Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5252
    • Pirkkala

    Se johto ei taida tehdä vikakoodia.

    Ehjässä anturissa johdot ovat yhdessä.

    E60 autoissa nimenomaan nämä systeemit toimii aivan mielivaltaisesti ja on kaikenlaista harmia iän myötä
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Jamppaveee61
      Newbiemmer
      • Jan 2022
      • 18
      • Oulu

      E61 panoraamakaton kans ongelmia, aukee raolleen hyvin mutta kiinni ei meinaa mennä. Yrittää kyllä mennä mutta ihan kuin olisi jumissa mutta välillä sitte menee. Ja sitten välillä kun aikansa sitä värkkää kiinni niin saattaa saada lasin kokonaan auki ja siitäkää ei meinaa mennä kiinni, käsin auttamalla lähtee menemään kiinni. Mietin että oisko tiivisteet niin kuivat että haluaa jumia että kannattaako tiivisteihin silikonia laittaa? Tai sitten mekanismia jollain öljytä?

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        Originally posted by Kidov View Post
        Mittasin omasta, -05 535d, mittatikun pituus noin 52,7cm. Liitteenä kuva mittauskohdasta.

        Kiitos paljon pitää vklp käydä hallilla mittaamassa oma että onko eroja
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • AlastairPitt
          Bimmer Rookie
          • Jun 2019
          • 156
          • Espoo

          Originally posted by Jamppaveee61 View Post
          E61 panoraamakaton kans ongelmia, aukee raolleen hyvin mutta kiinni ei meinaa mennä. Yrittää kyllä mennä mutta ihan kuin olisi jumissa mutta välillä sitte menee. Ja sitten välillä kun aikansa sitä värkkää kiinni niin saattaa saada lasin kokonaan auki ja siitäkää ei meinaa mennä kiinni, käsin auttamalla lähtee menemään kiinni. Mietin että oisko tiivisteet niin kuivat että haluaa jumia että kannattaako tiivisteihin silikonia laittaa? Tai sitten mekanismia jollain öljytä?
          Putsaa ne kiskot ja sen jälkeen silikonit perään. Samalla kannattaa kattoa ne vedenpoistot puhtaaksi.
          BMW 525i E60 - 04

          Comment

          • tontze
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 101
            • Tampere

            Originally posted by tabasco View Post
            Jotenkin tuo takajarrupalan anturi meni ajosta p*skaksi ja aiheutti äänen kuin olisi kivi jäänyt johonkin väliin. Oikean takavanteen puolien välistä pilkotti johto. No tämähän se, eli kulumisanturi, homma selkisi kun otti takapyörän irti.

            Ei iso juttu sinänsä, mutta jäin ihmettelemään kun auto ei pukannut erroria. Eli pitäisikö tuon aiheuttaa jotain check controliin? Toisin kysyen, tarvitseeko tuolle nyt sitten tehdä yhtään mitään muuta kuin mitä jo tein, eli nypätä anturin pää jarrupalasta irti ja niputtaa irtopiuha vesitiiviisti päät irti toisistaan? Paloja siellä vielä on, niin ei viitsisi alkaa purkamaan takajarruja ja vaihtamaan paloja vaan uuden anturin laittoa varten.


            Eikös tuo anturi ole erikseen ? Ei tarvi paloja vaihtaa ?
            BMW E60 520ia 2009
            BMW R1200GS 2009

            Comment

            • Juhnukka
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 604
              • Lohja

              Originally posted by Kidov View Post
              Mittasin omasta, -05 535d, mittatikun pituus noin 52,7cm. Liitteenä kuva mittauskohdasta.


              Nyt tsiigattu ja saman mittainen tikku omassa oli. Oliskohan noita sitten tullut tehtaalta erikokoisilla öljypohjilla tai vastaavaa :think
              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 938
                • Mustio

                Originally posted by tabasco View Post
                Jotenkin tuo takajarrupalan anturi meni ajosta p*skaksi ja aiheutti äänen kuin olisi kivi jäänyt johonkin väliin. Oikean takavanteen puolien välistä pilkotti johto. No tämähän se, eli kulumisanturi, homma selkisi kun otti takapyörän irti.

                Ei iso juttu sinänsä, mutta jäin ihmettelemään kun auto ei pukannut erroria. Eli pitäisikö tuon aiheuttaa jotain check controliin? Toisin kysyen, tarvitseeko tuolle nyt sitten tehdä yhtään mitään muuta kuin mitä jo tein, eli nypätä anturin pää jarrupalasta irti ja niputtaa irtopiuha vesitiiviisti päät irti toisistaan? Paloja siellä vielä on, niin ei viitsisi alkaa purkamaan takajarruja ja vaihtamaan paloja vaan uuden anturin laittoa varten.

                Anturin saa erikseen ja saattaa jopa saada paikalleen ihan ilman mitään purkamista jarrun päästä. Rengas vaan irti. Toisesta päästä en tiedä miten pitkällä liitin on
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  Originally posted by Jesse93 View Post
                  Anturin saa erikseen ja saattaa jopa saada paikalleen ihan ilman mitään purkamista jarrun päästä. Rengas vaan irti. Toisesta päästä en tiedä miten pitkällä liitin on

                  Niin saa, mutta sitä uutta anturia pitäisi viilailla ensin, että se sinne jo kuluneeseen palaan mahtuisi paikalleen. Helpompi laittaa uusi anturi sitten samalla kun vaihtaa palatkin. Nyt kun tuo ei valita anturista, niin olkoot noin sinne palojen vaihtoon saakka. Siinä ne liittimet on kätevästi saatavilla kun pyörän ottaa pois.

                  Comment

                  • Jesse93
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 938
                    • Mustio

                    Originally posted by tabasco View Post
                    Niin saa, mutta sitä uutta anturia pitäisi viilailla ensin, että se sinne jo kuluneeseen palaan mahtuisi paikalleen. Helpompi laittaa uusi anturi sitten samalla kun vaihtaa palatkin. Nyt kun tuo ei valita anturista, niin olkoot noin sinne palojen vaihtoon saakka. Siinä ne liittimet on kätevästi saatavilla kun pyörän ottaa pois.
                    Tuli tänään käytännössä kokeiltua kun vaihdoin jarrulevyt ja palat ja laitoin viimeseksi vasta anturin paikoilleen kun oli satula paikoillaan jo, tosin vanhalla anturilla kun oli vielä ehjä
                    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1778
                      • Turku

                      Originally posted by Juhnukka View Post
                      Nyt tsiigattu ja saman mittainen tikku omassa oli. Oliskohan noita sitten tullut tehtaalta erikokoisilla öljypohjilla tai vastaavaa :think
                      Tai onko sulla jokin (aikaisemman omistajan lisäämä) ylimääräinen öljynlauhdutin, joka lisää sitä tilavuutta?
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • Juhnukka
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 604
                        • Lohja

                        Originally posted by Silmaauki View Post
                        Tai onko sulla jokin (aikaisemman omistajan lisäämä) ylimääräinen öljynlauhdutin, joka lisää sitä tilavuutta?


                        Ei ole.
                        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          Originally posted by Juhnukka View Post
                          Ei ole.
                          Onko mahdollista että laskit laittamasi öljymäärän väärin? Itse tuli aikoinaan 20L pytystä kaaadettua 1L nokkakannuun josta moottoriin. Jos välissä vastas puhelimeen tai piti ottaa purkka pois suusta niin meinas seota laskuissa
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Tommi
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 289
                            • Kajaani

                            Originally posted by Jamppaveee61 View Post
                            E61 panoraamakaton kans ongelmia, aukee raolleen hyvin mutta kiinni ei meinaa mennä. Yrittää kyllä mennä mutta ihan kuin olisi jumissa mutta välillä sitte menee. Ja sitten välillä kun aikansa sitä värkkää kiinni niin saattaa saada lasin kokonaan auki ja siitäkää ei meinaa mennä kiinni, käsin auttamalla lähtee menemään kiinni. Mietin että oisko tiivisteet niin kuivat että haluaa jumia että kannattaako tiivisteihin silikonia laittaa? Tai sitten mekanismia jollain öljytä?
                            Jos katto aukeaa normaalisti takertelematta, niin vaatii varmaan sopeutuksen. Laitat autoon virrat päälle ja painat katon tilt painikkeen pohjaan ja pidät pohjassa koko sopeutksen ajan. Katto rupeaa ajelemaan edestakas ja kun sisäkatto menee takaisin kiinni, niin sopeutus on valmis. Kestää noin 1,5min.
                            Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                            Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                            e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2329
                              • Espoo

                              Pre lci comfort penkkien säätö takkuilee.


                              Satunnaisesti kuskin selkänojan säätö toimii, satunnaisesti ei.

                              Välillä kun selkänojaa nostaa ylöspäin niin toimii normaalisti, takaisin päin ei toimikaan.



                              Samaa ongelmaa esintyy penkin " kippauksessa"



                              Moottorissa vikaa vai onko näissä johdotuksissa ollut jotain kohtaa mistä olisi löystynyt / murtunut / hankautunut ?


                              Koodeja ei anna.
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              • Juhnukka
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 604
                                • Lohja

                                Originally posted by schwarze View Post
                                Onko mahdollista että laskit laittamasi öljymäärän väärin? Itse tuli aikoinaan 20L pytystä kaaadettua 1L nokkakannuun josta moottoriin. Jos välissä vastas puhelimeen tai piti ottaa purkka pois suusta niin meinas seota laskuissa


                                En usko kun tämä siis ollut koko autoni omistusajan ja kilometrien perusteella olen vaihtanut noin 10 kertaa öljyt

                                En uskoisi että joka kerta sama mittavirhe sattuisi, Kaadan aina 1-4 litran kannuista mitä kaupasta saa.
                                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎