Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8272
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by NikoTD View Post
    Auto:e39 525DAT 10/2001

    Mitenkäs toi MID oikein irtoaa nätitsti ilman ruhjeita?

    Mikä mättää reteoissa kun hiljaa soidessa soi ok mutta volumea kun nostaa "normaalille" kuuntelutasolle tai lujalle niin pätkii mutta pätkäsyjen välit soi normaalisti eli ei rutise tai muuta? Autossa siis jälkiasennettu pioneer soitin ja kontissa (alkuperäinen?) alpinen vahvistin. Virtajohto vahvarille ja kaiutinpiuhat näyttäisi olevan vähintäänkin riittävän paksut virrankulkua ajatellen.

    Mikä helsvata on kun kuskin nahkapenkissä(tavallinen) vasemman reisituen selkänojanpuoleisessa päädyssä pistemäinen kohta joka meinaa polttaa persiiseen lisäreijän kun penkin lämmitin päällä? Pieni pistemäinen kohta on siis niin kuuma että esim, paljaalla kädellä kun koittaa niin vois luulla että tupakkaan painaa kättä eli onko lämpövastus kärvennellyt itsensä ihan nahkaan kiinni vai häh. Kohdassa kuitenkaan ei näy mitään ja nahka ihan ehjä. Myös sellainen lievä palaneen käry samalla jos lämmitys täysillä pidempään. Voiko vastuksen vaihtaa tai jotenkin asetella uudestaan paikoilleen vai mitäs tuon kanssa tekis?

    Eiköhän näillä tiedoilla taas pärjäisi huomiseen
    volume nappulan alta löytyy pieni ruuvi joka vapauttaa lukituksen ja mid suunnilleen putoaa syliin.. muistaakseni torx kanta
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • NikoTD
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 31
      • Turku

      Originally posted by peto2 View Post
      volume nappulan alta löytyy pieni ruuvi joka vapauttaa lukituksen ja mid suunnilleen putoaa syliin.. muistaakseni torx kanta
      Kiitti, täytyykin käydä koittamassa jos irtoais.

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by NikoTD View Post
        Kiitti, täytyykin käydä koittamassa jos irtoais.
        Muistaakseni se ei ole ruuvi, vaan siellä volunapin alla on semmonen reikä jossa pieni kieleke, jota voi torxilla parhaiten kammeta pyörittämällä toiseen reunaan, ja kun se kieleke liikkuu niin MID tipahtaa tosiaan syliin.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • NikoTD
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 31
          • Turku

          Originally posted by NikoTD View Post
          Auto:e39 525DAT 10/2001

          Mitenkäs toi MID oikein irtoaa nätitsti ilman ruhjeita?

          Mikä mättää reteoissa kun hiljaa soidessa soi ok mutta volumea kun nostaa "normaalille" kuuntelutasolle tai lujalle niin pätkii, pätkäsyjen välit soi "normaali" volumella ja lujemmalle kääntäessä pätkäsyt pitenee jä välissä soidessa rätisee ja pärisee? Autossa siis jälkiasennettu pioneer soitin ja kontissa (alkuperäinen?) alpinen vahvistin. Virtajohto vahvarille ja kaiutinpiuhat näyttäisi olevan vähintäänkin riittävän paksut virrankulkua ajatellen.

          Mikä helsvata on kun kuskin nahkapenkissä(tavallinen) vasemman reisituen selkänojanpuoleisessa päädyssä pistemäinen kohta joka meinaa polttaa persiiseen lisäreijän kun penkin lämmitin päällä? Pieni pistemäinen kohta on siis niin kuuma että esim, paljaalla kädellä kun koittaa niin vois luulla että tupakkaan painaa kättä eli onko lämpövastus kärvennellyt itsensä ihan nahkaan kiinni vai häh. Kohdassa kuitenkaan ei näy mitään ja nahka ihan ehjä. Myös sellainen lievä palaneen käry samalla jos lämmitys täysillä pidempään. Voiko vastuksen vaihtaa tai jotenkin asetella uudestaan paikoilleen vai mitäs tuon kanssa tekis?

          Eiköhän näillä tiedoilla taas pärjäisi huomiseen
          Mid tipahtanut jo. Kiitos vastanneille.

          Noihin kahteen muuhun vaivaan otetaan mieluusti vinkkejä vastaan.
          Last edited by NikoTD; 31-01-2011, 21:13.

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            Originally posted by NikoTD View Post
            Mid tipahtanut jo. Kiitos vastanneille.

            Noihin kahteen muuhun vaivaan otetaan mieluusti vinkkejä vastaan.
            lämmitin hommaan suosittelisin palovakuutusta ensimmäisenä tokihan penkin voi purkaa atomeiksi jolloin varmaan näkee onko sinne tuhoa tullut sisään, mutta se vaatii hieman kädentaitoja ja mielenkiintoa hommaan että sen saa kasaankin vielä saman näköisenä mistä työt aloittaa
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • KuPa
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 282
              • suomi

              Originally posted by KuPa View Post
              Ja jälleen olis tietämättömällä kyssäriä ja noihin pariin edelliseenkin odotellaan vielä vastauksia! ..eli onkos takalasinpyyhkijä ja -pesuri saman sulakkeen takana (jos näin niin missä ja mikä sulake)? :think Ku ei kumpikaan pelitä, ei siis inahdakkaan kun kokeilee käyttää..
              Originally posted by KuPa View Post
              Moikka. Eikös tuon avaimen pitäisi latautua kun se on virtalukossa, ei siis ole mitään paristoa?? Alko tu emännän avain kettuilemaan, eikä siis avaa ovia kauko-ohjauksella (paitsi ku toooodella harvoin) pitää siis oven lukosta avata...oma toimii kyllä normaalisti. Missäköhän vika mahtaapi olla?? :think
              Terve, Yllä oleviin kaipailisin vielä vinkkejä!
              "530da touring -00"

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by HC91 View Post
                En tiedä voiko tähän antaa mitään universaalivakiota, menekkiin kun vaikuttavat:

                -ajotapa
                -öljyn viskositeetti
                -öljyn haihtuvuus
                -yksilölliset erot moottorien kesken

                Kolme ensin mainittua vaihtelee itselläkin :think Toisilla menee litra/2000km, toisilla alle litran/10tkm. Itellä on jotain tuolta väliltä, katsotaan nyt mihin asettuu kun öljysuodattimen jalasta ei kuse enää kartanolle ja öljyinä haihtuvuudeltaan vähäinen Teboil 5W-40 Diamond.

                Männänrenkaissa on siis eroa M52TU vs. M54:

                Aw nm-ring D84.00, stufe 0 1
                Aw rechteckting D84X1.5 stufe 0 tue1
                Aw oelabstreifring D84 stufe 0 1

                NASENMINUTENRING;D=84.00X1.5; 1
                Rechteckring 84.000X1.2 asym AN21268 1
                Dsf-oelring 84.000X2.0 20-26.5N AN21269
                Onko tämä yhtä vakava kaikissa m54:ssa vai ainoastaan 3,0 ongelma?

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11725
                  • Kouvola

                  Originally posted by KuPa View Post
                  Terve, Yllä oleviin kaipailisin vielä vinkkejä!
                  Pyyhkijälle/pesurille sulake on numero 55(20A) ja pitäisi löytyä sieltä takakontista oikean sivuverhoilun takaa missä akkukin on.

                  Salmiakin muotoinen avain latautuu virtalukosta ja se perinteisempi malli vaatii patterin vaihdon, jos kuluu loppuun. Tuossa vielä kuva selvyydeksi noista avaimista.

                  Comment

                  • KuPa
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 282
                    • suomi

                    Originally posted by Esko View Post
                    Pyyhkijälle/pesurille sulake on numero 55(20A) ja pitäisi löytyä sieltä takakontista oikean sivuverhoilun takaa missä akkukin on.

                    Salmiakin muotoinen avain latautuu virtalukosta ja se perinteisempi malli vaatii patterin vaihdon, jos kuluu loppuun. Tuossa vielä kuva selvyydeksi noista avaimista.
                    Selvä, siispä sulakkeen vaihto, josko sitten sillä alkaisi pelittämään.

                    Elikkä meikäläisen avainten pitäisi siis latautua virtalukossa...joten vika on sitten jossain muualla..toivotaan jos se vaikka korjautuisi pyhällähengellä tai jotain..!

                    Kiitokset näistä!
                    "530da touring -00"

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Onko sille salmiakin muotoiselle avaimelle sitten mitään tehtävissä jos kauko-ohjaus ei toimi?

                      Uudelleen koodaus tms?
                      Olli.

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Onko sille salmiakin muotoiselle avaimelle sitten mitään tehtävissä jos kauko-ohjaus ei toimi?

                        Uudelleen koodaus tms?
                        Uudelleen koodaus, käyttöohjekirjassa (sivu 149) on ohjeetkin.
                        Niin ja tokihan se ite avain voi rikkikin olla
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • HC91
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 999
                          • 29100/310053

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Onko tämä yhtä vakava kaikissa m54:ssa vai ainoastaan 3,0 ongelma?
                          Jotenkin on tullut sellainen mielikuva että on erityisesti B30:n ominaispiirre, tiedä sitten mikä syy-yhteys on pidemmän iskun kanssa. Männät ja renkaat ovat eri varaosanumeroilla kaikissa B25 vs. B30.

                          Konehan joutuu kovempaan rasitukseen E39 farkussa kuin E46 sedanissa -> tuonkin pitäisi aiheuttaa lisähajontaa öljynsyöntiin.

                          Tehtaan ohje öljynkulutuksen mittaukseen taitaa perustua punnitukseen :think
                          92' ///M5 3.8 individual
                          09' 320d xDrive
                          16' NIU N1 Sport
                          19' NIU U+ Sport

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            Ei sitä pidä ottaa ongelmana vaan ominaisuutena. Kaatelee vaan lisää öljyä ja ajaa, kun auto muuten toimii hyvin.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              Niin.. Eihän näissä vikoja tai ongelmia olekaan, nehän ovat ominaisuuksia. Kyllä mua ainakin henk koht vituttaa muuten kohtuullisen mukavan moottorin ja hienon auton "ominaisuus", että täytyy tyyliin öljypänikkä peräkontissa ajella..

                              Mun käsityksen mukaan maailmalla on M54B30 öljynsyönnin syyksi hyvin useassa tapauksessa paljastunut venttiilivarren kumit/ohjurit, eikä niinkään männänrenkaat tai jokin muu. Kumi ilmeisesti jotenkin paskalaatuista (liekö korrelaatiota Vanoksen tiivareihin??) ja ihan "repair-kit" löytyy ETK:sta tähän vaivaan.. Tiedä sitten miksi ongelma pääosin näyttää painottuvan varsinkin alkupään B30:siin..:think
                              Siis tyyliin venttiili on liikkunut radiaalisesti = heilunut, joten kaitpa sieltä joku tippa silloin öljyäkin palotilaan menee..
                              Last edited by Martti; 01-02-2011, 10:37.

                              Comment

                              • TKGL
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 260
                                • Tampere

                                Originally posted by KuPa View Post
                                Selvä, siispä sulakkeen vaihto, josko sitten sillä alkaisi pelittämään.
                                Vika 99% takaluukun johtosarjassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎