Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    Originally posted by bemmeri View Post
    Tulee mieleen että olisiko jonkin asteinen lämpövaurio käynyt kyseisille moottoreille? Päässy keittämään, tms.
    Ei oo aikasemmin kuullu vastaavanlaisia ongelmia M60/M62 lohkoissa. :think
    Tämän takia juuri vein toisenkin lohkon mitattavaksi jotta saa varmuuden asiasta. Todella epätodennäköistä että molemmat olisi pahasti keittäneet.
    Molemmat jakopäävaurion takia jäänet pois ajosta.

    Molemmissa kilsat tietojeni mukaan n. 250tkm. Tämä jälkimmäinen oli sylinterinseinämiltään yms. erittäin hyvän näköinen, toinen hiukan huonompi.

    Ensimmäinen non vanos. Toinen oli vanoskone.

    On totta että soikeus on aika iso, mutta ko. mittauksen on tehnyt sen verran luotettava koneistamo, että ammattitaidon puutteesta ei ole kyse.

    Mutta jos joku on mitannut ammattitaitoisesti tai mittauttanut omansa koneistamossa ja saanut tulokseksi jotain muuta, niin tietoa otan mielelläni vastaan ennen kuin kasaan moottorin.

    Kaikki mahdollinen tieto tänne vaan, muutama muukin varmasti kiinnostunut tästä asiasta kuin minä

    Osaako kukaan sanoa, mitä asiaan vaikuttaa se, että kantta eikä stressilevyä yms. ei ole tietenkään mittauksessa ollut kiinni, että voiko tehdä noin ison heiton? itse sanoisin että ei mitenkään, jotain satkuja ehkä mutta ei noin paljon.

    Selvitän huomenna mittaajalta mihin suuntaan soikeus on.
    Last edited by Urpo_rotta; 10-02-2014, 18:37.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      Mitä maksaa koneistamolla mittaus? Yks lohko ja yks täys moottori löytyy nii vois käyttäää.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Originally posted by ike24 View Post
        Mitä maksaa koneistamolla mittaus? Yks lohko ja yks täys moottori löytyy nii vois käyttäää.

        Toi oli hinnaston mukaan 39€ eli puolentunnin veloitus.
        Ei varmaan halvin hinta että jossain muualla luultavasti halvemmalla selviää.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          Veikkaan kuitenki että alkaa oleen jo joku ominaisuus ku sullaki jo kahessa lohkossa sama.. Miten lie onko muut koskaan mittauttanu.?

          Comment

          • #BMW#
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 488
            • Espoo

            Asiasta viidenteen.. onko kukaan m62:s alakerran päälle laittanut
            M60:n kannet..
            Juttuja ollut paljon ulkomaan foorumeilla mut yhtäkään ns.lopputulosta
            En ole lukenut saatikka nähnyt...
            E38 pre 740i 4.4l Manual

            Comment

            • ike24
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 957
              • haapavesi

              Originally posted by #BMW# View Post
              Asiasta viidenteen.. onko kukaan m62:s alakerran päälle laittanut
              M60:n kannet..
              Juttuja ollut paljon ulkomaan foorumeilla mut yhtäkään ns.lopputulosta
              En ole lukenut saatikka nähnyt...
              mulla on.

              Comment

              • #BMW#
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 488
                • Espoo

                Muuttuiko veekasin luonne mihinkään suuntaan? Onhan siinä jyrkemmät nokat ja puristusta 11:1,
                mutta mites käytännös, teho ja väännöt?
                Kävikö m62:n kansitiiviste modauksella ja oliko projekti yhtä bolt onnia?
                E38 pre 740i 4.4l Manual

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  huomattavasti paremmaan suuntaan. No joo bolt onniahan se vaan on jos tekee tommosen nii kannattaa säästää ne m60kannetiivisteet nii saa leikata niihi jakokoppiin siitä tiivisteen ku m62 se ei heitä siihe sitä lenkkiä. kyllähän sieltä löylyä enempi löytyy. Onhan siinä lisäksi portatut kannet ja jyrkät nokat. Ja nytten ahin kylessä.
                  Originally posted by #BMW# View Post
                  Muuttuiko veekasin luonne mihinkään suuntaan? Onhan siinä jyrkemmät nokat ja puristusta 11:1,
                  mutta mites käytännös, teho ja väännöt?
                  Kävikö m62:n kansitiiviste modauksella ja oliko projekti yhtä bolt onnia?

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Tehokäyrät olisi mielenkiintoista nähdä, ja lista muutoksista?
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Originally posted by #BMW# View Post
                      Onhan siinä jyrkemmät nokat ja puristusta 11:1,
                      Ei kai siinä vakiona ole noin paljon ruttuja?

                      Muistelen joku aika sitten ko asiasta tietoa ettiväni ja rutut oli 1:10.1 (vai oliko "jopa" 1:10.5 ). Nokissa taisi olla muutama aste enemmän ja nostoa pikkusen enemmän kuin M62.

                      Kuukauden päästä avataan nuo omat hatut, niin kattoo mitä siellä on. Tuossa on tuo kone vielä M60-pohjannainen (ensimmäinen alpina-versio v8:sta, pl. 4.0l). "Mainos"asteita pitäisi nokissa olla 252/252. Dbilas ois hionu nuo 264/264 ja 10.2mm nostolle. Kuulemma käynti vielä hyvä ja pitäisi mennä päästöistä. Normaaleista M60 nokista tekevät 262 ja muistaakseni 9.9 nostolla. Kestääkös M60-kansi kierrättää hieman enemmän kuin M62? En tarkoita yli 7000rpm, mutta vähän enempi kuin vakiona. :think
                      Last edited by bemmeri; 13-02-2014, 22:32.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Ei kai siinä vakiona ole noin paljon ruttuja?

                        Muistelen joku aika sitten ko asiasta tietoa ettiväni ja rutut oli 1:10.1 (vai oliko "jopa" 1:10.5 ). Nokissa taisi olla muutama aste enemmän ja nostoa pikkusen enemmän kuin M62.

                        Kuukauden päästä avataan nuo omat hatut, niin kattoo mitä siellä on. Tuossa on tuo kone vielä M60-pohjannainen (ensimmäinen alpina-versio v8:sta, pl. 4.0l). "Mainos"asteita pitäisi nokissa olla 252/252. Dbilas ois hionu nuo 264/264 ja 10.2mm nostolle. Kuulemma käynti vielä hyvä ja pitäisi mennä päästöistä. Normaaleista M60 nokista tekevät 262 ja muistaakseni 9.9 nostolla. Kestääkös M60-kansi kierrättää hieman enemmän kuin M62? En tarkoita yli 7000rpm, mutta vähän enempi kuin vakiona. :think
                        Minä ainakin olen siinä käsityksessä ollut että m60 kansilla m62:sta tulee 11:1 ruttunen. Mitannu enkä laskenu ole (vielä)

                        niin ja eikös m60 jäykemmät venajouset. Ymmärtääkseni voi kierrättää 7000rpm.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Minä ainakin olen siinä käsityksessä ollut että m60 kansilla m62:sta tulee 11:1 ruttunen. Mitannu enkä laskenu ole (vielä)

                          niin ja eikös m60 jäykemmät venajouset. Ymmärtääkseni voi kierrättää 7000rpm.
                          Joo, luin yöllä niin hätäseen noita tuon puristusjutun. M60B40 on nuo reilun 10 puristukset ja M62lohko+M60 kansi tulee juurikin tuo 11.1.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            Ike24:lla on kyl kova roggis, ei kai haittaa et "kuulustellaan" tääl.. :b
                            Tuli heti kysymyksiä mieleen... Millä lootalla/paineasetelmvauhtiskombolla
                            liikenteessä? Eihän tomaatilla vai onko bemarilla kestävää boxia..?
                            Ootko ruttua joutunut pienentämään ahtimen takia?
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Mulla oli taannoin yks M60B30, jossa oleva lastu antoi kierrättää yli 7000rpm. Nostimet naputteli joskus, sen jälkeen vaihdettu normilastu tilalle ja ei oo nostimet enää naputelleet.. tiedä sitten johtuiko tuosta vai sattuiko korjaantumaan "itekseen".
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Originally posted by #BMW# View Post
                                Ike24:lla on kyl kova roggis, ei kai haittaa et "kuulustellaan" tääl.. :b
                                Tuli heti kysymyksiä mieleen... Millä lootalla/paineasetelmvauhtiskombolla
                                liikenteessä? Eihän tomaatilla vai onko bemarilla kestävää boxia..?
                                Ootko ruttua joutunut pienentämään ahtimen takia?
                                Eiköhän ne saa kestämään kovalla vp:llä ja 765 sre asetelmalla. Zf 5vaihteine ainakin kestää ja en usko että 6v getrakki hajoasi myöskään.
                                Etanoli on fiksu polttoaine.
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎