Originally posted by muuris
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
0.5ms dead time kuulostaa aika alhaiselta :think yleensä se kun on lähempänä millisekuntia ellei sit päällekkin isommilla suuttimilla.
No kuiteskin sitä multiply mappia voi kokeilla vaihtaa ja req fuelia kans muutella. Se multiply map toimii ilman baro anturiakin, koska speeduino ottaa baro lukeman map:lta ennenkuin kun kone käy vertailulukemaksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ei kyl se on ton mukaan sit oikein jos sul on 12v 100% jännitekorjaus.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
En ymmärrä. Kaiken pitäisi siis olla oikein, mutta VE- kartta on tuplat verrattuna muiden vastaaviin.
Speeduinon sivuilla sanotaan: "The time the injector takes to open completely once triggered". Alla olevalla datalehdellä sanotaan "opening time 1.3ms" jännitteellä x.
Nyt oon aivan sekaisin mitä pitäisi tehdä
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostEn ymmärrä. Kaiken pitäisi siis olla oikein, mutta VE- kartta on tuplat verrattuna muiden vastaaviin.
Speeduinon sivuilla sanotaan: "The time the injector takes to open completely once triggered". Alla olevalla datalehdellä sanotaan "opening time 1.3ms" jännitteellä x.
Nyt oon aivan sekaisin mitä pitäisi tehdä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Eiks toi 50-60 oo ihan suht normaali lukema tyhjäkäynnille. Itsellä taitaa mennä 56-135 tossa omassa vehkeessä ja paljon on tuollaisia skaaloja näkynyt muutenkin. Erään ihan työkseen autoja säätävän jannun jäljiltä löytyi kartta, joka oli 85-110 koko alueelta aina +0,5bar asti. Oli kuulemma vimpan päälle säädetty. Koko vaparialue meni varmaan 15 sisään. Siinä kohtaa mäkin aloin jo miettiä, että mitäs hemmettiä.Last edited by Juppe; 13-09-2019, 15:55.
Comment
-
-
Absoluuttisella VE arvolla ei oikeestaan oo niin merkitystä. Kuhan vaan kaikki muut parametrit on niin että VE kartan skaala riittää ja saadaan tapeeksi tarkkuutta tyhjäkäynnin säätöön.
Teoriassahan 100% täytöksellä 100kpa arvolla ve pitäs olla 100 14.7 seoksella jos kaikki muut parametrit on oikein. Eli siinä vääntöpiikin kohdalla. Paksumpi seos toki isontaa ve arvoa, mutta ei täytöskään ole 100%. Eli about 100ve, 100kpa 4000-5000 paikkeilla on normaali. Siitä jos alkaa tosi paljon poikkeaan, joku on pielessä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAbsoluuttisella VE arvolla ei oikeestaan oo niin merkitystä. Kuhan vaan kaikki muut parametrit on niin että VE kartan skaala riittää ja saadaan tapeeksi tarkkuutta tyhjäkäynnin säätöön.
Megamanualista esimerkiksi:
http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm
PW = REQ_FUEL * VE * MAP * E + accel + Injector_open_time
Itse en olis kovin huolestunut jos VE-kartta on paljonkin erilainen kuin muilla, injector dead time, req fuel yms. vaikuttaa paljon siihen millainen kartasta tulee lopulta.
Myös bensapumpun tuotto suhteessa linjapaineeseen vaikuttaa kartan muotoon.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostSpeeduinostahan saa testitilankin päälle, jolla saa ajettua suutin- ja sytkälähtöjä 50% pulssilla. Ei vaan kannata olla puolat kiinni jos kokeilee, nousee muuten savu. Puolan töpseliin pitää laittaa testiä varten ledi ja ledillä oltava etuvastus. Silloin saa selville että ohjaukset pelaa.
Comment
-
-
Originally posted by jmikap View PostPitäiskö suuttimien ledit syttyä tuolla megatunen lite version testi moodilla kun speeduino on pöydällä pelkän usb piuhan päässä? Aloin epäilemään että levyllä on nyt jotain vikaa kun suuttimien ledit ei syty, mutta sytytyspuolen ledit syttyy kun testimoodilla kytkee päälle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSuuttimien ledit vaatii 12v käyttöjännitteen toimiakseen.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostTää on nyt toinen ahdettu M52-purkki missä samoja ongelmia:think
Oisko R39:n vaihtamisesta 470 ohmiseen mitään järkeä? Silloin signaalin taso kasvaisi. Virta anturin läpi pitäisi olla vielä maltillinen 10mA omien laskujen mukaan Onko kellään dataa paljon BMW:n orggis hall-anturi sietää?
Ja tältä näyttää ahtoalueella:
Amplitudi ei missään vaiheessa laske ja toi falling edge näyttää aivan selkeältä mun mielestä, eli ei pitäis mitään ongelmia olla signaalin kanssa.
Auto tuntu pikkasen rötäävän myös eilen yli puolen kilon ahdoilla joten säädin kärkiväliä reilusti alas 0.50mm -> 0.30mm.
No näillä tempuillahan vetää puhtaasti barin ahdoilla aina rajottimelle asti ja sync lossit katosivat
Lopulta jätin tulppien kärkivälin 0.40mm joka myös näyttäis toimivan ahto-alueilla, mutta tyhjäkäynti ei enää onnistu alle 1200rpm ja käynnistykset ovat aivan helvetin vaikeita
Oma diagnoosi olisi siis että kipinä ei pääse sylinteriin asti ja speeduino ei tykkää tästä.
Just tätä kirjottaessa tajusin että mulla piti olla siellä tulppina NGK BKR7E-11, mutta nyt siellä taitaa olla jotkut 6 lämpöarvolla olevat, joten tulppakauppaan seuraavaksi.
Comment
-
-
Signaali tosiaan näyttää siltä kuin pitää
Ootko kokeillu nostaa ennakkoa ahtoalueella? Mulla oli joskus oma m52 just tommonen että rötäs ahdoilla ja kärkivälin pienennys auttoi mutta tyhjäkäynti meni huonoksi. Mutta kun nosti ennakkoa vähän ahtoalueelta, niin pelas isollakin kärkivälillä puhtaasti. Lopulta syy tohon käytökseen oli väärä nokkien ajotus (pako liikaa kiiinni ykk:ssa) ja sen kun korjas, niin alko käymään millä vaan ennakolla ja kärkivälillä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSignaali tosiaan näyttää siltä kuin pitää
Ootko kokeillu nostaa ennakkoa ahtoalueella? Mulla oli joskus oma m52 just tommonen että rötäs ahdoilla ja kärkivälin pienennys auttoi mutta tyhjäkäynti meni huonoksi. Mutta kun nosti ennakkoa vähän ahtoalueelta, niin pelas isollakin kärkivälillä puhtaasti. Lopulta syy tohon käytökseen oli väärä nokkien ajotus (pako liikaa kiiinni ykk:ssa) ja sen kun korjas, niin alko käymään millä vaan ennakolla ja kärkivälillä.
Comment
-
Comment