Jaa, ilmeisesti tuo linkkaamani sivu oli jokin piraattiversio. Aitoon ei rahat tavallisilla autoilijalle varmaan riitäkään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
M60 antaa inpalla vikakoodit 201 ja 203 eli lambdoihin viittavaa vikaa? Mistähän tätä lähtisi selvittämään. Käy tyhjäkäyntiä aika paksulla ja vähän epätasaisesti.
Uudet tulpat jo tilasin kun ei mitään tietoa millon viimeksi vaihdettu ja enkä huomanut imuvuotojakaan kun breikkarilla suihkin konehuonetta ympäri.- E90 M3 LCI -09
- E39 530dA Individual M sport
+2 Muuta
ex:
- F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
- E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
- E39 528iA | Oxford Green
- E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
- E32 735iA -91
- E46 325Ci -02| Topasblau
Comment
-
-
Katsoin tuossa taas Carlyllä vikakoodit ja tällä kertaa oli ihan uusi koodi "2F9E Thermal oilniveausensor".
Lyhyellä goolauksella tuo taitaa johtua siitä kun auto oli noin viiko sitten jonkin aikaa jyrkässä alamäessä käynnissä ja paikallaan. Tuo öljymäärän tunnistin on jonkun googletetun videon perusteella öljypohjan takaosassa, jolloin auton ollessa keula alaspäin anturi saattaa hetken päästä luulla, että öljy on vähissä. ja niinhän se mulla tuossa jokin aika sitten kävi tuon alamäkipysähtymisen jälkeen, että öljyn varoitusvalo syttyi. Pienen stopin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen öljyn määrä oli taas normaalin rajoissa. Tämä vikakoodi lienee tässä tapauksessa "aiheeton".E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Heh, tulipa säästettyä väärässä kohtaa. Halpisadapterista E34:een puuttuu ilmeisesti olennaisia kytkentöjä ja siltoja. Kolvasin jo 20->17->2 ja vielä täytyisi netin mukaan kytkeä obd -päässä 7 ja 8 samaan sekä 1 ja 2 samaan. Tämä vaatii liittimen rungon rikkomista, koska en halua vahingoittaa mitenkään kunnollista vastakkaista obd-kaapelia.
Comment
-
-
Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.
Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostAdapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.
Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostAdapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan.
Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJoo E34 tarvitsee ads yhteyttä.
Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?
Comment
-
-
4501
Kysytäänpäs täältä kun ei meinaa omin voimin ja korjaamon avulla selvitä.
Eli koodina 4501 ja potilas e46 2004 330xda. Moottori m57n. Koodi viittaa käsittääkseni siihen ettei egr aukea tarpeeksi. Sytyttää keltaisen moottorivalon.
Tehty seuraavaa: vaihdettu egr:n solenoidi, egr puhdistettu, alipainepumppu vaihdettu uuteen kun tuotto oli jo vähän kyykähtänyt, alipaineletkut tarkisteltu ja vuotoa ei ole kuulemma löytynyt mistään. Egr pitää alipaineen ja aukeaa käsipumpulla testattuna. N. -0,6 bar tarvii että aukeaa kokonaan.
Viime korjaamokäynnillä havaittiin egr testiä ajettaessa että egr ei avautunut eikä saanut alipainetta uudesta solenoidista huolimatta. Imusarja pois taas ja letkujen tarkistus, jotka kuulemma kunnossa. Kokeeksi tehtiin uusitun solenoidin vaihto toiseen. Tämän jälkeen alkoi egr avautumaan. Vaihto takaisin aiemmin uusittuun solenoidiin, joka sekin nyt toimii. Liittimien puhdistelua ja nyt kuulemma näyttää kaikki pelaavan. Auto kasaan ja koeajolla ei kuulemma ongelmia ilmene. Maksu kassalle ja auto käyntiin, 20m pihasta niin valo palaa taas ja koodina 4501.
Mitäs tuossa nyt kannattais tehdä. Tietysti voi etsiä josko joku koodais koko egr:n pois toiminnasta, mutta olis tuo mukava saada toimimaan.
Comment
-
-
F07 CAS temppuilee
Auton (F07 -11) hankinnasta lähtien ollut satunnaista vikaa comfort accessin kanssa, välillä toiminut aivan kuten pitää. Avain taskussa kahvaan tarttumalla on auennut ovet ja käynnistys on onnistunut myös avain taskussa. Toisinaan käy niin että avain menee täysin mykäksi, ei toimi keskuslukko -> rauta-avaimella sisään ja ohjauspylvääseen avain kiinni ja start. Näinä kertoina iDrivessa lukenut Remote not present tms. Pariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.
Vikakoodina:
Fault Code: D90D1E
Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
Fault Code: 9307BA
Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection
Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by luikas View PostPariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.
Vikakoodina:
Fault Code: D90D1E
Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
Fault Code: 9307BA
Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection
Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostHuolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
Siinä pitää olla 7 ja 8 pin erillään jotta väylän kommunikointi pelaa.
E34 saitkin jo vastauksen, tarvitset ADS kaapelin.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostOnko tilanne kuvantunlainen myös toisen sähköisen avaimen kanssa?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Comment