Ja akusta napa irti hyvisä ajoin. Tarvittaessa kuittas airbag valon pois kun penkit takas paikalleen.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kiitti. Inpa löytyy niin saa kyllä airbag-valon nollattua, jos sen saa syttymään. Kaveri löytyy jo avuksi, siinä on vain kaksi selkävikaista sitten nukkumassa.Originally posted by _Rontti View PostAja penkit yläasentoon, ja sitten pulttia auki kiskoista. Tarpeen mukaan tietty ajelet eteen tai taakse penkkiä. Sitten kun pultit auki, nii sähköliitin irti ja vyö jne. Aja ratti yläasentoon. Hyvä ottaa kaveri tohon penkin ulos ottamiseen, penkki painaa ja helvetin huono asento nostaa. Ettei tuu rattiin ja ovipahveihin vaurioita!
Mahtaako joku samalla tietää mikä on syynä kun apukuskin penkin selkänoja ajaessa hiukan heiluu tai tärisee kun siinä ei kukaan istu. Kädellä kokeillessa siinä ei sinänsä paljon klappia ole. Mutta pieni häiritsevä asia on.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Renkaat tasapainossa:thinkOriginally posted by lj123 View PostMahtaako joku samalla tietää mikä on syynä kun apukuskin penkin selkänoja ajaessa hiukan heiluu tai tärisee kun siinä ei kukaan istu. Kädellä kokeillessa siinä ei sinänsä paljon klappia ole. Mutta pieni häiritsevä asia on.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Tärinästä pääset luultavasti huoltamalla jarrut, eli osat irti perusteellinen puhdistus, myös levy irti. Liukutapeille kunnon puhdistus ja varmistaa, että palat liukuu kevyesti. Navan ja levyn väli pitää puhdas, mikäli ruostetta, alkaa helposti kantamaan ja ravistaa jarrutettaessa. Ellei tuolla lähde, niin luultavasti sitten pusla vaihtokunnossa siinä taaemmassa tukivarressa (siinä käyrässä). Pusla on erikseen vaihdettavissa. Tosin kokovarren vaihtoa kannattaa harkita, jos tukivarsi on alkuperäinen.Originally posted by lj123 View PostPitäisi olla, kun edessä ja takana kumit vaihdettu vanteille. Edessä oikealla kyllä edelleen kovemmassa vauhdissa jarruttaessa tärinää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tarkoitat kai nyt kuitenkin sitä etummaista eli Reaktiotankoa? Taaimmainen on se suora tukivarsi.Originally posted by HTK12 View PostEllei tuolla lähde, niin luultavasti sitten pusla vaihtokunnossa siinä taaemmassa tukivarressa (siinä käyrässä). Pusla on erikseen vaihdettavissa. Tosin kokovarren vaihtoa kannattaa harkita, jos tukivarsi on alkuperäinen.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
V8 mallien etuakselisto on eri tavalla toteutettu.Originally posted by TheRipper View PostTarkoitat kai nyt kuitenkin sitä etummaista eli Reaktiotankoa? Taaimmainen on se suora tukivarsi.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Ai perkkele...taas ei tullut luettua mistä mallista oli puhe...Originally posted by peto2 View PostV8 mallien etuakselisto on eri tavalla toteutettu.
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Liukutapit ja tiivisteitä on jo hyllyssä. Viime keväänä kovempi jarruttelu vei tuon tärinän jarruttaessa melkein pois, mutta tuli takaisin syksyyn mennessä.Originally posted by HTK12 View PostTärinästä pääset luultavasti huoltamalla jarrut, eli osat irti perusteellinen puhdistus, myös levy irti. Liukutapeille kunnon puhdistus ja varmistaa, että palat liukuu kevyesti. Navan ja levyn väli pitää puhdas, mikäli ruostetta, alkaa helposti kantamaan ja ravistaa jarrutettaessa. Ellei tuolla lähde, niin luultavasti sitten pusla vaihtokunnossa siinä taaemmassa tukivarressa (siinä käyrässä). Pusla on erikseen vaihdettavissa. Tosin kokovarren vaihtoa kannattaa harkita, jos tukivarsi on alkuperäinen.
Tuonne rengskeskustelun puolelle viitaten fiksuinta lienee tehdä niin eteen kuin taakse isompi puslien ja ehkä tukivarsienkin vaihto. Uusia iskareita ja jousiakaan tai säädettävää alustaa ei varmaan kannata laittaa ellei noita muitakin katso samalla.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Löytyykö ne apurungon/takakelkan puslat tuosta linkin kuvasta vai olenko ihan hakoteillä?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1079
Liittyen siis auton perän levottomuuteen esim. kaistanvaihdossa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Tarkoittanet puslia nro. 2 (4kpl) ?Originally posted by lj123 View PostLöytyykö ne apurungon/takakelkan puslat tuosta linkin kuvasta vai olenko ihan hakoteillä?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1079
Liittyen siis auton perän levottomuuteen esim. kaistanvaihdossa.
Comment
-
Kyllä kannattaa vaihdella ne alustan tukivarret/puslat. Riippuen niiden kunnosta voi olla viisasta vaihtaa kaikki, sitten säädettävä alusta alle ja kulmien säätöön. Kulmien säätö ei onnistu jos siellä on väljää ja ei kuitenkaan ole ihan ilmaista, niin kannattaa katsoa että osat on kunnossa. Muuten menee rahat hukkaan kun kohta taas vaihdetaan osa x ja säädetään uudestaan (kaikki osat ei tietenkään vaadi kulmiensäätöä, mutta osa vaatii).Originally posted by lj123 View PostLiukutapit ja tiivisteitä on jo hyllyssä. Viime keväänä kovempi jarruttelu vei tuon tärinän jarruttaessa melkein pois, mutta tuli takaisin syksyyn mennessä.
Tuonne rengskeskustelun puolelle viitaten fiksuinta lienee tehdä niin eteen kuin taakse isompi puslien ja ehkä tukivarsienkin vaihto. Uusia iskareita ja jousiakaan tai säädettävää alustaa ei varmaan kannata laittaa ellei noita muitakin katso samalla.
Tuosta kuvasta osa 2. Tosin aika harvoin aiheuttaa heilumista perässä sedanissa, touringissa ovat vaihtokunnossa elleivät ole jo vaihdettu. Hommaan tarvitsee ulosvetäjän. Usein samalla työkalulla myös painetaan ne takaisin.Originally posted by lj123 View PostLöytyykö ne apurungon/takakelkan puslat tuosta linkin kuvasta vai olenko ihan hakoteillä?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1079
Liittyen siis auton perän levottomuuteen esim. kaistanvaihdossa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Minkälainen homma nuo on touringiin vaihtaa? Onko kuinka työläs / aikaa vievä?Originally posted by HTK12 View PostTuosta kuvasta osa 2. Tosin aika harvoin aiheuttaa heilumista perässä sedanissa, touringissa ovat vaihtokunnossa elleivät ole jo vaihdettu. Hommaan tarvitsee ulosvetäjän. Usein samalla työkalulla myös painetaan ne takaisin.
Comment
-
Oikealla työkalulla (ulosvetäjä/asennustyökalu) ei ole paha homma tehdä itsekkin. Ilman työkalua en edes yrittäisi. Toki työkalun voi itsekkin tehdä, jos löytyy hitsausvehkeet tallista. Tältä foorumilta yksi ohje hommaan (löytyy useita muitakin): http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...59&postcount=8Originally posted by Jasu View PostMinkälainen homma nuo on touringiin vaihtaa? Onko kuinka työläs / aikaa vievä?
Siitä sitten voi itse arvioida tekeekö itse vai viekö korjaamolle.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment