Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by Cell View Post
    Ja toimii edelleen vakioboksilla, jos vaihdat takaisin?
    poksi tehty vakio laatikkoon....
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Toki, mutta usein liittimen luovuttajaksi on hommattu toinen boksi. Jos ei, niin sitten ei paljoa kokeilla.

      Kuitenkin, jos releen pohjastakaan ei saa käynnistettyä pumppua hyppylangalla, on vika jossain muualla.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Mahtaako 5kg vauhtipyörä olla jo liian kevyt ? Miten lie akselin värähtelyt. Vaikka ei toi 3l kasin akseli nyt kovin heikolta vaikuta. Onko jollain kokemusta noin kevyestä vauhtipyörästä?
        Lisäähän 765 siihen massaa melkoisesti.
        Orkkis vauhtis painaa reilu 17kg.:think
        Aprilia RSV4

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          Originally posted by jannmann View Post
          Mahtaako 5kg vauhtipyörä olla jo liian kevyt ? Miten lie akselin värähtelyt. Vaikka ei toi 3l kasin akseli nyt kovin heikolta vaikuta. Onko jollain kokemusta noin kevyestä vauhtipyörästä?
          Lisäähän 765 siihen massaa melkoisesti.
          Orkkis vauhtis painaa reilu 17kg.:think
          aika paljon muuttuu akselin painojakauma prosentualisesti. mut ei se taija siitä akselista jäähä kiini on se meleko järeetä tavaraa.
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Originally posted by Cell View Post
            Toki, mutta usein liittimen luovuttajaksi on hommattu toinen boksi. Jos ei, niin sitten ei paljoa kokeilla.

            Kuitenkin, jos releen pohjastakaan ei saa käynnistettyä pumppua hyppylangalla, on vika jossain muualla.
            Niin muualla kuin boksissa?

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              aika paljon muuttuu akselin painojakauma prosentualisesti. mut ei se taija siitä akselista jäähä kiini on se meleko järeetä tavaraa.
              Samaa miettisin itse. Toi on vaan niin hyvä paikka saada kiloja pois. Joka gramma on kotiin päin.
              Max kierrokset on kuitenkin maltilliset 7500rpm.

              Onkos sulla hajua paljonko voi vakioveiveillä kierrättää turvallisesti ?
              Aprilia RSV4

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                Originally posted by ike24 View Post
                Niin muualla kuin boksissa?
                dme sulake ? nyt ekana pitää mitata kun virrat laittaa päälle et tuleeko releelle 12v napaan virta ja tuleeko siihen 5-10sec virta heräteelle kun väntää virrat päälle.

                jos ei niin silloin vika on poksin ja johtosarjan välillä.

                paras tapa olisi saada tietoon poksilta lähtevä virta millä herätetään rele et tuleeko siihen virta eli saa poksin mahdollisen vian katottua onko siinä vika jos megalta lähtevässä (kuvassa pin 37 ) ei tule virtaa niin silloin se vika on poksissa jos taas siihen tulee virta niin sitten se on polttoaine pumpun ja poksin liittimen välillä vika.

                edit :kuva on vain ms3 kytkentä kaavio ei pidä aikkaansa oem dme kanssa.
                Last edited by 2bar..ahhh; 08-05-2014, 15:40.
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  Kyllähän sinne virta tulee ku virrat on päällä. Enhä mää vittuakaaa tommosella kaaviolla tee ja nään koneelta kaikkia alkuperäset sähkökaaviot. ja polttoaine pumpun liittimeen mihin virran pitääki tulla niiin virta tulee startatessaa

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    Originally posted by ike24 View Post
                    Kyllähän sinne virta tulee ku virrat on päällä. Enhä mää vittuakaaa tommosella kaaviolla tee ja nään koneelta kaikkia alkuperäset sähkökaaviot. ja polttoaine pumpun liittimeen mihin virran pitääki tulla niiin virta tulee startatessaa
                    jos releelle tulee herääte eculta ja + virta ja pumpulle lähee virta niin pumpun ja relen välillähän se on vika. pumppu jos pyörii suoralla virralla...
                    Last edited by 2bar..ahhh; 09-05-2014, 08:28.
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5265
                      • Pirkkala

                      Mitkähän tulpat tuohon m60\62 sekasiköön laittais? Vaikuttaako putistussuhteen nousu tähän asiaan? Briskistä on ollut puhetta mutta ovat aika kalliit. Yksi vaihtoehto on laittaa m60 tai m62 suositellut vakiotulpat.

                      Jos jollakin on asiaan minkäänlaista kokemusta niin tänne vaan.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Mitkähän tulpat tuohon m60\62 sekasiköön laittais? Vaikuttaako putistussuhteen nousu tähän asiaan? Briskistä on ollut puhetta mutta ovat aika kalliit. Yksi vaihtoehto on laittaa m60 tai m62 suositellut vakiotulpat.

                        Jos jollakin on asiaan minkäänlaista kokemusta niin tänne vaan.
                        itellä oli m60 tulpaat.

                        Comment

                        • 2bar..ahhh
                          BTCF Honorary Member
                          • Nov 2004
                          • 3351
                          • haapavesi

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Mitkähän tulpat tuohon m60\62 sekasiköön laittais? Vaikuttaako putistussuhteen nousu tähän asiaan? Briskistä on ollut puhetta mutta ovat aika kalliit. Yksi vaihtoehto on laittaa m60 tai m62 suositellut vakiotulpat.

                          Jos jollakin on asiaan minkäänlaista kokemusta niin tänne vaan.
                          m60 tulpilla ajoin ites 11/1 puristeisella m60 ja ei ollut kipinän kanssa ongelmia.
                          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            BKR6EK ja BKR6EQUP taitaa olla sekä M60, että M62 vakiotulppa. Eivätkä noi oikein muilla tasasesti käykään. En heti usko, että noiden suhteen tulis ongelmia.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Morkai View Post
                              BKR6EK ja BKR6EQUP taitaa olla sekä M60, että M62 vakiotulppa. Eivätkä noi oikein muilla tasasesti käykään. En heti usko, että noiden suhteen tulis ongelmia.
                              Meinasin juuri tulla sanomaan samaa että eikös noissa ole samat tulpat.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5265
                                • Pirkkala

                                Mikäs on m6x koneissa vauhtipyörän kiinnityspulttien koko? Siis pituus ja halkasija ja kierre. Vanhat meni jo roskiin ja real ei nopeella silmäyksellä kerro.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎