Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macman_lahti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2017
    • 290
    • Lahti

    Originally posted by saabbikyydit View Post
    Mites nuo koneen lämmöt, onko jotain haittaa koneelle jos ei nouse yli 78 asteen? m47 kyseessä. Egr -termari on jo vaihdettu, päätermarissa taitaa olla kovempi homma jos itse meinaa vaihtaa ja säästää :think
    Kannattaa myös tsekata lämpötila-anturi, että on varmasti kunnossa. Itsellä oli lämpöjen kanssa ongelmaa ja lopulta selvisi, että lämpötila-anturi oli viallinen. Tosin N47-kone, mutta kumminkin.
    -08 E60 LCI
    -13 F10 3.0 xDrive

    Comment

    • Sto
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 89
      • Helsinki

      Originally Posted by Sto

      Ongelmana vikakoodi "9C6C IHKA:Washer-nozzle heating". Tarkistin lasinpesusuuttimet ja toisen suuttimen johto pätkii asennosta riippuen. Tilasin uuden, mutta samaa koodia tarjoaa vieläkin.



      Johdotukset tarkisin ja ovat IHKA:lle asti ok ja maadoitus ok. Lämmittimien ollessa kiinni tulee johojen välille noin 140mV ja ilman lämmittimiä noin 10V.


      Kysymys kuuluukin, onko IHKA kärähtänyt vai onko IHKA:ssa jonkinlainen softasuojaus räpsyvän lähdön varalle (kuten valoissa taitaa olla)? ISTA:sta tai tool32:sta en löytnyt pikaisella vilkaisulla ratkaisua tähän ongelmaan.
      Originally Posted by Sto
      Ja olihan se IHKA:n ohjauspaneeli kärähtänyt. Tällä hetkellä suutinten lämmitystä ohjaa Arduino, mutta kuntoon tuo pitäisi saada. Onnistuuko tuon paneelin vaihto ilman koodausta tms., jos osanumero täsmää?
      Niin siinä kävi, että väliaikaisesta ratkaisusta tuli pidempiaikaisempi ratkaisu kuin piti (quote kirjoitettu 2.2.2019).



      Sain vihdoin avattua ilmastoinnin ohjauspaneelin ja sieltä oli ST VND810 -piiri kärähtänyt, joka syöttää noita lasinpesusuuttimien lämmitysvastuksia. Digikeyltä uusi piiri tilalle ja taas toimii lämmitys
      Attached Files
      EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1273
        • Kajjjaani

        Originally posted by Sto View Post
        Sain vihdoin avattua ilmastoinnin ohjauspaneelin ja sieltä oli ST VND810 -piiri kärähtänyt, joka syöttää noita lasinpesusuuttimien lämmitysvastuksia. Digikeyltä uusi piiri tilalle ja taas toimii lämmitys
        Hienoa tekemistä ja hyvä että tuli kuntoon
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • rekke
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 51

          E61 ilmastointi

          Vm-08 530xd e61. Ilmastointi ei lähde päälle. Valittaa että ei yhteyttä kompressoriin. Kompura ja paineanturi laittu uudet. Vikakoodi nollattu.Vika edelleen sama. Sulakkeet tarkastettu kaikki ok. Ulkolämpöanturi ja keulan puhallin toimii. Mistä osaisi vielä etsiä viallisia osia.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by rekke View Post
            Vm-08 530xd e61. Ilmastointi ei lähde päälle. Valittaa että ei yhteyttä kompressoriin. Kompura ja paineanturi laittu uudet. Vikakoodi nollattu.Vika edelleen sama. Sulakkeet tarkastettu kaikki ok. Ulkolämpöanturi ja keulan puhallin toimii. Mistä osaisi vielä etsiä viallisia osia.
            Lue jollain kunnon lukijalla koodit, esim. ISTA.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • asdf1
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 162
              • interweb

              Pieni mysteeri menossa tuon idriven kanssa. Eli "tietokone" ei lähde käyntiin kun on tarpeeksi lämmin ulkona, tai auto on muuten lämminnyt Talvella tai muuten kylmällä idrive toimii aina ja joka kerta ekalla käynnistyksellä. Joskus hyvin hyvin harvoin se saattaa käynnistyä kesken pidemmän ajon.

              tietokone jää ikäänkuin päättymättömään bootlooppiin ja bmw teksti vilahtaa näytöllä 10-20 sek välein.

              Mikähän tuommosta vois aiheuttaa ja missä tuommosen voi korjata? :think
              -05 e61 530d msport

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by asdf1 View Post
                Pieni mysteeri menossa tuon idriven kanssa. Eli "tietokone" ei lähde käyntiin kun on tarpeeksi lämmin ulkona, tai auto on muuten lämminnyt Talvella tai muuten kylmällä idrive toimii aina ja joka kerta ekalla käynnistyksellä. Joskus hyvin hyvin harvoin se saattaa käynnistyä kesken pidemmän ajon.

                tietokone jää ikäänkuin päättymättömään bootlooppiin ja bmw teksti vilahtaa näytöllä 10-20 sek välein.

                Mikähän tuommosta vois aiheuttaa ja missä tuommosen voi korjata? :think
                CCC rikki ja korjauksella hoituu. Foorumilta löytyy osaajia.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • asdf1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 162
                  • interweb

                  Originally posted by Arnolds View Post
                  CCC rikki ja korjauksella hoituu. Foorumilta löytyy osaajia.
                  Satutko muistamaan ketään nimeltä? PK seudulla asun.
                  -05 e61 530d msport

                  Comment

                  • -kako-
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2020
                    • 32
                    • Oulu

                    Tietääkö kukaan mikä voisi riivata tuota e61 nelikkoa kun ongelmana se, että jarrut välillä täristää ja "nykii"?
                    ~15 000km sitten vaihdettu etujarrulevyt ja palat, 10 000km sitten alatukivarsien puslat ja juuri reaktiotankojen puslat sekä pallonivelet. Ei kolise mutta välillä tärisyttää isommista vauhdeista jarruttaessa.:think

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by -kako- View Post
                      Tietääkö kukaan mikä voisi riivata tuota e61 nelikkoa kun ongelmana se, että jarrut välillä täristää ja "nykii"?
                      ~15 000km sitten vaihdettu etujarrulevyt ja palat, 10 000km sitten alatukivarsien puslat ja juuri reaktiotankojen puslat sekä pallonivelet. Ei kolise mutta välillä tärisyttää isommista vauhdeista jarruttaessa.:think
                      Tulihan ruoste puhdisteltua pinnoilta huolellisesti pois, sekä liukatapit herkisteltyä?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2282
                        • Vantaa

                        Kyllähän ne kieroksi on kerenneet mennä tuossa ajassa ihan helposti.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          Originally posted by asdf1 View Post
                          Satutko muistamaan ketään nimeltä? PK seudulla asun.
                          Ei nyt muita tule mieleen sieltäpäin kuin nic böntti tosin Tampereella.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2759
                            • Tampere

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Kyllähän ne kieroksi on kerenneet mennä tuossa ajassa ihan helposti.
                            Tätä ehdottaisin itsekin - ja nimen omaan etuakselin osalta. Vast'ikään poistui kahdesta yksilöstä väpinät ja tärinät jarruttaessa saman tien etuakselin levyjen ja palojen vaihdolla. Yksi oli vajaavetoinen ja toinen neliveto. Nelikossa havaitsin myös tasavauhdissa omituista nykimistä ikäänkuin jarruja olisi hipaistu välillä. Tämäkin poistui osien vaihdon myötä. Kaikki muut paikat käyty aiemmin läpi, ml. herkistelyt ja puhdistelut tehty pariinkin kertaan. Olin aluksi hyvin skeptinen kierojen levyjen mahdollisuudesta, mutta näin asia kuitenkin oli.
                            Last edited by JaniLap; 05-06-2020, 09:17.
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • -kako-
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2020
                              • 32
                              • Oulu

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tulihan ruoste puhdisteltua pinnoilta huolellisesti pois, sekä liukatapit herkisteltyä?
                              Ei tietoa onko puhdistettu ja herkistelty, edellinen omistaja vaihdattanut tallinnassa...

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Jarruvapinat löytyy yleensä jarruosien liasta, liukutapit, carrierit ja satulan pinnat puhtaiksi. Samalla myös vanteen ja navan pinnat oikeasti puhtaiksi eikä mitään patapata hiplailua. Yleisesti kaikki sanoo pihdistaneensa pintoja ja niitä on pyyhkäisty rätillä.
                                Last edited by BMW525Xda; 18-06-2020, 05:53.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎