Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Tarttis lämpöä kabiniin..auto E38 735ia vm 98
    Eli ongelma se että vaikka autom ilmastoinnissa pyynti 25c niin tulee todella kylmää,koneen lämmöt puolessa välin.

    Onko ilmaa järjestelmässä tai jokin muu vika..kiertovesipumppu tms ?

    Tämä muistikuva parin kk takaa kun vein seiskan pajalle..pitäs käydä vuoden vaihteen jälkeen hakemassa eikä huvittas palella.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by veku View Post
      Tarttis lämpöä kabiniin..auto E38 735ia vm 98
      Eli ongelma se että vaikka autom ilmastoinnissa pyynti 25c niin tulee todella kylmää,koneen lämmöt puolessa välin.

      Onko ilmaa järjestelmässä tai jokin muu vika..kiertovesipumppu tms ?

      Tämä muistikuva parin kk takaa kun vein seiskan pajalle..pitäs käydä vuoden vaihteen jälkeen hakemassa eikä huvittas palella.
      Järjestelmässä ilmaa, jos lämmintä ei tule edes ajossa. Jos taas lämmintä ei tule tyhjäkäynnillä, niin vika sähköisessä kiertovesipumpussa.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by Ramzez View Post
        Järjestelmässä ilmaa, jos lämmintä ei tule edes ajossa. Jos taas lämmintä ei tule tyhjäkäynnillä, niin vika sähköisessä kiertovesipumpussa.
        Juu ei tule lämmintä edes ajossa,kiitos.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Originally posted by Ramzez View Post
          Järjestelmässä ilmaa, jos lämmintä ei tule edes ajossa. Jos taas lämmintä ei tule tyhjäkäynnillä, niin vika sähköisessä kiertovesipumpussa.
          Tai kenno tukossa.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • icebox
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 194
            • Tampere

            Mjahas huomasimpa tänään että mittaristossa oleva vaihdenäyttö ei sitten näytäkkään enää mitään, samalla sporttipuoli on lakannut toimimasta. Auto kulkee normaalisti eteen ja taakse, mutta sportilla ei vaihteita voi manuaalisti vaihdella.

            Mistä kautta tuo mittariston vaihdenäyttö saa tietonsa / mitä kautta vaihdekepin tieto kulkee yleensäkkin?

            Samalla voisi kysellä onko kellään ollut vastaavia ongelmia, eli radio lakkaa välillä (=useimmiten mykkä) kuulumasta. Autossa on siis tuo 4:3 näyttö, radio tosiaan toimii satunnaisesti ja kun se sattuu lähtemään päälle niin voi toimia pitkiäkin aikoja ja vastaavasti on sitten pitkiä aikoja mykkänä. Kun radio menee pimeäksi niin fm / am / tone jne "radio"-painikkeista ei tapahdu mitään.

            Potilas on tosiaan 730D 10/98 (DN41052).
            "Without Hope,
            Without Fear"

            Comment

            • Tcdoe
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 393
              • Helsinki

              Tällä kertaa E38 protestoi talvea vastaan jäykän ohjauksen muodossa. Autossa Servotronic. Pari kertaa jo spinnannut kyseisen jäykkyyden (ohjauksen hitauden) takia, huono selitellä kavereille jäykästä ohjauksesta, eivät usko ja nauravat vaan. :( Öljyä on ainakin tarpeeksi, mutta oiskohan se sitten öljynvaihdon paikka? Vauhdissa ihan ok mutta paikallaan yhtä raskas kääntää kuin tehostamaton auto.

              Comment

              • JiPe
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2548
                • Kuopio

                Originally posted by Tcdoe View Post
                Tällä kertaa E38 protestoi talvea vastaan jäykän ohjauksen muodossa. Autossa Servotronic. Pari kertaa jo spinnannut kyseisen jäykkyyden (ohjauksen hitauden) takia, huono selitellä kavereille jäykästä ohjauksesta, eivät usko ja nauravat vaan. :( Öljyä on ainakin tarpeeksi, mutta oiskohan se sitten öljynvaihdon paikka? Vauhdissa ihan ok mutta paikallaan yhtä raskas kääntää kuin tehostamaton auto.
                Oliko pari postia aikasemmin, että vois olla vettä seassa, joka sitten aiheuttaa jäykkyyttä.
                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                Comment

                • Tcdoe
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 393
                  • Helsinki

                  Originally posted by JiPe View Post
                  Oliko pari postia aikasemmin, että vois olla vettä seassa, joka sitten aiheuttaa jäykkyyttä.
                  Perhana, pitää ottaa silmät käteen. Thanks.

                  Comment

                  • Zippaaja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 1140
                    • Pieksämäki

                    Itsehän tuossa juuri pohdin samaa ongelmaa. En tosin vielä ole ratkaissut, mutta tällä viikolla olisi tarkoitus ohjaustehostimen öljyt vaihtaa. Ilmeisesti siis se kondensaatio vesi järjestelmässä aiheuttaa jäätymisen kautta kankeutta. Pitäisi siis korjaantua öljynvaihdolla. Ehkä...

                    EDIT: M60B30 ja mikä oktaani maistuu parhaiten?
                    Kovvoo hommoo

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Zippaaja View Post
                      Itsehän tuossa juuri pohdin samaa ongelmaa. En tosin vielä ole ratkaissut, mutta tällä viikolla olisi tarkoitus ohjaustehostimen öljyt vaihtaa. Ilmeisesti siis se kondensaatio vesi järjestelmässä aiheuttaa jäätymisen kautta kankeutta. Pitäisi siis korjaantua öljynvaihdolla. Ehkä...
                      Edellisellä sivulla mainitsin oikeista öljyistä, jos joltakulta meni se ohi...

                      Originally posted by Zippaaja View Post
                      EDIT: M60B30 ja mikä oktaani maistuu parhaiten?
                      Jos viittasit bensaan, niin eipä tässä vuoden vaihteen jälkeen ole paljoa vaihtoehtoja, eli 98:ia. Toki väitetään, että E10 sopii Bemareihin, mutten halua olla ensimmäisenä sitä testaamassa. Vanhat bensaletkut eivät siitä tykkää ja etanoli saattaa myös liuottaa liikkeelle sakkaa polttoainejärjestelmässä.

                      Comment

                      • Zippaaja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 1140
                        • Pieksämäki

                        Joo, enpä ollut vielä huomannut tuota mainintaa oikeista öljyistä. Pitää siis katsoa säiliötä/korkkia mikä sinne käy. Mutta mielestäsi säiliön tyhjentäminen pariin kertaan ja täyttäen uudella riittää? Tietysti kyllähän siinä prosenttuaalisesti järjestelmään ei jää vanhaa öljyä valtavasti. Ainut ongelma on itsellä ohjaustehostimen jäykkyys usean tunnin ajamattomuuden jälkeen.
                        Kovvoo hommoo

                        Comment

                        • AnttiHoo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 41
                          • Nukari

                          Terve taas
                          Noniin, nyt on molemmat jäähdytysjärjestelmän lämpöanturit vaihdettu ja edelleenkin moottorin lämpömittari menee tappiin heti kun laittaa virrat päälle. Vaikka seissyt viikon pakkasessa.. Onko ajatuksia mitä seuraavaksi lähtisi koputtelemaan?
                          Kyseessä edelleenkin 740i -00.
                          Kiitos kaikille tiedoista.

                          Antti

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Zippaaja View Post
                            Joo, enpä ollut vielä huomannut tuota mainintaa oikeista öljyistä. Pitää siis katsoa säiliötä/korkkia mikä sinne käy. Mutta mielestäsi säiliön tyhjentäminen pariin kertaan ja täyttäen uudella riittää? Tietysti kyllähän siinä prosenttuaalisesti järjestelmään ei jää vanhaa öljyä valtavasti. Ainut ongelma on itsellä ohjaustehostimen jäykkyys usean tunnin ajamattomuuden jälkeen.
                            Tarkoitin sitä, että silloin tuo nesteidenvaihto pelkästään säiliön tyhjentämällä on järkevää, kun mitään oireita ei ole aiemminkaan ollut. Mutta jos kerran on mahdollisuus, että vanhoissa öljyissä on vettä, niin kannattaa tyhjätä koko järjestelmä kunnolla. Toki tuo pelkkä "huuhtelu" auttaa, mutta ei välttämättä tuota yhtä hyvää tulosta, kuin kokonaan uusilla öljyillä.

                            Comment

                            • AnttiHoo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 41
                              • Nukari

                              Ja itse itselleni vastaten vielä tuli vastaan tuollainen lämpömittarin tappiin ampumisesta:

                              Eli voiko se olla kiinni noista vikakoodien nollauksesta?

                              Antti

                              EDIT:
                              Lämpömittari alkoi pelittämään vikakoodien nollauksen jälkeen!
                              Last edited by AnttiHoo; 27-12-2010, 15:17.

                              Comment

                              • CeeKoo
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 49
                                • Kiikka

                                Raskaasta ohjauksesta juttua...

                                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎