sitä parikyt minsaa takapenkillä.?
ois oikeesti todella jees,kun se vika ois siinä akussa. mua nii vituttaa jokku sähköviat ku ei niistä saatana ikää tiiä mihin se sitä sähköö purkaa ja kauhia homma ihtellä tuommosesta autosta varsinki ku aivan kaikki on sähöllä.
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postjoo,eli nyt ois tuo homma tehty,kävin äsken kessulla ja samalla koitin tuotakin.
eli ihan noilla sun ohjeilla tein sen.
ainut vaa et mitä mä en ymmärrä et siitä mittarin läpi kulki sähkö läpi,koska samantien kun aloin mittaan sytty samantien takakonttiin valot. eli voiko tuo mittaustapa/tyyli olla oikein.?
ja mittari sanoi sitten 1.929 DC(?) ei oikein saa tuosta kuvasta selvää minkä otin siitä kun käsi näköjää tärähti.
Comment
-
-
Originally posted by Jonbee View Posteikai se anturista voi johtuu ettei pääse vikakoodeja lukemaan boxilta..
sillon ku suostu olemaan käynnissä ni ei ollu mitää ongelmaa päästä käsiks dataan.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Field View PostNyt kuulostaa oikealta. Kun mitataan virtaa, tarkoitus onkin, että sähkö kulkee mittarin läpi. Sulla oli vissiin kontti auki? Tuo lukema tosin kuulostaa korkealta pelkälle kontin valolle, koska kulutus on nyt n. 24W (P=AxI, eli Teho W on Virta x jännite, eli 1,929 x n.12V). Riippuu tietenkin, montako polttimoa seiskan kontissa on... Laita kaikki valot ym. pois päältä ja mittaa uudestaan. Nyt lukeman pitäisi olla pienempi.
jaahans ja taas kessulle.
mutta onkos se tosi kuitenki et se pitäs olla se vartti ennenku auto on "lepotilassa".?
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postjaahans ja taas kessulle.
mutta onkos se tosi kuitenki et se pitäs olla se vartti ennenku auto on "lepotilassa".?
Comment
-
Comment