Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike__
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 13
    • Helsinki

    osaisko joku kertoa mitä nämä tarkoittaa

    Eli inpa antaa seuraavat vikakoodit

    160 MTC-position controller PI-Checksumme
    161 MTC-position controller PI-Checksumme
    8 Air mass meter
    E39 530ia -01

    Comment

    • -Samuli-
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 1
      • Raahe

      BMW E87 120d

      Terve,

      Kävin ottamassa vikakoodit autosta, kun mittaristoon ilmestyi rengaspaineenvalvonta (cc id 50) ja alustansäätö (cc id 35) merkit.

      Vikakoodeiksi antoi;

      5df4 - akun jännite; alle alarajan
      5e43 - ohjauskulman tunnistin ei alustettu
      5e40 - ohjauskulman tunnistin, epäuskottava
      a3aa10 - unknown fault code

      Osaako kukaan sanoa mistä lähtisi vikaa etsimään?
      Last edited by -Samuli-; 09-07-2015, 12:54.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by -Samuli- View Post
        Terve,

        Kävin ottamassa vikakoodit autosta, kun mittaristoon ilmestyi rengaspaineenvalvonta (cc id 50) ja alustansäätö (cc id 35) merkit.

        Vikakoodeiksi antoi;

        5df4 - akun jännite; alle alarajan
        5e43 - ohjauskulman tunnistin ei alustettu
        5e40 - ohjauskulman tunnistin, epäuskottava
        a3aa10 - unknown fault code

        Osaako kukaan sanoa mistä lähtisi vikaa etsimään?
        Ihan tuosta akusta aloittaisin. Akun jännite kun kyykkää niin voi sotkea auton melko hyvin. Eli onko akku varmasti täynnä ja kunnossa (kuormitustestattu)? Kun akku on varmasti kunnossa niin koodien nollaus ja ajoa, että tuleeko vikakoodit uudestaan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Paarma78
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 291
          • Klaukkala

          Originally posted by jpp86 View Post
          vikakoodin ihmettelyä, mitähän mahtaa olla:

          Short circuit to positive or open circuit (AUC) code: 009C54

          Auto e61 vm.2008, ei oireita mutta koodia ei saa pois kuittaantumaan.
          Tämä itsellänikin.

          Jos ei käytä sisäilman kierrätystä niin ei väliä tuosta?
          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            Originally posted by Paarma78 View Post
            Tämä itsellänikin.

            Jos ei käytä sisäilman kierrätystä niin ei väliä tuosta?
            Taitaa vanhemmissa ainakin olla automaattisen sisäkierron anturista tuo koodi (itellä sama myös mut vielä en oo jaksanu vaihtaa) eli murkula "tuulitunnelin" kyljessä tullu tiensä päähän.
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • Paarma78
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 291
              • Klaukkala

              Originally posted by Kiwes View Post
              Taitaa vanhemmissa ainakin olla automaattisen sisäkierron anturista tuo koodi (itellä sama myös mut vielä en oo jaksanu vaihtaa) eli murkula "tuulitunnelin" kyljessä tullu tiensä päähän.
              Näin arvelinkin. Antaa tuon olla, kierrätystä ei tule käytettyä.
              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 489
                • raahe

                bmw e46 328i vm 99

                Vikakoodia tulee ilmamassamittarista.Vikakoodi tulee aina 5000 kierroksen jälkeen ja kiihtyvyys on aaltomaista sen jälkeen. Toista mittaria kokeiltu jolla toimii paremmin, mutta vikakoodi tulee edelleen. Onko tuo mittari vaan sökönä vai missä vika?
                -mass air flow sensor signal

                Comment

                • M.J.P
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 82

                  E39 m52b28 -96

                  Vikakoodia pukkaa seuraavanlaisesti. Katsottu Autocomilla.

                  Bensiini (M52B28 - 286S1 - Siemens MS 41 - MT/AT)
                  DTC Kuvaus
                  203 - Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
                  201 - Jännitteen vaihtelu ennen katalysaattoria tunnistin ryhmä 2
                  212 - VANOS; mekaaninen vika

                  HC ei mene päästöistä läpi 140/120

                  1 ryhmän lambdan jänniteet heittelee 0,7 - 4,9v välillä
                  2 ryhmän lambdan jännitteet tapittaa paikoillaan 4,85 - 4,87v

                  Osaako viisammat kertoa tarkemmin mistä koodit johtuu ja voiko nämä koodit liittyä jotenkin toisiinsa?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by M.J.P View Post
                    Vikakoodia pukkaa seuraavanlaisesti. Katsottu Autocomilla.

                    Bensiini (M52B28 - 286S1 - Siemens MS 41 - MT/AT)
                    DTC Kuvaus
                    203 - Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
                    201 - Jännitteen vaihtelu ennen katalysaattoria tunnistin ryhmä 2
                    212 - VANOS; mekaaninen vika

                    HC ei mene päästöistä läpi 140/120

                    1 ryhmän lambdan jänniteet heittelee 0,7 - 4,9v välillä
                    2 ryhmän lambdan jännitteet tapittaa paikoillaan 4,85 - 4,87v

                    Osaako viisammat kertoa tarkemmin mistä koodit johtuu ja voiko nämä koodit liittyä jotenkin toisiinsa?
                    Edit: Ei mitään, luin huonosti.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by M.J.P View Post
                      Vikakoodia pukkaa seuraavanlaisesti. Katsottu Autocomilla.

                      Bensiini (M52B28 - 286S1 - Siemens MS 41 - MT/AT)
                      DTC Kuvaus
                      203 - Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
                      201 - Jännitteen vaihtelu ennen katalysaattoria tunnistin ryhmä 2
                      212 - VANOS; mekaaninen vika

                      HC ei mene päästöistä läpi 140/120

                      1 ryhmän lambdan jänniteet heittelee 0,7 - 4,9v välillä
                      2 ryhmän lambdan jännitteet tapittaa paikoillaan 4,85 - 4,87v

                      Osaako viisammat kertoa tarkemmin mistä koodit johtuu ja voiko nämä koodit liittyä jotenkin toisiinsa?
                      No koodit 203 ja 201 selkeästi johtuu samasta syystä - lambda arvo ei vaihtele. Kun kaikki on kunnossa sen kuuluu vaihdella. Kun toinen kerta vaikuttaa toimivan niin vaihtaisin tuon, joka ei vaihtele. Lisäksi tarkista imuvuodot.

                      212 liittyy vanokseen, mahdollisia syitä useita, googlella löytyy paljon keskustelua.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Lundersson
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2009
                        • 245
                        • Kerava

                        P0343 Nokka-akselin asentotunnistin signaali liian korkea

                        Vikakoodi: P0343: Camshaft Position Sensor "A" Circuit High (Bank 1 or Single Sensor) (Powertrain, Generic).
                        Vaihdettu molemmat nokka-akselin asentotunnistimet (Febi bilstein) koska toivoin että kyse jommasta kummasta anturista. Vika ei siis korjaantunut joten voiko nyt heittää lantin kaivoon ja toivoa löytävänsä katkennut johto?
                        Ainut mikä mietityttää on että kone käy - olen antanut ymmärtää että ECU ei anna starttilupaa ellei nokkien asennosta tule impulssia...
                        2003 316ti N42B18
                        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                        ex 325 e30, 316ti e46

                        Comment

                        • Arde92
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1328
                          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                          E34 540i -94

                          ABS: Rear axel return valve (Olikohan 63 vai 64 koodi numero)


                          ABSit toimii milloin huvittaa. vasta ajelin kosteahkolla kelillä 40km ilman minkäänmoista ilmettä valosta. ja tänään sytty heti
                          E39 M5 Titansilber<------
                          F11 530D Spacegray
                          E36 323i M-sport Med Hölsteri
                          Ex :E61 525D Lci Carboni
                          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Originally posted by Lundersson View Post
                            Vikakoodi: P0343: Camshaft Position Sensor "A" Circuit High (Bank 1 or Single Sensor) (Powertrain, Generic).
                            Vaihdettu molemmat nokka-akselin asentotunnistimet (Febi bilstein) koska toivoin että kyse jommasta kummasta anturista. Vika ei siis korjaantunut joten voiko nyt heittää lantin kaivoon ja toivoa löytävänsä katkennut johto?
                            Ainut mikä mietityttää on että kone käy - olen antanut ymmärtää että ECU ei anna starttilupaa ellei nokkiasennosta tule impulssia...
                            2003 316ti N42B18
                            Jako sekaisin/vanos pyörät rikki tai solenoidit rikki/likaiset.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Lundersson
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2009
                              • 245
                              • Kerava

                              Originally posted by suppari View Post
                              Jako sekaisin/vanos pyörät rikki tai solenoidit rikki/likaiset.
                              Eli jos vanospyörät, ketju ja vermeet vaihdettu n. 8tkm sitten kannattaa aloittaa solenoideista?
                              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                              ex 325 e30, 316ti e46

                              Comment

                              • M.J.P
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 82

                                Originally posted by M.J.P View Post
                                Vikakoodia pukkaa seuraavanlaisesti. Katsottu Autocomilla.

                                Bensiini (M52B28 - 286S1 - Siemens MS 41 - MT/AT)
                                DTC Kuvaus
                                203 - Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
                                201 - Jännitteen vaihtelu ennen katalysaattoria tunnistin ryhmä 2
                                212 - VANOS; mekaaninen vika

                                HC ei mene päästöistä läpi 140/120

                                1 ryhmän lambdan jänniteet heittelee 0,7 - 4,9v välillä
                                2 ryhmän lambdan jännitteet tapittaa paikoillaan 4,85 - 4,87v

                                Osaako viisammat kertoa tarkemmin mistä koodit johtuu ja voiko nämä koodit liittyä jotenkin toisiinsa?
                                Lambda menee tilaukseen. Ryhmä 2 tarkoittaa sylintereitä 4-6???

                                212 VANOS koodia selvitelty ja livedata näyttää nokka-akselin asentotunnistimelle tyhjäkäynnillä n. -11 astetta ja kierroksilla n. 15 astetta. Tuon mukaan anturi toimii normaalisti mutta väärät arvot tyhjäkäynnillä/kierroksilla, kun oikeat arvot 20/40 astetta.

                                Auto oli kansiremontissa alkuvuodesta paikallisella pajalla eli voisi vaikuttaa siltä, että nokkien ajoitus ei ole sattunut kohdalleen? Vai onko anturi vaan yksinkertaisesti rikki? Itse veikkaan ajoitusta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎