E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Endryyx
    BTCF Member
    • Jun 2011
    • 102
    • Vantaa huuds

    vika oli löytynyt.. liitin oli vähän irtiD taas vaihteeksi anteeksi!

    P.S ajotietokoneessa on ns sala paikka.. miten voin katsoa koneen lämpotilaa.. en onnistu siinäkään -.- HELP ME!
    Russian style matttWhite e60 535d 340hv/712nm

    Comment

    • 03R6
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 153
      • Kotka

      E61 takapenkkiläisten tuuletus-->vain kylmää

      Vaikka auton lämmittää weballa ja ajaa koneen lämpöiseksi (termarit on kunnossa, vaihdettu on), siis ihan reilun matkan esim 100 km, niin takapenkkiläisten ilmastoinnin tuuletussuulakkeista tulee vain kylmää/viileää ilmaa vaikka on käännetty lämpimälle. Onko tuossa jotain vikaa ja mikä voisi olla syynä? Miten muilla toimii? Nyt joutuu pitämään suulakkeet kokonaan kiinni takana ja siitä seuraa sitten huurtumista takasivulaseille. Sään ollessa plussankin puolella sama ilmiö. Kesällä en huomannut kokeilla miten lämmönsäätö silloin toimi. M-sport-keula eikä ole mitään viimasuojia asennettu... Idriven kautta olen säädellyt automaattiohjelman kolmea porrasta (miedosta tehokkaaseen), sekä kokeillut ylävartalon säätöjä neljällä punaisella viivalla. Jätin kuitenkin kahteen kun silloin puhaltaa vähän myös tuulilasille koko ajan.

      Comment

      • Lasikuutio
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 100
        • Suomi, Kokemäki/Tampere

        Originally posted by Endryyx View Post
        vika oli löytynyt.. liitin oli vähän irtiD taas vaihteeksi anteeksi!

        P.S ajotietokoneessa on ns sala paikka.. miten voin katsoa koneen lämpotilaa.. en onnistu siinäkään -.- HELP ME!
        Naapurifoorumilta lainattua:

        "Moottorinlämmöt näkee piilomenusta, johon pääsee:

        1) Laske auton valmistusnumeron 6 viimeisen merkin summa (esim. 1+2+3+4+5+6=21)
        2) Pidä trippimittaria niin kauan pohjassa kunnes ruutuun tulee 01 jne... Ehkä n. 10-15 sekunttia.
        Päästä heti ylös kun tulee 01
        3) painele trippiä kunnes tulet menuun 19 "lock on",
        päästä tripistä irti, odota hetki niin alle tulee lukema 00, näpyttele tähän 1-kohdassa laskemasi summa
        Jos syötät sen väärin (liian hitaasti tai nopeasti) niin poistuu koko menusta,
        aloita silloin kohdasta 2 uudelleen.
        Jos syötät lukeman oikein, siirryt takaisin 01-menuun.

        Jos et heti paina uudestaan trippiä kun esim. 01 -menu tulee näkyviin,
        menet ko. menuun, sieltä pääsee päämenuun pitämällä trippiä hetken pohjassa.

        4) lämpötilatiedot löytyy 07-menusta."
        Ajossa:
        E60 520i (tulossa showroomiin..)
        Exät:
        E39 525i
        - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
        http://tinyurl.com/hanki-dropbox

        Comment

        • Lasikuutio
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 100
          • Suomi, Kokemäki/Tampere

          Mites noita ajovaloja sais säädettyä ylemmäs? Rulla on kabiinin puolella jo maksimissaan, mutta eikös noissa umpioissa oo konehuoneen puolella jokin ruuvi (mikä?) jota ruuvailemalla sais valot sojottaan vähän ylemmäs. :think

          Ja pre-LCI halogeeneilla, alkuperäiset umpiot siis.

          EDIT:

          nähtävästikkin niistä valkoisista kuusiokolomuttereista, mutta onkos jotain hyvää jippoo, jolla sais palauteltua noit suuntaukset johki "normeihin"?
          Last edited by Lasikuutio; 13-01-2012, 10:07.
          Ajossa:
          E60 520i (tulossa showroomiin..)
          Exät:
          E39 525i
          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
          Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
          http://tinyurl.com/hanki-dropbox

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by Lasikuutio View Post
            Mites noita ajovaloja sais säädettyä ylemmäs? Rulla on kabiinin puolella jo maksimissaan, mutta eikös noissa umpioissa oo konehuoneen puolella jokin ruuvi (mikä?) jota ruuvailemalla sais valot sojottaan vähän ylemmäs. :think

            Ja pre-LCI halogeeneilla, alkuperäiset umpiot siis.

            EDIT:

            nähtävästikkin niistä valkoisista kuusiokolomuttereista, mutta onkos jotain hyvää jippoo, jolla sais palauteltua noit suuntaukset johki "normeihin"?
            Aina katsastuksen yhteydessä sillä kuusiokololla kun insinööri vierestä kertoo mihin asti käännetään ?
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2194
              • kaustinen

              Originally posted by cchaou View Post
              Mikähän lienee vialla, kun e60 vm 07 520da ei ota max-ilmastointinäppöimen painallusta? Eli se keskimmäinen nappi oikealla puolen konsolia, valoa ei siihen saa millään. Tuokin mopo rupeaa yli 30km matkalla käydä tukalan kuumaksi jos ei ko. nappulaa ssa aktivoitua.. mitään ilmoituksia ei ole tullut, huomasin vian viikko sitten.
              Se on max viilennys nappi ja ei tee mitään jos on niin kylmä et ilmastointi ei käynnisty
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Lasikuutio
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 100
                • Suomi, Kokemäki/Tampere

                Originally posted by Mlatvala View Post
                Aina katsastuksen yhteydessä sillä kuusiokololla kun insinööri vierestä kertoo mihin asti käännetään ?
                Selvähän tämä, mutta mikäs tuon säätöruuvin vierellä oleva toinen samanlainen "säätöruuvi" on? Ajattelin ensiksi, että siitä säätyisi lyhyille, ja toisesta pitkille, mutta kuten selventävästä kuvasta näkyy, niin toisesta säätyy kyllä molemmat. Sen sijaan tuota ruuvia, mikä on kuvaan merkitty kysymysmerkillä, kun kääntelin, niin ei näkynyt ainakaan mitään merkittäviä muutoksia. :think


                Oikea etu-umpio
                Ajossa:
                E60 520i (tulossa showroomiin..)
                Exät:
                E39 525i
                - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
                http://tinyurl.com/hanki-dropbox

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  toinen taitaa mennä sivuttais säätöön

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Sivuttais ja korkeussäädöt.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      Lyhyiden ja pitkien rakenne on yhtä puuta eli toinen laidassa oleva säätää molempia sivuille ja toinen ylös/alas.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • cchaou
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 18
                        • Helsinki

                        Originally posted by sirkus View Post
                        Se on max viilennys nappi ja ei tee mitään jos on niin kylmä et ilmastointi ei käynnisty
                        Kyllä, muttakun mielellään haluaisin kylmää ilmaa sisään siinä vaiheessa kuin 2-litrainen disukka puskee kuumaa ilmaa antaumuksella sisään. Nyt pitkällä matkalla joudun ottamaan tuuletuksen pois päältä aina välillä kun alkaa hikeä puskemaan. Eli siis max-näppäimen yläpuolinen ns. normi-ilmastointinäppäin ei saa tuotettua kylmää ilmaa autoon ollenkaan, riippumatta säädöistä. Sama juttu kesät-talvet. Max ainoa jolla saa kylmää ilmaa sisään.

                        Comment

                        • Lasikuutio
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 100
                          • Suomi, Kokemäki/Tampere

                          Originally posted by cchaou View Post
                          Kyllä, muttakun mielellään haluaisin kylmää ilmaa sisään siinä vaiheessa kuin 2-litrainen disukka puskee kuumaa ilmaa antaumuksella sisään. Nyt pitkällä matkalla joudun ottamaan tuuletuksen pois päältä aina välillä kun alkaa hikeä puskemaan. Eli siis max-näppäimen yläpuolinen ns. normi-ilmastointinäppäin ei saa tuotettua kylmää ilmaa autoon ollenkaan, riippumatta säädöistä. Sama juttu kesät-talvet. Max ainoa jolla saa kylmää ilmaa sisään.
                          Ootkos kuitenkin säätäny ajotietokoneelta keskituulettimen kylmälle?
                          Ajossa:
                          E60 520i (tulossa showroomiin..)
                          Exät:
                          E39 525i
                          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                          Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
                          http://tinyurl.com/hanki-dropbox

                          Comment

                          • bemu-freak
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 277
                            • Kerava

                            Pissapoika

                            Moi! Mikä voisi olla vialla, kun vesisuihku tuossa autossa hajoaa (ei ole pistemäinen) ja lentää juuri ja juuri pyyhkimen yläpuolelle. Pumpun jo vaihdoin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Voiko noi suuttimet mennä piloille?
                            BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                            ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by bemu-freak View Post
                              Moi! Mikä voisi olla vialla, kun vesisuihku tuossa autossa hajoaa (ei ole pistemäinen) ja lentää juuri ja juuri pyyhkimen yläpuolelle. Pumpun jo vaihdoin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Voiko noi suuttimet mennä piloille?
                              Kyllä ainakin vanhempiin autoihin ne meni roskaisiksi tai kalkki mikä lie ne pilotti,

                              saisko nuppineulalla korjausta tehtyä?
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Strikee
                                Newbiemmer
                                • Jan 2012
                                • 11
                                • Oulu

                                Ostaako vai eikö ostaa

                                Moro!

                                Piti kirjautua foorumin käyttäjäksi, kun olisi asiantuntijoiden kommentit tarpeen.

                                Eli tuttu myisi e60 korisen 530d:n suht halpaan hintaan minulle, mutta mietityttää onko moottori kuinka kärsinyt, kun autossa ei ole ikinä ollut minkäänlaista lohko tms. lämmitintä. 8 vuotta on siis täräytelty autoa kylmänä käyntiin Etelä-Suomen lämpötiloissa. Lämmittimen asennus olisi kyllä ensimmäinen operaatio, jos auton laittaisin.

                                Kilsoja on kertynyt vasta n.150tkm, joten sen puoleen ei pitäisi olla ongelmaa.

                                Mitä olette mieltä, vieläkö tuosta on autoksi?

                                Comment

                                Working...
                                X