Tuossa vaihtelin jarrunesteitä, vasta etupäästä tuli vaihdettua, kun niissä oli ongelmaa katsastuksessa (40% eroa, muutenkin tosi huonot jarruvoimat).
No, auto on tehny sitä nyt jokusen päivän ainakin, että jarrut ikäänkuin häviää, eli poljinta saakin yhtäkkiä painaa paljon enemmän, että alkaa jarruttamaan. helposti 3 cm enemmän ainakin. Sitte taas välillä suht normaalisti toimii, tai useimmiten siis.
Nyt jarrunesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että auto käynnissä, poljin painuu ihan pohjaan asti, kun vaan malttaa painaa. varmaan joku 5 sekuntia menee, niin on pohjassa. Onkos nyt pääsylinterissä sitte vikaa, fuskaa lävitte vai?
Oli semmosta myrkkyä tuo vanha neste, ettei ihmekään jos on vähä sanomista. Ihan mustaa kun on purkissa, valuttaessa näyttää about moottoriöljyn väriseltä. Paljon on ollu vettä seassa ja muut paskaa..
Sanottakoon jo nyt, että voi vitun vittu...
Ei hätiä, sulla nyt vaan on jäänyt ilmaa sinne järjestelmään.
Uutta ilmausta vaan.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
En mä omaani päästany ilmaa missään vaihessa ku täällä foorumilla sanottiin et ainakin dsc varustetut tarvii ilmata testerin kanssa. Ei oo ollu sit ongelmiakaan.
Tuossa vaihtelin jarrunesteitä, vasta etupäästä tuli vaihdettua, kun niissä oli ongelmaa katsastuksessa (40% eroa, muutenkin tosi huonot jarruvoimat).
No, auto on tehny sitä nyt jokusen päivän ainakin, että jarrut ikäänkuin häviää, eli poljinta saakin yhtäkkiä painaa paljon enemmän, että alkaa jarruttamaan. helposti 3 cm enemmän ainakin. Sitte taas välillä suht normaalisti toimii, tai useimmiten siis.
Nyt jarrunesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että auto käynnissä, poljin painuu ihan pohjaan asti, kun vaan malttaa painaa. varmaan joku 5 sekuntia menee, niin on pohjassa. Onkos nyt pääsylinterissä sitte vikaa, fuskaa lävitte vai?
Oli semmosta myrkkyä tuo vanha neste, ettei ihmekään jos on vähä sanomista. Ihan mustaa kun on purkissa, valuttaessa näyttää about moottoriöljyn väriseltä. Paljon on ollu vettä seassa ja muut paskaa..
Järjestelmä on ilmattu vuosi sitten auton huollossa ja olin vieressä kun tämä tapahtui.
Autossa ei mun tietääkseni kyllä ole tuota latent heat accumulatoria.
Mitä pitäis tehä jos tuo vesiventtiili on jumissa?
Huomasin myös sen että puskee kuskin puolelle paremmin lämmintä ku pelkääjälle.
Rasittavaa vaa tuollanen ku välil pitää nostaa kierroksia vähän enemmän että lämpee.
Varmistan nyt vielä, että minkä vuosimallin e39 on kyseessä? Ilmattiinkos se auto niistä ilmaus ruuveista? Ja onko automaattiilmastointi?
Ne vesiventiilit on siinä kuskinpuolella moottoritilassa lokasuojassa kiinni ja voit kokeilla niitä aluksi kopistella jollain. Ja voit säädin paneelista kokeilla säätää lämpöjö edestakas ja puhallin nopeutta samanlailla! Jos ei auta, niin vesiventtiilit irti ja suorittaa niille pieni puhdistus operaatio.
Mistäs mahtaa johtua kun laittaa kylmänä käyntiin täytyy pitää kaasulla kierroksia minuutin pari ylhäällä, että pysyy käynnissä. Lämpöjen noustua vähän tyhjäkäynti normalisoituu ja lämpimänä taas kierrokset on reilussa tuhannessa? Auto on 520i vuosimallia -96. :think
Osaakos joku valaista millainen merkitys pohjapanssareilla on auton lämpiämiseen kylmällä ilmalla, ilmavirta mikä kulkee vaihdelaatikkoa ja alakertaa vasten on aika jäätävä ilman panssaria. Itsellä 523iA ja panssarit puuttuu, lämpeää kyllä normaaliin lämpötilaan, mutta pienellä viiveellä ja vaihdelaatikko ei lämpeä tarpeeksi nopeasti vaan ilman turbiinin lukittumista saa jokusen kilometrin ajella että laatikko on lämmin.
Voisiko panssareilla olla vaikutusta että laatikko lämpeisi nopeammin, samoin moottori, termariin en usko kun lämmöt nousee ihan normaaliin 90-asteeseen.
Eikö tuo 90 astetta ole vähän alakanttiin? M54 pyörii ainakin 96-98 tienoilla. Mittariston salavalikosta voi tuota tarkkailla.
Varmistan nyt vielä, että minkä vuosimallin e39 on kyseessä? Ilmattiinkos se auto niistä ilmaus ruuveista? Ja onko automaattiilmastointi?
Ne vesiventiilit on siinä kuskinpuolella moottoritilassa lokasuojassa kiinni ja voit kokeilla niitä aluksi kopistella jollain. Ja voit säädin paneelista kokeilla säätää lämpöjö edestakas ja puhallin nopeutta samanlailla! Jos ei auta, niin vesiventtiilit irti ja suorittaa niille pieni puhdistus operaatio.
Comment