Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Jonbee View Post
    ellei uus kampuran tunnistin oo hajonnu siinä 50 kilsan matkal minkä kerkes vetää.
    Orkkis vai tarvikeanturi?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Jonbee
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 41
      • Tampere

      Originally posted by Cell View Post
      Orkkis vai tarvikeanturi?
      kl varaosista 50e maksanu. ei ainekaa ollu samanlainen metallinen ku vanha. tuskimpa siis alkuperäinen

      Comment

      • anza(kla)
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 970
        • kokkola

        Originally posted by Field View Post
        Suosittelisin kääntämään viimeiseen, eli siihen A:han, painamaan kerran keltaista nappia yläoikealla ja laittamaan johdot alimpiin mahdollisiin (musta com, punainen 10A) ja sitten mittaamaan samalla tavalla. Nyt pitäis näyttää jotakin, mikäli virtavuotoja esiintyy. Näin siis, jos ymmärsin oikein kyseistä mittaria.
        joo,eli nyt ois tuo homma tehty,kävin äsken kessulla ja samalla koitin tuotakin.
        eli ihan noilla sun ohjeilla tein sen.
        ainut vaa et mitä mä en ymmärrä et siitä mittarin läpi kulki sähkö läpi,koska samantien kun aloin mittaan sytty samantien takakonttiin valot. eli voiko tuo mittaustapa/tyyli olla oikein.?

        ja mittari sanoi sitten 1.929 DC(?) ei oikein saa tuosta kuvasta selvää minkä otin siitä kun käsi näköjää tärähti.
        Last edited by anza(kla); 11-01-2012, 22:23.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by Jonbee View Post
          kl varaosista 50e maksanu. ei ainekaa ollu samanlainen metallinen ku vanha. tuskimpa siis alkuperäinen
          Ei noita kannattais ostella, ei ne tarvikkeet oikein koskaan toimi.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • anza(kla)
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 970
            • kokkola

            Originally posted by Cell View Post
            Ei noita kannattais ostella, ei ne tarvikkeet oikein koskaan toimi.
            oon ite ihan samaa mieltä.

            ku mulla oli cäbissä m50 pata niin ostin siihen ensiks tarvike mallin kampuran asento tunnistimen no eihä se pelannu yhtää ja rahat takas ja marmorilta uusi ja johan alko kipinää tulee.

            EDIT: se tarvike ei siis pelannut ollenkaan.
            ei tainnu tieto liikkua ollenkaa boxille. samantien ku sain marmorilta uuden niin kerta töräyksellä auto käymää.

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Onko kenelläkään ollut sellaisia ongelmia tuon seiskan putkiston kanssa, että se liitoskohta kattien jälkeen, ennen keskivaimentajaa vuotaa, eikä sitä tunnu saavan tiiviiksi? Menee kohta järki sen liitoksen kanssa, kun se ei muka pidä kunnolla. Vuoto ei ole paha (meni mm. katsastuksesta tänään läpi tuollaisenaan), mutta varsinkin kylmällä koneella röpöttää ikävästi siitä liitoksesta. Lämpimänä ei varsinaisesti ongelmia. Aikanaanhan siis vaihdoin katit ja avasin tuon liitoksen (vuoti aavistuksen jo ennen purkamista), heitin ne vanhat klemmarit mäkeen, mutta käytin sitä alkuperäistä putkenkappaletta ja hommasin uudet klemmarit. Luonnollisesti tuo liitos ei tuntunut kylmänä pitävän, joten viime viikolla hain Biltemasta käytännössä samanlaiset liitosputket, kuten alkuperäiset, mutta eivät tunnu pitävän kunnolla. Mitä pirua tuonne voisi laittaa, joka kestäisi ajoa ja tukkisi sen pienen vuodon (vuotaa ilmeisesti siitä, missä siinä putkessa menee se ohut sauma, jotta liitosputki voisi puristua kasaan).

              Comment

              • ts18056
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 276
                • Joroinen

                Originally posted by anza(kla) View Post
                ja mittari sanoi sitten 1.929 DC(?) ei oikein saa tuosta kuvasta selvää minkä otin siitä kun käsi näköjää tärähti.
                Eikös toi pari amppeeria ole vielä ihan normaali, kun takaluukun valot palaa, ja auto ei ole nukkumassa?
                Saako noita luukun valoja pimeeksi muuten, kuin irrottamalla polttimot?
                Eli todellinen lepotilan vuotovirtahan näkyy vasta, kun mittausta on jatkettu se 15 minuuttia?
                E39 525i -01
                ex 750iL -96

                Comment

                • anza(kla)
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 970
                  • kokkola

                  Originally posted by ts18056 View Post
                  Eikös toi pari amppeeria ole vielä ihan normaali, kun takaluukun valot palaa, ja auto ei ole nukkumassa?
                  Saako noita luukun valoja pimeeksi muuten, kuin irrottamalla polttimot?
                  Eli todellinen lepotilan vuotovirtahan näkyy vasta, kun mittausta on jatkettu se 15 minuuttia?
                  sammuukoha toi takakontin valo vaikka esim. 5 min päästä jos kontti on auki.?
                  kohta pitää varmaa semmonen homma tehä että panna johot kii niinku aikasemmi ja kontti kii ja pujottaa se mittari suksiluukusta ja ite ihmetellä sitä parikyt minsaa takapenkillä.?

                  ois oikeesti todella jees,kun se vika ois siinä akussa. mua nii vituttaa jokku sähköviat ku ei niistä saatana ikää tiiä mihin se sitä sähköö purkaa ja kauhia homma ihtellä tuommosesta autosta varsinki ku aivan kaikki on sähöllä.

                  Comment

                  • Field
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 8
                    • Espoo

                    Originally posted by anza(kla) View Post
                    joo,eli nyt ois tuo homma tehty,kävin äsken kessulla ja samalla koitin tuotakin.
                    eli ihan noilla sun ohjeilla tein sen.
                    ainut vaa et mitä mä en ymmärrä et siitä mittarin läpi kulki sähkö läpi,koska samantien kun aloin mittaan sytty samantien takakonttiin valot. eli voiko tuo mittaustapa/tyyli olla oikein.?

                    ja mittari sanoi sitten 1.929 DC(?) ei oikein saa tuosta kuvasta selvää minkä otin siitä kun käsi näköjää tärähti.
                    Nyt kuulostaa oikealta. Kun mitataan virtaa, tarkoitus onkin, että sähkö kulkee mittarin läpi. Sulla oli vissiin kontti auki? Tuo lukema tosin kuulostaa korkealta pelkälle kontin valolle, koska kulutus on nyt n. 24W (P=AxI, eli Teho W on Virta x jännite, eli 1,929 x n.12V). Riippuu tietenkin, montako polttimoa seiskan kontissa on... Laita kaikki valot ym. pois päältä ja mittaa uudestaan. Nyt lukeman pitäisi olla pienempi.

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      Originally posted by anza(kla) View Post
                      sammuukoha toi takakontin valo vaikka esim. 5 min päästä jos kontti on auki.?
                      Ei sammu ainakaan tuossa omassa, ennen kuin kontin laittaa kiinni. Jos sittenkään :think
                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • Jonbee
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 41
                        • Tampere

                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei noita kannattais ostella, ei ne tarvikkeet oikein koskaan toimi.
                        eikai se anturista voi johtuu ettei pääse vikakoodeja lukemaan boxilta..
                        sillon ku suostu olemaan käynnissä ni ei ollu mitää ongelmaa päästä käsiks dataan.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Jonbee View Post
                          eikai se anturista voi johtuu ettei pääse vikakoodeja lukemaan boxilta..
                          sillon ku suostu olemaan käynnissä ni ei ollu mitää ongelmaa päästä käsiks dataan.
                          Milläs niitä koodeja on yritetty lukea?
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • anza(kla)
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 970
                            • kokkola

                            Originally posted by Field View Post
                            Nyt kuulostaa oikealta. Kun mitataan virtaa, tarkoitus onkin, että sähkö kulkee mittarin läpi. Sulla oli vissiin kontti auki? Tuo lukema tosin kuulostaa korkealta pelkälle kontin valolle, koska kulutus on nyt n. 24W (P=AxI, eli Teho W on Virta x jännite, eli 1,929 x n.12V). Riippuu tietenkin, montako polttimoa seiskan kontissa on... Laita kaikki valot ym. pois päältä ja mittaa uudestaan. Nyt lukeman pitäisi olla pienempi.

                            jaahans ja taas kessulle.

                            mutta onkos se tosi kuitenki et se pitäs olla se vartti ennenku auto on "lepotilassa".?

                            Comment

                            • Jonbee
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 41
                              • Tampere

                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Milläs niitä koodeja on yritetty lukea?
                              benkaran ja boschin huollon laitteil että tuskin laadullisesti kovin huonoja ovat

                              Comment

                              • Field
                                Newbiemmer
                                • Jun 2007
                                • 8
                                • Espoo

                                Originally posted by anza(kla) View Post
                                jaahans ja taas kessulle.

                                mutta onkos se tosi kuitenki et se pitäs olla se vartti ennenku auto on "lepotilassa".?
                                Täytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎