Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    Originally posted by #BMW# View Post
    Juu, nimeen omaan tuota "viihdekeskusta" tarkoitin.
    Kattelin, en kyllä löytäny tyhjennys reikää..
    Muistatko missä se reikä vois sijaita, sori todella nolo kysymys..
    Pohjassa toki No, auton keskilinjan puolella ja sen näkemiseksi melkein joutuu nostamaan ne 3-4kpl(?) releitä pohjineen pois tieltä.

    Yksi reikä aukesi pohjan puolelta puhaltamalla (sieltä kun se vedenpoistoletkun pää näkyy hyvin) ja sitten vain kapealla kärjellä imuroimalla kaukalo yläkautta tyhjäksi roskista.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • ts18056
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 276
      • Joroinen

      Pikainen kysymys, pitäisi viikonloppuna vaihtaa talvipyörät alle. Minkä kokoiset pyöränpultit on e38 750:ssä? Auto hallilla, ei pääse tarkistamaan, talvivanteina ilmeisesti Bemarin orkkisvanteet, kartiopultinreiällä. Kesävanteina nyt jotkut bling-blingit, joiden pulteista ei havaintoa.
      E39 525i -01
      ex 750iL -96

      Comment

      • aripaa
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 520
        • Kuhmo

        Originally posted by ts18056 View Post
        Pikainen kysymys, pitäisi viikonloppuna vaihtaa talvipyörät alle. Minkä kokoiset pyöränpultit on e38 750:ssä? Auto hallilla, ei pääse tarkistamaan, talvivanteina ilmeisesti Bemarin orkkisvanteet, kartiopultinreiällä. Kesävanteina nyt jotkut bling-blingit, joiden pulteista ei havaintoa.
        Moro! Oliskohan m12*1,5 17mm avaimelle, ainakin realoem.com näyttää tuota kokoa.
        Ext. bmw:t
        e28 518i -87
        e34 518i -92
        e39 540ia sedan 7/98
        e39 540ia sedan 9/98
        e39 540ia tour. 12/98
        E34 525i Touring 7/92

        Vikakoodien lukua/nollausta.

        e39 540 ia sedan 7/96

        Comment

        • JiPe
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2548
          • Kuopio

          Originally posted by ts18056 View Post
          Ei sammu ainakaan tuossa omassa, ennen kuin kontin laittaa kiinni. Jos sittenkään :think
          Näköjään itse akku-keskustelu on ohi, mutta kyllä se kontin valo sammuu, en nyt ole mitannut onko aika 5 vai 10min tai jotain siltä väliltä, mutta kyllä se sammuu.
          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

          Comment

          • ts18056
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 276
            • Joroinen

            Originally posted by JiPe View Post
            Näköjään itse akku-keskustelu on ohi, mutta kyllä se kontin valo sammuu, en nyt ole mitannut onko aika 5 vai 10min tai jotain siltä väliltä, mutta kyllä se sammuu.
            Sitten alkaa epäilyttää, josko tuolla kontissa onkin jotain vikaa. Tämä nimittäin seurattiin, varttitunnin päästä sammui toi vaihteenvalitsimen valo, avonaisen kontin valo ei. Täytyy viikonloppuna paneutua asiaan
            E39 525i -01
            ex 750iL -96

            Comment

            • #BMW#
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 488
              • Espoo

              Originally posted by Zoui View Post
              Pohjassa toki No, auton keskilinjan puolella ja sen näkemiseksi melkein joutuu nostamaan ne 3-4kpl(?) releitä pohjineen pois tieltä.

              Yksi reikä aukesi pohjan puolelta puhaltamalla (sieltä kun se vedenpoistoletkun pää näkyy hyvin) ja sitten vain kapealla kärjellä imuroimalla kaukalo yläkautta tyhjäksi roskista.
              Kiitos Zoui!
              Tyhjennysreikä bongattu relepohjien alta. Saldo, kaks violetin väristä relettä palannut mitään tieto mitä ne ohjaa? Startia ja bensapumppu nyt ainakaan pyörittänyt.

              Pieni pelko perseen alla ettei vaan myös releen pohja ottanut itsensä oli mustia jälkiä pinnien reijissä

              Ja mitä muuten hoitaa 26 pinninen musta boksi mikä sijaitsee ECUn edessä? näyttäisi olevan myös mustia jälkiä kahdessa pinnissä.. joku helvatan tärkeä purkki kuitenki.. paljon oli numeroita kyljessä mut ykskään ei täsmänny reolliin. VDO lukee boxissa..

              Onko kellään kokemusta tästä vesi ongelmasta? mitä kaikkea meni rikki..
              Last edited by #BMW#; 13-11-2010, 02:47.
              E38 pre 740i 4.4l Manual

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by #BMW# View Post
                Kiitos Zoui!
                Tyhjennysreikä bongattu relepohjien alta. Saldo, kaks violetin väristä relettä palannut mitään tieto mitä ne ohjaa? Startia ja bensapumppu nyt ainakaan pyörittänyt.

                Pieni pelko perseen alla ettei vaan myös releen pohja ottanut itsensä oli mustia jälkiä pinnien reijissä

                Ja mitä muuten hoitaa 26 pinninen musta boksi mikä sijaitsee ECUn edessä? näyttäisi olevan myös mustia jälkiä kahdessa pinnissä.. joku helvatan tärkeä purkki kuitenki.. paljon oli numeroita kyljessä mut ykskään ei täsmänny reolliin. VDO lukee boxissa..

                Onko kellään kokemusta tästä vesi ongelmasta? mitä kaikkea meni rikki..
                Yksi pohjassa olevista releistä on ainakin lasinpyyhkiöille, väriä en enää muista...

                Itellä ei mitään mennyt varsinaisesti mistään autosta rikki, ainoastaan johtoja oli syöpynyt katki, eli osa laitteista ei vain enää toiminut. On vielä todella paskassa välissä vaihtaa nuo releen pohjat, helpompi olisi hyvissä ajoin huolehtia veden poistumisesta...
                Last edited by Zoui; 13-11-2010, 11:37.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Kuvassa pohjan vesireikä,



                  Poikki hapettuneet releen pohjat, jotka voisi varmaan joku kätilö vaihtaa uusiin konehuoneenkin puolelta, mutta itse jouduin ne vetämään sisälle autoon apukuskin jalkatilaan... samalla päivitellen miksi niitä ei tehtaalla olisi jo jätetty kabiinin puolelle, jossa tilaa vielä olisi vielä noille releille ollut.



                  Joissakin netissä olevissa ohjeissa on ettei ecu-boxeja tarvisi edes irroittaa tuon ongelman hoitamiseksi, mutta vesireiän avausta suurempaa hommaa ei oikein boxeja purkamatta saa tehtyä.



                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by #BMW# View Post
                    Ja mitä muuten hoitaa 26 pinninen musta boksi mikä sijaitsee ECUn edessä? näyttäisi olevan myös mustia jälkiä kahdessa pinnissä.. joku helvatan tärkeä purkki kuitenki.. paljon oli numeroita kyljessä mut ykskään ei täsmänny reolliin. VDO lukee boxissa..
                    Kyseessä on cruisen ohjainyksikkö näissä vanhemmissa V8 autoissa. Sitten M62TU koneen myötä cruisen toiminnot siirtyi DME:hen kun ei tarvittu erillistä vaijerivetoa sähköisen kaasuläpän takia.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      Originally posted by ts18056 View Post
                      Sitten alkaa epäilyttää, josko tuolla kontissa onkin jotain vikaa. Tämä nimittäin seurattiin, varttitunnin päästä sammui toi vaihteenvalitsimen valo, avonaisen kontin valo ei. Täytyy viikonloppuna paneutua asiaan
                      Seison korjattuna! Kyllä toi tänä viikonloppuna sammui samaan aikaan, kun muutkin laitteet. Auto lähti taas viikon seisotuksen jälkeen ihan normaalisti.

                      Apukuskin pyöränkotelosta löytyi vakiopaikalta yksi poikki hapettunut/hankautunut johto, se tuli korjattua. Carsoftin sain auttavasti pelittämään, moottorinohjaus ei kuitenkaan vastannut, pitäiskö toimia tällä norsukoneella? Huoltoilmaisimen sain nollattua.

                      Takajarrupalat oli finaalissa, huomasin renkaanvaihdossa, nekin nyt uudet.
                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • JiPe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2548
                        • Kuopio

                        Auto jälleen ajossa. Tankki tungettu täyteen löpöä ja nyt sitten vaan kynsiä pureskellen odottamaan että tuleeko sitä muualta kuin suuttimista.
                        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by JiPe View Post
                          Auto jälleen ajossa. Tankki tungettu täyteen löpöä ja nyt sitten vaan kynsiä pureskellen odottamaan että tuleeko sitä muualta kuin suuttimista.
                          Vaihdoitko tankin vai korjasitko sen?

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Vaihdoitko tankin vai korjasitko sen?
                            Plastic Padding:llä korjasin, aktiivihiilisuodattimen käytin irti ja puhaltelin ilmoja läpi, sekä poistin tankinkorkista tiivisteen. Josko tuo kestäisi sen aikaa, kun tulee eteen pakoputken irroitus tai kartaanissa jotain, niin on jo puolimatkassa tankin irroitusta.
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • #BMW#
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 488
                              • Espoo

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Yksi pohjassa olevista releistä on ainakin lasinpyyhkiöille, väriä en enää muista...

                              Itellä ei mitään mennyt varsinaisesti mistään autosta rikki, ainoastaan johtoja oli syöpynyt katki, eli osa laitteista ei vain enää toiminut. On vielä todella paskassa välissä vaihtaa nuo releen pohjat, helpompi olisi hyvissä ajoin huolehtia veden poistumisesta...
                              Hyvä onni sulla käynyt!
                              Itsellä on ollut pidemmän aikaa epäonnea, kännykän näyttöki meni kaks paäivä sitten paskaks tipahti kiireissään kädestä asfalttiin (max. 50cm) ei pitäis viel rikki mennä.

                              Mutta itse autoon, akkua vaihtamalla startti jaksoi pyörittää konetta. Käymään en sitä kuitenkaan saanut kun pa.pumppu ei käynnyt misssään vaiheessa. Pa.pumppu kuitenkin toimii kun kytkin johdot suoraan akkuun, mutta käymään en silti konetta saanut.
                              Seuraavaksi tutkinnan alla on puolien toiminta.

                              Mutta tässä välissä kysymys, onko seiskassa muita sulake rasioita kuin nokkapellin alla.
                              Sillä persetuntumalta tuntuis että sulakkeita ois mennyt.

                              En usko siihen että puolat on yhtäkkii pimeinä...

                              Tarina meni niin että viime tiistaina konetta käynnistettiin luovutustestauksessa, asentaja ei laittanut suojakantta. Auto siis ollut ulkona ja räntää satoi.
                              Minä kävin keskiviikkona hakeen auton, ihmettelin miksei auto käynnistyny ja huomasin ettei suojakanttaa ole laitettu ja vettä oli siel "sähkökeskuksen" pohjalla.

                              Kaikki vinkit tervetulleita ongelman ratkaisemiseksi.
                              E38 pre 740i 4.4l Manual

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by #BMW# View Post
                                Mutta tässä välissä kysymys, onko seiskassa muita sulake rasioita kuin nokkapellin alla
                                Akun vieressä muutama rele ja sulake. Tsekkaa onko palaneita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎