Originally posted by Muurahainen
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by asis View PostEi tietoa näkyykö eikä pääse nyt katsomaankaan, ei ole itsellä koodivehkeitä.
No sehän se voisi olla :think Enpäs ainakaan vielä kokonaista simpukkaa ala vaihtamaan. Ei niitä kyllä näytä löytyvänkään
Pumppu ei ainakaan pidä minkäänlaista ääntä ja toisinaan tehostaa ihan normaalisti, eli luulisi olevan ehjä.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postoliko sulla toi paineen säädin tuolla tukissa rintapellin luona ja miten vaihdoit sen, otitko koko tukin irti vai miten, kun ei sinne tahdo oikein nähdä missä se sokka on siellä ja ei oikein noi suorat pihdit mahdu sinne?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOn siellä joo. Luulen ottaneeni irti kaarevilla lukkorengaspihdeillä. Ihan satavarmaksi en kyllä muista kun tuosta on jo vuosia aikaa ja E38:ssa saattaa olla enemmän tilaakin.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Helpoimmalla ja nopeiten pääset kun nappaat tukin irti, asentaessa uudet suuttimien o-renkaat reilulla rasvalla.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostHelpoimmalla ja nopeiten pääset kun nappaat tukin irti, asentaessa uudet suuttimien o-renkaat reilulla rasvalla.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostNo se olisi parempi tehdä mutta sieltä lentää pirusti bensaa jokapaikkaan kun ei ole tuota venttiiliä mistä saa paineet pois.
Ota pumpun rele tai sulake irti ja käynnistä auto, löytyy oikean sisäilma filtterin alta- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostNo se olisi parempi tehdä mutta sieltä lentää pirusti bensaa jokapaikkaan kun ei ole tuota venttiiliä mistä saa paineet pois.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi sieltä nyt niin mahdottomasti bensaa tule, itse on tullut jonkun verran tuon kanssa jumppailtua. Pari reilua rättiä riittää imemään.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
-96 528i
Nokka-akselin anturi vaihdettu nyt siemensiin, auto toimi moitteetta kun kävin pienellä ajelulla. Noh, nyt tänään oireet jatkuivat..Eli moottorijarrulla hidastaessa (2-4 vaihteella kokeilin) aina 1000-1800rpm saakka alkoi tämä raju nykiminen taas. Melkein joku vois luulla vielä, et isommat hevisessiot autossa menossa.. Kiihdyttää ei uskalla kun nykiminen alkaa, alkaa nykimään vain lisää.
Oireet siis alkoivat sen jälkeen kun anturi vaihdettiin ensiksi Hellan anturiin ja nyt vielä Siemenssiin. Ennen tätä esiintyi vanhalla anturilla vain pientä nyppimistä kiihdyttäessä ja käynnistäessä kävi kerran pari huonosti pienen (2vko) seisonnan jälkeen.
Metallista kolinaa kuuluu, joka loppuu kytkintä painaessa, toki siellä voi mikä vaan kolista, mutta kytkin tähän on ilmeisesti vaihdettu joku aika sitten.. Liian matalilla kierroksilla ei toki kuuluiskaan ajaa, mutta kyllä siinä 1800rpm vielä kuuuluisi toimia ilman moisia oireita.
Sitten vielä kokeilin vikakoodeja lueskella, mutta 2 eri laitteella ja ohjelmalla ei saa yhteyttä. Ennen kyllä onnistuin lukemaan koodit yms, mutta nyt ei yhdistä millään. Joku sulake mennyt?
Comment
-
-
Originally posted by Pilipali View PostNokka-akselin anturi vaihdettu nyt siemensiin, auto toimi moitteetta kun kävin pienellä ajelulla. Noh, nyt tänään oireet jatkuivat..Eli moottorijarrulla hidastaessa (2-4 vaihteella kokeilin) aina 1000-1800rpm saakka alkoi tämä raju nykiminen taas. Melkein joku vois luulla vielä, et isommat hevisessiot autossa menossa.. Kiihdyttää ei uskalla kun nykiminen alkaa, alkaa nykimään vain lisää.
Oireet siis alkoivat sen jälkeen kun anturi vaihdettiin ensiksi Hellan anturiin ja nyt vielä Siemenssiin. Ennen tätä esiintyi vanhalla anturilla vain pientä nyppimistä kiihdyttäessä ja käynnistäessä kävi kerran pari huonosti pienen (2vko) seisonnan jälkeen.
Metallista kolinaa kuuluu, joka loppuu kytkintä painaessa, toki siellä voi mikä vaan kolista, mutta kytkin tähän on ilmeisesti vaihdettu joku aika sitten.. Liian matalilla kierroksilla ei toki kuuluiskaan ajaa, mutta kyllä siinä 1800rpm vielä kuuuluisi toimia ilman moisia oireita.
Sitten vielä kokeilin vikakoodeja lueskella, mutta 2 eri laitteella ja ohjelmalla ei saa yhteyttä. Ennen kyllä onnistuin lukemaan koodit yms, mutta nyt ei yhdistä millään. Joku sulake mennyt?
Jotenkin vian kuvaus vaikuttaa enemmä kampiakselin asentotunnistimelta.
Itsellä teki tuota samaa, jonain aamuna toimi nätistä ja joskus ei ollenkaan, silloin kun ei toimi tehoja ei ole alle 2000rpm häävisti, mutta yläkierroksilla kyllä pelasi.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostOnkohan se Delphin lukija antanut väärän vinkin tai tulkittu vinkki väärin?
Jotenkin vian kuvaus vaikuttaa enemmä kampiakselin asentotunnistimelta.
Itsellä teki tuota samaa, jonain aamuna toimi nätistä ja joskus ei ollenkaan, silloin kun ei toimi tehoja ei ole alle 2000rpm häävisti, mutta yläkierroksilla kyllä pelasi.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostAutomaattilaatikon öljyn tarkistamisessa auto pitää olla vaakasuorassa. Mutta mistä tuo katsotaan? Mikä kohta pitää olla vaakasuorassa? Kaikki kun on vähän eri kulmassa...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment