Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by Coooper View Post
    Voishan tuota käyttää kun ylimääräsenä on. Täytyy sen korkeus tarkistaa. Ja joo varmaa joutuu helmasta ottaa pois. Niin ja siis 885 kannella?
    Juuri näin.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Coooper
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 1623
      • Lahti

      Originally posted by Jasu View Post
      Juuri näin.
      Kiitoksia vaan kovasti avusta, on taas vähä viisaampi.

      Edit: Vielä semmonen että käykö nuo männänrenkaat noihin 9.7:1 mäntiin?
      Last edited by Coooper; 21-03-2011, 19:15.
      E61 525DA - 09
      EX: E90 325IA -06
      EX: E46 328i 4d -00
      Ex: E30 318i 2d -89


      ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Löytyikös tuota 86-iskuista kampuraa muusta vehkeestä kuin S50:stä?
        Ja mites sen naittaminen M20-lohkon kanssa menikään?
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          Originally posted by Jasu View Post
          Löytyikös tuota 86-iskuista kampuraa muusta vehkeestä kuin S50:stä?
          Ja mites sen naittaminen M20-lohkon kanssa menikään?
          Tuota vaihtoehtoa en sen tarkemmin ole tutkinut, mutta näin muistelisin että kampuran osalta muuten käy, mutta kiertarinkaulat on isommat.

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by ZoMbiE View Post
            Tuota vaihtoehtoa en sen tarkemmin ole tutkinut, mutta näin muistelisin että kampuran osalta muuten käy, mutta kiertarinkaulat on isommat.
            Mutta eikös esim. jenkki-mallissa ollut samat kuin M20?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Coooper
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 1623
              • Lahti

              Mitenkäs kun tuossa vanhemmassa b20 vauhtipyörässä ei ole tätä "nastaa" mikä löytyy b25 vauhtiksesta. Tarviiko sellanen sinne kehälle saada? Vai toimiiko ilman?
              E61 525DA - 09
              EX: E90 325IA -06
              EX: E46 328i 4d -00
              Ex: E30 318i 2d -89


              ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by Coooper View Post
                Mitenkäs kun tuossa vanhemmassa b20 vauhtipyörässä ei ole tätä "nastaa" mikä löytyy b25 vauhtiksesta. Tarviiko sellanen sinne kehälle saada? Vai toimiiko ilman?
                Riippuu ihan siitä että mikä Motronic sulla on? Onko sulla laatikossa siis anturit?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Mutta eikös esim. jenkki-mallissa ollut samat kuin M20?
                  Kyllä, käsittääkseni on juuri näin.

                  Comment

                  • /PETE/
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 430
                    • Seutula City / Vantaa

                    Terveeks kaikki M20 rakentelijat.

                    Selasin useaan otteeseen koko ketjun läpi ja kaipaisin edelleen hieman apuja tai vinkkejä omaan projektiin.

                    Tarkoitus olisi tehdä kone joka sopisi paremmin automaatin kanssa kun tuo väännötön m20b25 8.8 KAT.

                    Elikkäs M52B28 kampura olisi tarkoitus istuttaa 256E1 lohkoon ja käyttää 130mm kankia. Lohkossa on ilmeisesti 9.7 männät joita voisi käyttää tai sitten löytyy Mahle 84V115 männät jotka on ilmeisesti 8.8 puristeiset.

                    Olenko ymmärtänyt että 9.7 männillä puristukset nousevat yli 10? ja 8.8 männillä puristukset jää alle 10?
                    Jos olen taas ymmärtänyt oikein niin mitä korkeammat puristukset niin sitä jyrkempi nokka olisi tarpeen, mikä taasen tappaa väännön alakierroksilla. Eli kun automaatilla niitä huippukierroksia ei juuri tule käytettyä, niin olisiko 8.8 männillä tehty matalapuristeinen vaihtoehto parempi ja onnistuuko vakionokan käyttö? Mitään älytöntä nokkaa en voi kuitenkaan käyttää koska auto on vähäpäästöinen ja mitä luultavammin Motronic on ja pysyy. Tosin uudelleenohjelmointi on edessä.

                    Kiitos ja anteeksi
                    E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                    EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by /PETE/ View Post
                      Terveeks kaikki M20 rakentelijat.

                      Selasin useaan otteeseen koko ketjun läpi ja kaipaisin edelleen hieman apuja tai vinkkejä omaan projektiin.

                      Tarkoitus olisi tehdä kone joka sopisi paremmin automaatin kanssa kun tuo väännötön m20b25 8.8 KAT.

                      Elikkäs M52B28 kampura olisi tarkoitus istuttaa 256E1 lohkoon ja käyttää 130mm kankia. Lohkossa on ilmeisesti 9.7 männät joita voisi käyttää tai sitten löytyy Mahle 84V115 männät jotka on ilmeisesti 8.8 puristeiset.

                      Olenko ymmärtänyt että 9.7 männillä puristukset nousevat yli 10? ja 8.8 männillä puristukset jää alle 10?
                      Jos olen taas ymmärtänyt oikein niin mitä korkeammat puristukset niin sitä jyrkempi nokka olisi tarpeen, mikä taasen tappaa väännön alakierroksilla. Eli kun automaatilla niitä huippukierroksia ei juuri tule käytettyä, niin olisiko 8.8 männillä tehty matalapuristeinen vaihtoehto parempi ja onnistuuko vakionokan käyttö? Mitään älytöntä nokkaa en voi kuitenkaan käyttää koska auto on vähäpäästöinen ja mitä luultavammin Motronic on ja pysyy. Tosin uudelleenohjelmointi on edessä.

                      Kiitos ja anteeksi
                      Muuhun en osaa vastata mut kyllä vakionokkaa voi hyvin käyttää vaikka olis yli 10 puristuksia.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Bemssi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 872
                        • Kerkkoo

                        Minkälaista pakoputkee ootte tehny e30 325 vakio pannuihin? Itse suunnittelin peltisatsin perään yhden 2.5" putken kahdella vaimentimella? Minkälaista te muut olette tehneet?

                        Comment

                        • Daa Daa
                          BTCF Member
                          • Aug 2004
                          • 908
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Bemssi View Post
                          Minkälaista pakoputkee ootte tehny e30 325 vakio pannuihin? Itse suunnittelin peltisatsin perään yhden 2.5" putken kahdella vaimentimella? Minkälaista te muut olette tehneet?
                          Kysyit tuota samaa jo tuolla toisessa tokikissa, niin miksi v**ussa piti tämä topikki sotkea?

                          Tämän ja tuon edellisen viestin voipi modet kumittaa bittiavaruuteen. Kiitos.
                          Last edited by Daa Daa; 08-04-2011, 09:34.

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Riippuu ihan siitä että mikä Motronic sulla on? Onko sulla laatikossa siis anturit?
                            1.3 -88 vuoden auto. Laatikosta en löytäny ku yhen anturin täyttötulpan yläpuolelta.
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Coooper View Post
                              Mitenkäs kun tuossa vanhemmassa b20 vauhtipyörässä ei ole tätä "nastaa" mikä löytyy b25 vauhtiksesta. Tarviiko sellanen sinne kehälle saada? Vai toimiiko ilman?
                              Originally posted by Coooper View Post
                              1.3 -88 vuoden auto. Laatikosta en löytäny ku yhen anturin täyttötulpan yläpuolelta.
                              Ok, eli ei tarvitse nastaa koska trikkeripyörä on edessä.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • P_Y
                                Newbiemmer
                                • Jul 2010
                                • 1
                                • Raahe

                                Miten onnistuisi laittaa m20b20 moottoriin 3x40 tuplakaasutin? Onnistuuko jakajan laitto ilman ruiskuja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎