Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by Bessi View Post
    Mitäs bensapumppua porukka on käyttänyt näissä vapari stroukki M20 koneissa?
    Vakio riittää kaikkiin M20 vapareihin.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • FbonE
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 878
      • Pori

      Millasella järjestyksellä tarttis lähteä liikkeelle kun vetää mosse laihalle...
      Toimi hienosti muuten mutta ei lähde kylmänä käyntiin ja antureita tuli tutkittua sekä imupuolta putsattua öljystä joka johti seuraavaan.
      Seokset menee laihalle sekä tyhjäkäynnillä että ahdoilla.

      Venojen säädön jälkeen iski pahiten vastapalloon remontti, nyt käy muuten hienosti kun saa käymään ja menee tasakaasulla nätisti mutta kun hiukan painaa lappua lattia kohden ja alkaa ahdot nousemaan niin heti vetää laihalle sekä tyhjäkäynti laihalla.

      Kertova b.paineensäädin 3bar asetettuna ja määrämittaria rukkailtu eikä tunnu auttavan.
      Kokoonpanona M20B20 mosselman lastulla sekä 200cc siittimillä kertovalla säätimellä ja 2,5L yläkerralla.

      APUVAA
      Kulkineet:E61 525döö
      ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
      -Pori Connection-
      bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

      Comment

      • Coooper
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 1623
        • Lahti

        Mikä kampura? Merkinnät 1280 969, h75, GGG700.


        E61 525DA - 09
        EX: E90 325IA -06
        EX: E46 328i 4d -00
        Ex: E30 318i 2d -89


        ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          M20B25 kampura.

          edit. eli tässä tapauksessa sen kertoi tuo H75. (H75=75mm isku)
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • Coooper
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 1623
            • Lahti

            Originally posted by Jasu View Post
            M20B25 kampura.

            edit. eli tässä tapauksessa sen kertoi tuo H75. (H75=75mm isku)

            Niin mä vähän meinasinkin. Etasta piti olla...

            No entäs männät?

            Lohkossa merkinnät 27 6K A eli pitäis olla 11 puristeiset?
            Nuo toiset pitäis olla 9.7 puristeiset? Erottaako niitä kuvista?



            Last edited by Coooper; 21-03-2011, 16:51.
            E61 525DA - 09
            EX: E90 325IA -06
            EX: E46 328i 4d -00
            Ex: E30 318i 2d -89


            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Oikeat männät on todennäköisesti tosiaan 9.7:1, mutta vasemmat näyttäisi enemmänkin 9.0:1 männiltä. Voitko antaa ne merkinnät sieltä männän sisältä?

              edit. 9.0:1 männissä tuo monttu on 3.5mm syvä, 10.2:1 männissä muistaakseni 2mm ja 11.0:1 männissä on 0.65mm korkea patti.
              Last edited by Jasu; 21-03-2011, 17:16.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Coooper
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 1623
                • Lahti

                Originally posted by Jasu View Post
                Oikeat männät on todennäköisesti tosiaan 9.7:1, mutta vasemmat näyttäisi enemmänkin 9.0:1 männiltä. Voitko antaa ne merkinnät sieltä männän sisältä?
                1275, 084101+23. Ja löytyy goetze männänrenkaat: 84x1.5+2+4mm std. Käykö nuo renkaat pelkästään etan mäntiin vai mahollisesti myös muihin?

                Tosiaan ois nyt m20b25 kampura myynnissä ja tilalle pitäs saada 81 iskunen.

                Edit: ~2.3mm syvä monttu näissä männissä.



                Last edited by Coooper; 21-03-2011, 17:27.
                E61 525DA - 09
                EX: E90 325IA -06
                EX: E46 328i 4d -00
                Ex: E30 318i 2d -89


                ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Numero täsmää KS:n 9.0:1 mäntään. Eli niitä on hieman laesta sorvattu.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Coooper
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 1623
                    • Lahti

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Numero täsmää KS:n 9.0:1 mäntään. Eli niitä on hieman laesta sorvattu.
                    Nyt tässä on kyllä taas niin hämillään kaikesta että tie itkeäkkö vai nauraa.

                    Edit: voisko sitä olettaa että nois ois sitten lähelle 10 puristeiset? Paljonkos puristuksia jäis 81mm kampura, 130mm veivit ja 885 kannella?
                    Last edited by Coooper; 21-03-2011, 17:57.
                    E61 525DA - 09
                    EX: E90 325IA -06
                    EX: E46 328i 4d -00
                    Ex: E30 318i 2d -89


                    ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Coooper View Post
                      Nyt tässä on kyllä taas niin hämillään kaikesta että tie itkeäkkö vai nauraa.

                      Edit: voisko sitä olettaa että nois ois sitten lähelle 10 puristeiset? Paljonkos puristuksia jäis 81mm kampura, 130mm veivit ja 885 kannella?
                      Lähelle 8 mennään.

                      Mittaa nyt vielä varmuudeksi se montun halkaisija ylhäältä.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Coooper
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 1623
                        • Lahti

                        Originally posted by Jasu View Post
                        Lähelle 8 mennään.

                        Mittaa nyt vielä varmuudeksi se montun halkaisija ylhäältä.

                        60mm ihan tuosta reunasta ja montun pohjalta ~47mm. Joka tapauksessa liian alas jäis kun vaparikäyttöön tulisi.
                        E61 525DA - 09
                        EX: E90 325IA -06
                        EX: E46 328i 4d -00
                        Ex: E30 318i 2d -89


                        ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Coooper View Post
                          60mm ihan tuosta reunasta ja montun pohjalta ~47mm. Joka tapauksessa liian alas jäis kun vaparikäyttöön tulisi.
                          Kyllä se tuollakin toimisi, kun vain ottaa lohkosta sen verran että mäntä tulee tasan tai hieman yli tason. Omassa vanhassa 2.7:ssa (etan 9 puristeinen alakerta josta otettu 1.5mm pois, 325 vakio yläpää ruiskuineen) lopullinen puristussuhde n. 8.8:1, jarrutettiin penkissä 166hv takarenkailta. Aiemmin samassa penkissä vakio 325 koneella 131hv renkailta.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Kyllä se tuollakin toimisi, kun vain ottaa lohkosta sen verran että mäntä tulee tasan tai hieman yli tason. Omassa vanhassa 2.7:ssa (etan 9 puristeinen alakerta josta otettu 1.5mm pois, 325 vakio yläpää ruiskuineen) lopullinen puristussuhde n. 8.8:1, jarrutettiin penkissä 166hv takarenkailta. Aiemmin samassa penkissä vakio 325 koneella 131hv renkailta.
                            niin joo, mutta kun nyt joskus alkaa tekee ni oishan se kiva saada sinne 10 tuntumaan. Kummatkos noista männistä nyt ois järkevämmät? Molemmissa tapauksissahan joutunee lohkosta ottamaan siivun pois? Tai mitä jos hommaiskin 731 kannen b25 venttiileillä niin tarviiko sillon ottaa lohkosta pois?
                            Liikaa vaihtoehtoja, tiedä mitenkä tekis.
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Coooper View Post
                              niin joo, mutta kun nyt joskus alkaa tekee ni oishan se kiva saada sinne 10 tuntumaan. Kummatkos noista männistä nyt ois järkevämmät? Molemmissa tapauksissahan joutunee lohkosta ottamaan siivun pois? Tai mitä jos hommaiskin 731 kannen b25 venttiileillä niin tarviiko sillon ottaa lohkosta pois?
                              Liikaa vaihtoehtoja, tiedä mitenkä tekis.
                              Aiotko käyttää tuota etan lohkoa? Jos niin ja se on stanttu korkeudella, tasosta pois 1.5mm ja pistät nuo 9.7:1 männät (helmaa saattaa joutua lyhentämään). Niillä tulee 10.4:1 rutut.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Coooper
                                BTCF Member
                                • Apr 2007
                                • 1623
                                • Lahti

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Aiotko käyttää tuota etan lohkoa? Jos niin ja se on stanttu korkeudella, tasosta pois 1.5mm ja pistät nuo 9.7:1 männät (helmaa saattaa joutua lyhentämään). Niillä tulee 10.4:1 rutut.
                                Voishan tuota käyttää kun ylimääräsenä on. Täytyy sen korkeus tarkistaa. Ja joo varmaa joutuu helmasta ottaa pois. Niin ja siis 885 kannella?
                                E61 525DA - 09
                                EX: E90 325IA -06
                                EX: E46 328i 4d -00
                                Ex: E30 318i 2d -89


                                ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎