Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by kaol View Post
    -97 725tds:ää vaivaa sellainen vika, että nopeuden kasvaessa yli ~50km/h sammuu radio ja MID. Lisäksi mm. vilkkujen ja kaukovalojen verkkivalot ja vilkkujen ääni lakkaa toimimasta. Vilkut ja muut valot silti toimivat normaalisti. Mittariston ajotietokone toimii normaalisti myös MID:in sammuessa ja taas nopeuden laskiessa kaikki lähtee toimimaan, eikä esim. uudelleenkäynnistystä tarvita.
    Radio on alkuperäinen Business RDS ja siihen kytkettynä puhelin ja CD-vaihtaja. Radiossa vika ei ole, koska vika ilmenee myös sen ollessa irti. Auton kaikki sähkölaitteet toimii muuten normaalisti, eikä meikkipeilin valon päällekytkeminen aiheuta kummallisuuksia.

    Mikä vian voisi aiheuttaa? Kenties korimoduli tai etulokasuojien takana olevat johtosarjan viat?
    Laatikosta löytyisi 730ia:sta irroitettu korimoduli GM2, mutta erona on tähän autoon on, että tässä autossa on GM3. Tohtiiko kokeilla, varusteet on lähes täsmälleen samat?

    Toivottavasti ei ole liikaa kysymyksiä yhdessä postauksessa.
    Kaikki paitti nopeuden kasvu viittaa kyllä virtalukon pohjaan, vaihda se eka jos ei oo tehty.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Supa View Post
      Kaikki paitti nopeuden kasvu viittaa kyllä virtalukon pohjaan, vaihda se eka jos ei oo tehty.
      Sen teen. Kiitos vinkistä.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7045
        • Forssa

        Pitääkö vaihdekepin vieressä olevan vaihdevalitsimen valon sammua jonkin ajan kuluttua kun autossa ei ole ketään ja ovet lukossa? Mulla jää palamaan.
        Eli milloin auto menee ns nukkumistilaan ja mitä kaikkea se silloin kytkee pois päältä.
        Mitä kaikkea toimintoja jää "päälle" kun autosta on juuri poistuttu mutta ei lukittu?

        Tuo sigun auto kun hukkaa johonkin akun silloin tällöin... :think
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          Mä taas kyselen hieman.

          Eli sigun autossa hälytin ja kysymys kuuluukin että kytkeytyykö hälytin päälle kun ovet lyö lukkoon? Vai tarviiko painaa avaimesta ns kaksi kertaa ovet kiinni ennen kuin hälyt menee päälle? Sattui sellanen tänään että kävin postissa koirat mukana takapenkillä ja postissa olleessani tottakai ne hälyt alkoi huutaa.
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by Bouma View Post
            Mä taas kyselen hieman.

            Eli sigun autossa hälytin ja kysymys kuuluukin että kytkeytyykö hälytin päälle kun ovet lyö lukkoon? Vai tarviiko painaa avaimesta ns kaksi kertaa ovet kiinni ennen kuin hälyt menee päälle? Sattui sellanen tänään että kävin postissa koirat mukana takapenkillä ja postissa olleessani tottakai ne hälyt alkoi huutaa.
            Ainakin e36:ssa menee, vaikka kääntäis avaimesta vaan ovet lukkoon.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Kaks kertaa kun painaa lukkoon niin sisätutka ja muistaakseni kallistusanturi ei oo käytössä, eli voi jättää eläimiä autoon.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Bouma View Post
                Mä taas kyselen hieman.

                Eli sigun autossa hälytin ja kysymys kuuluukin että kytkeytyykö hälytin päälle kun ovet lyö lukkoon? Vai tarviiko painaa avaimesta ns kaksi kertaa ovet kiinni ennen kuin hälyt menee päälle? Sattui sellanen tänään että kävin postissa koirat mukana takapenkillä ja postissa olleessani tottakai ne hälyt alkoi huutaa.
                Supa tuossa kertoikin, eli kaksi kertaa peräkkäin lukitusnappia painamalla, menee sisätutka pois päältä, jolloin autoon voi jättää eläimiä. Mutta älä ihmettele, jos joskus autolle tullessasi, se alkaa hälyttää. Pari vuotta sitten käytyäni syömässä, huomasin, kuinka autoni hätävilkut olivat menneet päälle: johtui hälystä. Taas n. kolmisen viikkoa sitten kävi niin, että kytkin sisätutkan pois päältä, mutta kun tulin autolleni takaisin ja avasin ovet kaukosäädöllä, niin hälytin alkoi soimaan. Samanlaista kiusaa on ajoittain tapahtunut kaikilla omistamillani seiskoilla, mutta onneksi se ei ole yleistä. Vikakoodeja en ole koskaan löytänyt.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Hälytyksen syyn näkee kun menee korimoduuliin kiinni ja lukee shadow memoryn inpalla esim. Dissillä hälyttimelle on oma alavalikko korimoduulin alla myös.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Supa tuossa kertoikin, eli kaksi kertaa peräkkäin lukitusnappia painamalla, menee sisätutka pois päältä, jolloin autoon voi jättää eläimiä. Mutta älä ihmettele, jos joskus autolle tullessasi, se alkaa hälyttää. Pari vuotta sitten käytyäni syömässä, huomasin, kuinka autoni hätävilkut olivat menneet päälle: johtui hälystä. Taas n. kolmisen viikkoa sitten kävi niin, että kytkin sisätutkan pois päältä, mutta kun tulin autolleni takaisin ja avasin ovet kaukosäädöllä, niin hälytin alkoi soimaan. Samanlaista kiusaa on ajoittain tapahtunut kaikilla omistamillani seiskoilla, mutta onneksi se ei ole yleistä. Vikakoodeja en ole koskaan löytänyt.
                    No mulla teki tuo auto yksi päivä juuri sillain että kun ovet avasin niin hälyt alkoi huutaa. Mutta kiitos vastauksista taas Supa ja Ramzez. Koko ajan opitaan uutta E38 korimallista.
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • 325i
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 39
                      • Oulu

                      Oisko kellään viisaammalla tietoa, kuinka poistetaan ajovaloautomatiikka käytöstä? ja tietty se ajotietokonekin ois kiva saada lontoon kielelle, kuinka se tehdään?

                      ja auto on tosiaan ´95 740 e38
                      ´08 530d
                      Ex:
                      ´76 Chrysler New Yorker 400cid "Diamond Black"
                      ´01 330iA
                      ´89 Chevy Van Starcraft
                      ´95 740iA "Oxford Green"
                      ´93 325i
                      ´88 Volvo 740GL
                      ´82 Volvo 244GL

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by 325i View Post
                        Oisko kellään viisaammalla tietoa, kuinka poistetaan ajovaloautomatiikka käytöstä? ja tietty se ajotietokonekin ois kiva saada lontoon kielelle, kuinka se tehdään?

                        ja auto on tosiaan ´95 740 e38
                        Esim. Car&Key Memorysta onnistuu kummankin säätäminen. Sopivalla softalla tai testerillä siis.
                        Miksi haluat valoautomaatikan pois? Yleensä ihmiset haluaa sen päälle. :think
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by |foder| View Post
                          Pitääkö vaihdekepin vieressä olevan vaihdevalitsimen valon sammua jonkin ajan kuluttua kun autossa ei ole ketään ja ovet lukossa? Mulla jää palamaan.
                          Eli milloin auto menee ns nukkumistilaan ja mitä kaikkea se silloin kytkee pois päältä.
                          Mitä kaikkea toimintoja jää "päälle" kun autosta on juuri poistuttu mutta ei lukittu?

                          Tuo sigun auto kun hukkaa johonkin akun silloin tällöin... :think
                          Pitäs mennä nukkumaan 20 minuutin sisään suunilleen.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Originally posted by Supa View Post
                            Pitäs mennä nukkumaan 20 minuutin sisään suunilleen.
                            16 minuuttia tarkka aika releellä
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by kaol View Post
                              -97 725tds:ää vaivaa sellainen vika, että nopeuden kasvaessa yli ~50km/h sammuu radio ja MID. Lisäksi mm. vilkkujen ja kaukovalojen verkkivalot ja vilkkujen ääni lakkaa toimimasta. Vilkut ja muut valot silti toimivat normaalisti. Mittariston ajotietokone toimii normaalisti myös MID:in sammuessa ja taas nopeuden laskiessa kaikki lähtee toimimaan, eikä esim. uudelleenkäynnistystä tarvita.
                              Radio on alkuperäinen Business RDS ja siihen kytkettynä puhelin ja CD-vaihtaja. Radiossa vika ei ole, koska vika ilmenee myös sen ollessa irti. Auton kaikki sähkölaitteet toimii muuten normaalisti, eikä meikkipeilin valon päällekytkeminen aiheuta kummallisuuksia.

                              Mikä vian voisi aiheuttaa? Kenties korimoduli tai etulokasuojien takana olevat johtosarjan viat?
                              Laatikosta löytyisi 730ia:sta irroitettu korimoduli GM2, mutta erona on tähän autoon on, että tässä autossa on GM3. Tohtiiko kokeilla, varusteet on lähes täsmälleen samat?

                              Toivottavasti ei ole liikaa kysymyksiä yhdessä postauksessa.
                              Originally posted by Supa View Post
                              Kaikki paitti nopeuden kasvu viittaa kyllä virtalukon pohjaan, vaihda se eka jos ei oo tehty.
                              Vaihdoin vl-pohjan, mutta vika ei poistunut. Testailin asiaa hieman lisää ja huomasin, että radio pysyy päällä, jos MID on irti. Radion äänentaso vaihtelee silti melko paljon ja tuo mittariston osittainen "kuoleminen" tapahtuu yhä samassa nopeudessa.
                              Vinkkejä, mitä paikkaa kannattaa tutkia seuraavaksi? Mistä löytyy maadoitukset?

                              Tuossa ensimmäisessä viestissä unohtui kertoa, että auton puhelin on mykkänä. Luuri ei reagoi mihinkään, eikä MIDissä esim. pala puhelimen merkkivalo. Luuri on testattu toimivaksi toisessa autossa. Puhelimen "tuut"-ääni kuuluu virtoja kytkettäessä, jos takakontin puolella on kytkettynä SIM-kortti.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Supa View Post
                                Esim. Car&Key Memorysta onnistuu kummankin säätäminen. Sopivalla softalla tai testerillä siis.
                                Miksi haluat valoautomaatikan pois? Yleensä ihmiset haluaa sen päälle. :think
                                Eivät kaikki halua valoautomatiikkaa.
                                En itsekkään pidä mokomasta vekottimesta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎