Nousee kyllä puoleen väliin ja lämpimällä kelillä nopeemmin...
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Tuulettimen viskokytkin jämähtänyt kiinni?Originally posted by zener View PostM52... 14km ajoa kylmiltää ja ei muka mittarin mukaan normilämmössä. Lämmintä tuntus puhaltavan. Voiko anturi mennä rikki, että herää laiskasti?
Jotenki ouvolta tuntuu silti. Termari, vesipumppu, syyläri uutta.
Comment
-
Se on ollu irti jo muutaman viikon.Originally posted by jape06 View PostTuulettimen viskokytkin jämähtänyt kiinni?
Comment
-
-
Onko noista jäähdyttimistä kokemuksia? Mietin olisiko järkevää vaihtaa orkkis syylärin tilalle esim tuollainen Nissens alumiinijäähdytin.
Omassa Z3:ssa lämmöt ovat mittarin mukaan hieman koholla, vaikka kaikki muu järjestelmään liittyvä on vaihdettu. Tosin lämpeneminen johtunee siitä että ei ole viskoa pyörimässä vaan vedenlämmöllä ohjattu Spal-sähköflekti. Ja siitä että en ole vielä peltipakosarjaa ehtinyt käsittelemään keraamisella eristeellä.
Mutta, saisiko tuollaisella jäähdyttimen vaihdolla jotain järkevää hyötyä, orkkis kuitenkin jo 17v vanha, joskin ulkoisesti täysin kunnossa kun ei ole ikinä talvella ajettu. Ja onko kenties myös painonsäästöä saatavissa vaihdolla, entä kannattaisiko lisätä öljynjäähdytin samaan syssyyn? Sopiiko esim S54 koneisen jäähdytin bolt on?
Comment
-
Nouseeko viisari kohti punarajaa, vai onko se tasaisesti vähän yli keskiviivan? Jos vähän yli keskiviivan koko ajan, niin pykälää kylmempi termari auttaa. En näkis järkeä vaihtaa mitään syyläreitä, jos kummempaa ongelmaa ei ole. Ellei sit taskut polttelee täynnä ylimääräsiä euroja. Öljynlauhduttimesta ei nyt suurta iloa ole normaali ajossa. Vaatii radalla käyntiä tai muuten reilummin konetta rasittavaa ajoa, että öljynlämmöt alkaa nousta. S54 suodatin jalka menee bolt-on ja toki itte lauhduttimessa joutuu vititteleen paikalleen parhaaksi näkemällään tavalla. Tai toki m-mallista saanee bolt-on kamat sillekkin kun lyö euroja tiskiin. Ainoastaan vanoksen öljynpainelähtöä ei ole s54 öljynsuodatinjalassa. Mut ainakin itseltä löyty ylimääräinen m12 kierre siitä, eli siihen voi teettää uuden vanoksen öljyletkun, jossa on toisessa päässä m12 banjo tai pyöräyttää m14*1.5 kierteen tilalle:Originally posted by Remotion View PostOnko noista jäähdyttimistä kokemuksia? Mietin olisiko järkevää vaihtaa orkkis syylärin tilalle esim tuollainen Nissens alumiinijäähdytin.
Omassa Z3:ssa lämmöt ovat mittarin mukaan hieman koholla, vaikka kaikki muu järjestelmään liittyvä on vaihdettu. Tosin lämpeneminen johtunee siitä että ei ole viskoa pyörimässä vaan vedenlämmöllä ohjattu Spal-sähköflekti. Ja siitä että en ole vielä peltipakosarjaa ehtinyt käsittelemään keraamisella eristeellä.
Mutta, saisiko tuollaisella jäähdyttimen vaihdolla jotain järkevää hyötyä, orkkis kuitenkin jo 17v vanha, joskin ulkoisesti täysin kunnossa kun ei ole ikinä talvella ajettu. Ja onko kenties myös painonsäästöä saatavissa vaihdolla, entä kannattaisiko lisätä öljynjäähdytin samaan syssyyn? Sopiiko esim S54 koneisen jäähdytin bolt on?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Turha tuossa tilanteessa vaihdella mitään, ongelma on sähköinen ja lämmöissä ei ole mitään vikaa.Originally posted by Pazi88 View PostNouseeko viisari kohti punarajaa, vai onko se tasaisesti vähän yli keskiviivan? Jos vähän yli keskiviivan koko ajan, niin pykälää kylmempi termari auttaa. En näkis järkeä vaihtaa mitään syyläreitä, jos kummempaa ongelmaa ei ole. Ellei sit taskut polttelee täynnä ylimääräsiä euroja.
Mittarin pitäisi näyttää puoliväliä välillä 75-115°C mutta vanhuuttaan väsähtäneet komponentit saavat viisarin nousemaan baut leveytensä verran yli.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Jep oli tarkoitus tuohon vielä lisätä, että vika voi olla mittaristossakin (tai miksei vaikka anturissakin). Mut kuhan se viisari pysyy about keskellä vakaasti, niin kaikki on ok. E36:n lämpömittari ei ole kuten esim e30:n, mikä näyttää pienetkin heitot lämpötilassa. Ja mitään absoluuttista lukemaa siitäkään ei voi päätellä.Originally posted by peto2 View PostTurha tuossa tilanteessa vaihdella mitään, ongelma on sähköinen ja lämmöissä ei ole mitään vikaa.
Mittarin pitäisi näyttää puoliväliä välillä 75-115°C mutta vanhuuttaan väsähtäneet komponentit saavat viisarin nousemaan baut leveytensä verran yli.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
joo olen muutamankin kerran laittanut tuon termarin uusiksi, varmaan vähän heittoa mittarissa...henkisesti se on kuitenkin raskasta perfektionistin hyväksyä.
Eli olikos noista kennoista jäähdyttimistä kokemuksia kenelläkään?Last edited by Remotion; 24-11-2015, 03:57.
Comment
-
Just siks laitoin kolmikympin mittarin tilalle tarvikemittarin numeroilla ja varmuuden vuoks diiselin termari vieläOriginally posted by Pazi88 View PostJep oli tarkoitus tuohon vielä lisätä, että vika voi olla mittaristossakin (tai miksei vaikka anturissakin). Mut kuhan se viisari pysyy about keskellä vakaasti, niin kaikki on ok. E36:n lämpömittari ei ole kuten esim e30:n, mikä näyttää pienetkin heitot lämpötilassa. Ja mitään absoluuttista lukemaa siitäkään ei voi päätellä.
Comment
-
Männät on vähän korkeimmat. Niillä nousee puristukset. Tuolla mitat, jos haluat laskea mihin puristukset nousee: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/M52#M52Originally posted by naikou View PostOnko noissa m52b25&b28 männissä mitään eroja? Mulla on siis 2.5 kone johon olis tulossa b28 kampura ja m50b25nv kanget ja vaikka ahdin tulee niin silti tarkotus pitää puristus siellä 10 tienoilla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
M52B25 mäntä on siis sen vajaan millin B28-mäntää korkeampi. Tuolla nuo tiedot on vähän niin ja näin, M52B25:ssä on 140mm veivit ja M52B20:ssä 145mm, muuten jäisi männät puoli senttiä ja sentin lohkotasosta.Originally posted by Pazi88 View PostMännät on vähän korkeimmat. Niillä nousee puristukset. Tuolla mitat, jos haluat laskea mihin puristukset nousee: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/M52#M52
Comment
-
Onko M52 lohko ihan normaalisti TIG-hitsautuvaa tavaraa? Pitäisi lohjennut vaihteiston korvake korjata.
Comment
-
Pitäisi onnistua.Originally posted by Skarpa View PostOnko M52 lohko ihan normaalisti TIG-hitsautuvaa tavaraa? Pitäisi lohjennut vaihteiston korvake korjata.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment

Comment