Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1657
    • Vähäkyrö

    Mitäs raati veikkais 301tkm ajetun dieselin viaksi, kun välillä joutuu antamaan pitkän startin. Monesti harjaantunut starttikäsi päästää avaimesta liian äkkiä. Tokalla koitolla hörähtää sitten heti. Jos starttaa käyntiin asti, niin saa verraten pitkään sahata. Ei tunnu olevan kiinni lämpötiloista, eli satunnainen vika. En ole ehtinyt vielä piuhaan kytkeä, enkä tiedä koska ehtisinkään. Joten ajattelin kysästä mihin kannattais varautua.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      Voishan siellä suutin vuotaa paluulinjaan niin ei nosta paineita tarpeeksi.
      Nokan anturi kait aiheuttaa myös pitkää starttia :think

      Jos jaksaa piuhaan laittaa niin on varmaan vähän viisaampi
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Late69
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 65
        • RMK

        Mitäs mieltä pojat on tämmösestä teholastusta?

        http://tinyurl.com/cfm3bqy

        Ei olis pahan hintane (~130€) vaikka ihan vaan kokeilumielessä.

        Onhan toi aika kova lupaus et tulis 525i:hin 24hp ja 40nm lisää tehoa.

        Ex. E39 525i '00
        Lexus GS430 '00

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Originally posted by Late69 View Post
          Mitäs mieltä pojat on tämmösestä teholastusta?

          http://tinyurl.com/cfm3bqy

          Ei olis pahan hintane (~130€) vaikka ihan vaan kokeilumielessä.

          Onhan toi aika kova lupaus et tulis 525i:hin 24hp ja 40nm lisää tehoa.
          Suurin osa on varmaan sitä mieltä että ei mitään järkeä kuten minäkin, jos on ton verran ylimäärästä niin osta pois ja kerro kokemuksia?

          Comment

          • öpel
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 253
            • ??????

            Originally posted by Late69 View Post
            Mitäs mieltä pojat on tämmösestä teholastusta?

            http://tinyurl.com/cfm3bqy

            Ei olis pahan hintane (~130€) vaikka ihan vaan kokeilumielessä.

            Onhan toi aika kova lupaus et tulis 525i:hin 24hp ja 40nm lisää tehoa.
            Joo, olisihan tuo ihan kiva kokeilla, jos ei pieni rahanmeno haittaa. Jos viitsit, niin osta pois, mutta lupaa penkittää auto ennen ja jälkeen ja kertoa tänne että paljonko teho laski.
            BMW 523i E39 MY1999

            Comment

            • Late69
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 65
              • RMK

              Originally posted by öpel View Post
              ja kertoa tänne että paljonko teho laski.


              Paljos buy the horse maksaa noi penkitykset noin suurinpiirtein?
              Voip olla et tuossa minunkaan kotterossa ei enää siitä 192hp:sta ole ku muisto vaan..

              Ex. E39 525i '00
              Lexus GS430 '00

              Comment

              • KuPa
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 282
                • suomi

                Hello. Ei kulkinen startaa, perkele! Joten kyselläänpäs viisaammilta apuja. Eli kun avaimesta kääntää, niin ei inahdakkaan. Siis virrat tuloo ihan normaalisti ja sitä pitäs olla ihan riittämiin(laitoin ihan muodonvuoks c-tekin kiinni). Emäntä sano että se on muutamia kertoja lähteny aika tahmeesti käyntiin, sillain smooaamalla ! Esim. tänään aamulla läks kuulemma aika vaivalloisesti, mut sit taas päivällä ihan normisti. Tiedossa on, että yksi hehkuista on pimeänä, ollu jo tovin aikaa, mut ei kai se tollasta tee? Oisko vika startissa? Jos näin, niin missä se on ja minkä näköstä mötikkää lähtis etsimään? ..jos sitä vaikka vähän kolauttelis...

                Editttt..jep jep, eli virtaa on kyllä.
                Last edited by KuPa; 13-04-2012, 20:17.
                "530da touring -00"

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  Originally posted by KuPa View Post
                  Hello. Ei kulkinen startaa, perkele! Joten kyselläänpäs viisaammilta apuja. Eli kun avaimesta kääntää, niin ei inahdakkaan. Siis virrat tuloo ihan normaalisti ja sitä pitäs olla ihan riittämiin(laitoin ihan muodonvuoks c-tekin kiinni). Emäntä sano että se on muutamia kertoja lähteny aika tahmeesti käyntiin, sillain smooaamalla ! Esim. tänään aamulla läks kuulemma aika vaivalloisesti, mut sit taas päivällä ihan normisti. Tiedossa on, että yksi hehkuista on pimeänä, ollu jo tovin aikaa, mut ei kai se tollasta tee? Oisko vika startissa? Jos näin, niin missä se on ja minkä näköstä mötikkää lähtis etsimään? ..jos sitä vaikka vähän kolauttelis...

                  Editttt..jep jep, eli virtaa on kyllä.
                  Vika varmaan startissa, ei se kopauttelemalla kuntoon tule, vaihtoon vaan. Siellä se imusarjan alla lähellä tulipeltiä majailee.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Ei mitään, keksin jo itse.
                    Last edited by Bmw Master; 13-04-2012, 21:05.

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Originally posted by Rahu View Post
                      Vika varmaan startissa, ei se kopauttelemalla kuntoon tule, vaihtoon vaan. Siellä se imusarjan alla lähellä tulipeltiä majailee.
                      Näinhän se varmaan on, vaihtoon siis. Jos jostain löytys purkuosana, niin käykö siihen pienempi koneisesta esim. 2,5l:sta? Onko heittä hinta veikkausta mitä maksaa uusi? Ja kun se auto tossa hima pihassa tosiaan nököttää, niin onko se teoriassa(tai siis oikeestaan ihan käytännössäkin) mahdollista vaihtaa itse, tälläsen semiamatöörin? vai suosiolla taas kerran hinaukseen ja pajalle.
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • Mikhou
                        BTCF Member
                        • May 2009
                        • 327
                        • Lahti

                        535seen jos teetätän putkiston alkuperäistä vastaavaksi tuleeko ongelmia leimalla ?
                        E53 X3 3.0sd -07

                        ex:
                        E87 120d -06
                        E46 m3 -01
                        E39 535i -98
                        E36 318 cabriolet -96

                        Comment

                        • merbau
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 130
                          • Pälkäne

                          Originally posted by jarzap View Post
                          -96 523:nen alkaa tiputtamaan bensaa vänkärin takapyörän seutuvilta kun tankaa yli puolen tankin, onko näissä joku tietty kohta mikä pettää vai pitääkö alkaa purkamaan tankkia pois tarkempia selvityksiä varten. :think
                          Ei kukaan tainnut tähän tarttua vielä? Sen verran veikkausta että PA-pumpun kiinnitys tankkiin ja/tai liitoksen kumitiiviste voisi olla helpoin selvitellä. Takapenkkin istuinosan alla, vänkärin puolella.
                          540iA -00 M-sport
                          Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16404
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Mikhou View Post
                            535seen jos teetätän putkiston alkuperäistä vastaavaksi tuleeko ongelmia leimalla ?
                            Alkuperäistä vastaava putkisto niin mikäs siinä vois olla tekijä mikä katsuria haittais?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8270
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Alkuperäistä vastaava putkisto niin mikäs siinä vois olla tekijä mikä katsuria haittais?
                              vuosimallista x alkaen pitää olla putkistossa hyväksyntä y

                              joku vielä kertoo mitä x ja y ovat niin muistini on palautettu
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Mikhou
                                BTCF Member
                                • May 2009
                                • 327
                                • Lahti

                                Jostain lueskellut ja ymmärtänyt, että kattiin asti täytyy olla alkuperäistä / e-hyväksyttyä, mutta sen jälkeen sitten ei varmuutta ole löytynyt..

                                Katti olisi tarkotus jättää jokatapauksessa paikalleen, kaikki siitä taaksepäin vaihtuu.
                                E53 X3 3.0sd -07

                                ex:
                                E87 120d -06
                                E46 m3 -01
                                E39 535i -98
                                E36 318 cabriolet -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎