Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kp21121
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 240
    • Tampere

    Jaa, ilmeisesti tuo linkkaamani sivu oli jokin piraattiversio. Aitoon ei rahat tavallisilla autoilijalle varmaan riitäkään.

    Comment

    • RoniV
      BTCF Member
      • Apr 2017
      • 195
      • Finland

      M60 antaa inpalla vikakoodit 201 ja 203 eli lambdoihin viittavaa vikaa? Mistähän tätä lähtisi selvittämään. Käy tyhjäkäyntiä aika paksulla ja vähän epätasaisesti.

      Uudet tulpat jo tilasin kun ei mitään tietoa millon viimeksi vaihdettu ja enkä huomanut imuvuotojakaan kun breikkarilla suihkin konehuonetta ympäri.
      - E90 M3 LCI -09
      - E39 530dA Individual M sport
      +2 Muuta

      ex:
      - F02 730LD M Sport | Carbonschwarz
      - E90 330i M Sport MT-6 | Black Sapphire Metallic
      - E39 528iA | Oxford Green
      - E38 730i Manual | Navarraviolett Metallic
      - E32 735iA -91
      - E46 325Ci -02| Topasblau

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1783
        • Turku

        Katsoin tuossa taas Carlyllä vikakoodit ja tällä kertaa oli ihan uusi koodi "2F9E Thermal oilniveausensor".

        Lyhyellä goolauksella tuo taitaa johtua siitä kun auto oli noin viiko sitten jonkin aikaa jyrkässä alamäessä käynnissä ja paikallaan. Tuo öljymäärän tunnistin on jonkun googletetun videon perusteella öljypohjan takaosassa, jolloin auton ollessa keula alaspäin anturi saattaa hetken päästä luulla, että öljy on vähissä. ja niinhän se mulla tuossa jokin aika sitten kävi tuon alamäkipysähtymisen jälkeen, että öljyn varoitusvalo syttyi. Pienen stopin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen öljyn määrä oli taas normaalin rajoissa. Tämä vikakoodi lienee tässä tapauksessa "aiheeton".
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • simppaska
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 20
          • kouvola

          -- S 0180 No communication possible with safety module/restraint system--

          Eli onko tuo koodi nyt juurikin tuo airbag mööbeli, jota linkin firma korjailisi? Auto 05vm e61

          Comment

          • kp21121
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 240
            • Tampere

            Heh, tulipa säästettyä väärässä kohtaa. Halpisadapterista E34:een puuttuu ilmeisesti olennaisia kytkentöjä ja siltoja. Kolvasin jo 20->17->2 ja vielä täytyisi netin mukaan kytkeä obd -päässä 7 ja 8 samaan sekä 1 ja 2 samaan. Tämä vaatii liittimen rungon rikkomista, koska en halua vahingoittaa mitenkään kunnollista vastakkaista obd-kaapelia.

            Comment

            • kp21121
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 240
              • Tampere

              Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.

              Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by kp21121 View Post
                Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.

                Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
                Joo E34 tarvitsee ads yhteyttä.

                Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2673
                  • Tampere

                  Originally posted by kp21121 View Post
                  Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan.

                  Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.
                  Näin se tyypillisesti on ollut, että ecuun pääsee käsiksi vain konehuoneen töpselin kautta ja obd-väylän kautta mahdollisesti joihinkin muihin, vähän lukijasta sun muista riippuen.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • kp21121
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 240
                    • Tampere

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Joo E34 tarvitsee ads yhteyttä.

                    Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?
                    iCarsoft 2.0 BMW -lukijalla ja sen kaapelilla + ebayn BMW 20 pin to obd -adapterilla. ICarsoft väitti tukevansa myös E34:sta, naiivisti ehkä uskoin siihen, mutta selkeä virhe oli ostaa vieläpä halpisadapteri. En tosin tiedä toimisiko iCarsoftinkaan adaptrerilla sen paremmin.

                    Comment

                    • balanced
                      Newbiemmer
                      • Aug 2019
                      • 13
                      • Helsinki

                      4501

                      Kysytäänpäs täältä kun ei meinaa omin voimin ja korjaamon avulla selvitä.

                      Eli koodina 4501 ja potilas e46 2004 330xda. Moottori m57n. Koodi viittaa käsittääkseni siihen ettei egr aukea tarpeeksi. Sytyttää keltaisen moottorivalon.

                      Tehty seuraavaa: vaihdettu egr:n solenoidi, egr puhdistettu, alipainepumppu vaihdettu uuteen kun tuotto oli jo vähän kyykähtänyt, alipaineletkut tarkisteltu ja vuotoa ei ole kuulemma löytynyt mistään. Egr pitää alipaineen ja aukeaa käsipumpulla testattuna. N. -0,6 bar tarvii että aukeaa kokonaan.

                      Viime korjaamokäynnillä havaittiin egr testiä ajettaessa että egr ei avautunut eikä saanut alipainetta uudesta solenoidista huolimatta. Imusarja pois taas ja letkujen tarkistus, jotka kuulemma kunnossa. Kokeeksi tehtiin uusitun solenoidin vaihto toiseen. Tämän jälkeen alkoi egr avautumaan. Vaihto takaisin aiemmin uusittuun solenoidiin, joka sekin nyt toimii. Liittimien puhdistelua ja nyt kuulemma näyttää kaikki pelaavan. Auto kasaan ja koeajolla ei kuulemma ongelmia ilmene. Maksu kassalle ja auto käyntiin, 20m pihasta niin valo palaa taas ja koodina 4501.

                      Mitäs tuossa nyt kannattais tehdä. Tietysti voi etsiä josko joku koodais koko egr:n pois toiminnasta, mutta olis tuo mukava saada toimimaan.

                      Comment

                      • luikas
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 644
                        • Oulu area

                        F07 CAS temppuilee

                        Auton (F07 -11) hankinnasta lähtien ollut satunnaista vikaa comfort accessin kanssa, välillä toiminut aivan kuten pitää. Avain taskussa kahvaan tarttumalla on auennut ovet ja käynnistys on onnistunut myös avain taskussa. Toisinaan käy niin että avain menee täysin mykäksi, ei toimi keskuslukko -> rauta-avaimella sisään ja ohjauspylvääseen avain kiinni ja start. Näinä kertoina iDrivessa lukenut Remote not present tms. Pariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.

                        Vikakoodina:

                        Fault Code: D90D1E
                        Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
                        Fault Code: 9307BA
                        Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection

                        Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?
                        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                        Past:
                        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                        F31 318d xdrive -14
                        F07 530d GT-11
                        E90 330xda LCI -09
                        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                        E39 530d M-Sport -03
                        E39 530iA M-Sport -02
                        E39 528i -97
                        E30 320i -88

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2673
                          • Tampere

                          Originally posted by luikas View Post
                          Pariston vaihtaminen ja avaimen opettaminen autolle ei auta.

                          Vikakoodina:

                          Fault Code: D90D1E
                          Fault Explanation: :LIN Bus Error FBD receiver 1
                          Fault Code: 9307BA
                          Fault Explanation: :One or more DAYS closed due game protection

                          Olisiko jokin vastaanotin huonossa kontaktissa? Sisällä/ ulkona?
                          Onko tilanne kuvantunlainen myös toisen sähköisen avaimen kanssa?
                          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • kp21121
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 240
                            • Tampere

                            X3 vikakoodinluku lähti pelittämään. 29EB00. Egr cooler bypass valve faulty or cooler efficiency low.

                            Tämä on tullut egr vaihdon jälkeen. Voiko johtua jäähdytysjärjestelmän puutteellisesta ilmauksesta?

                            Nollasin ja katsotaan tuleeko uusiksi.

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              Originally posted by kp21121 View Post
                              Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
                              Et kertonut mikä X3 kyseessä, mutta oletan että jokin 2007->
                              Siinä pitää olla 7 ja 8 pin erillään jotta väylän kommunikointi pelaa.

                              E34 saitkin jo vastauksen, tarvitset ADS kaapelin.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • luikas
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 644
                                • Oulu area

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Onko tilanne kuvantunlainen myös toisen sähköisen avaimen kanssa?
                                Kyllä, sama juttu molemmilla avaimilla. Toinen avain on pränikkä joka toimi hetken normaalisti.
                                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                                Past:
                                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                                F31 318d xdrive -14
                                F07 530d GT-11
                                E90 330xda LCI -09
                                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                                E39 530d M-Sport -03
                                E39 530iA M-Sport -02
                                E39 528i -97
                                E30 320i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎