Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melkir
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 29
    • Oulu

    Originally posted by Sfight View Post
    Elikkä mulle tuli penariin sellanen vika että keskuslukitus ei toimi avaimesta eikä kaukosäätimestä, välillä ne kuitenki aukeaa kaukosäätimellä mutta ei joka kerta.. Kaukosäätimestä saa kyllä takaluukun auki. Käytin autoa tänää johon nokassa mutta se ei löytäny vikkaa ja avain testerillä ei mitään vikaa avaimessa. Yksikään sulakekkaan ei ollu palanu.. korjaamolla sanoivat että keskuslukko moottori voi olla rikki mutta jännä ku laitat ovet lukkoon sisältä siitä keskikonsolista nii kakki ovet menee lukkoon :think

    Elikkä onko kellän neuvoja tälläseen/omakohtaisia kokemuksia??
    Täällä samat oireet ja minusta tuo antennivahvistin ei sovi kuvaan koska takaluukku aukeaa aina kuitenkin. Ennemmin veikkaisin GM5 moduulin releissä olevaa vikaa, ks http://www.bmwgm5.com/

    Ko releet voi vaihtaa tai sitten hommata uuden/käytetyn moduulin ja koodata sen autoon.
    E46 320i 05/2000 sedan man

    Comment

    • Sfight
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 34
      • oulu,muhos

      no niih

      Elikkä toi mitä melkir sano vaikuttais oikeelta ja siitä voi päätellä että ku ei ite osaa mitää releitä korjata niin sen korjaaminen tulee iha vitun kalliiksi ku tos ohjeessa luki et se ois asennettuna jotai 750$ eli iha liikaa euroissakin.. Sen ovi jutun kans vois tulla toimeen mutta ku takaluukkua ei saa nyt lukkoon ku se manuaalinen lukitus ei wörki eli autoa ei saa täysin lukkoon joka on paskempi homma
      Ostetaan 18 tuuman yli 5 puolaset vanteet (mielellään huulelliset) yhteyttä privalla

      Comment

      • Juh4
        Moderator
        • Oct 2004
        • 5448
        • Seinäjoki

        Varmaan sen seittemän kertaa kysytty kysymys, mutta kysytääs. BMW mk4 navi ja uusimmat karttapäivitykset. Mistä? Jos et uskalla laittaa mitään laittomia sivustoja. Tee se privana. -03 vuoden e46:n mielestä Suomi loppuu Parkanoon.
        -Official member of BTCF-Sauna team-

        Comment

        • melkir
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 29
          • Oulu

          Originally posted by Sfight View Post
          Elikkä toi mitä melkir sano vaikuttais oikeelta ja siitä voi päätellä että ku ei ite osaa mitää releitä korjata niin sen korjaaminen tulee iha vitun kalliiksi ku tos ohjeessa luki et se ois asennettuna jotai 750$ eli iha liikaa euroissakin.. Sen ovi jutun kans vois tulla toimeen mutta ku takaluukkua ei saa nyt lukkoon ku se manuaalinen lukitus ei wörki eli autoa ei saa täysin lukkoon joka on paskempi homma
          Kyllä ko hommasta voi halvemmallakin selvitä. Esim releiden korjausta:



          Ja jos saat jonkun elektroniikkataitoisen tekemään vaihdon niin pelkkiä releitäkin löytyy:



          Minulla tosiaan sama homma edessä, taidan lähettää tuonne englantiin jos ei löydy Oulun seudulta korjaajaa eli katsotaan miten käy

          PS. ainakin sedanissa takaluukun lukon irrottaa helposti ottamalla vain luukussa olevan pahvin irti ja sitten jo näkyykin pari ruuvia. Sillä voisi päästä selville miksei avain toimi.
          E46 320i 05/2000 sedan man

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Tuo GM:n relevika ilmenee yleensä niin että ovia ei saa auki, kiinni menevät kuitenkin.
            Eli miten tuo nyt toimii? Meneekö kiinni aina?
            Se relevika jättää kyllä vikakoodin GM:lle.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7044
              • Forssa

              Jos releitä tarvii vaihdella niin voin hoitaa homman töissä.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Ego0s
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 77
                • Turku

                Nyt tuli seuraavanlainen ongelma eteen. Töistä tullessa liikennevaloissa huomasin, että vaihdekeppi oli kuin soppakauha eli keppi pyöri vapaalla olessaan huomattavasti. Noh jatkoin matkaa kotiin ja seuraavaksi huomasin, että vaihteiden vaihto tuntui todella kevyeltä vrt. aikasempaan. Seuraavana aamuna lähdin töihin ja laitoin vaihteen pakille ja seuraavaksi kuului kauhea n. alle puolen sekunnin "rohina" kaksi/kolme kertaa peruuttaessa. Tämä "rohina" tai pikemminki kolina kuuluu myös kun auto rullaa taaksepäin vapaalla. Ja nyt on myös kolinaa esiintynyt kun auto kulkee eteenpäin.

                En ole autolla viitsinyt/uskaltanut lähteä pidemmälle tämän jälkeen. Ainakin 1,2 vaihteilla kuuluu kolinaa perästä ajettaessa ja 3 vaihteella kuuluu hirvittävä rohina vaihdekepin alapuolelta.
                Olisiko teillä joku diagnoosia taikka visiota, josta tämä mahdollisesti johtuu.
                e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Ego0s View Post
                  Nyt tuli seuraavanlainen ongelma eteen. Töistä tullessa liikennevaloissa huomasin, että vaihdekeppi oli kuin soppakauha eli keppi pyöri vapaalla olessaan huomattavasti. Noh jatkoin matkaa kotiin ja seuraavaksi huomasin, että vaihteiden vaihto tuntui todella kevyeltä vrt. aikasempaan. Seuraavana aamuna lähdin töihin ja laitoin vaihteen pakille ja seuraavaksi kuului kauhea n. alle puolen sekunnin "rohina" kaksi/kolme kertaa peruuttaessa. Tämä "rohina" tai pikemminki kolina kuuluu myös kun auto rullaa taaksepäin vapaalla. Ja nyt on myös kolinaa esiintynyt kun auto kulkee eteenpäin.

                  En ole autolla viitsinyt/uskaltanut lähteä pidemmälle tämän jälkeen. Ainakin 1,2 vaihteilla kuuluu kolinaa perästä ajettaessa ja 3 vaihteella kuuluu hirvittävä rohina vaihdekepin alapuolelta.
                  Olisiko teillä joku diagnoosia taikka visiota, josta tämä mahdollisesti johtuu.
                  Varmaan jokin vaihteensiirron osista pettänyt ja hankaa kardaaniin?
                  Vai kuuluuko äänet paikallaankin?
                  Jos näin niin sitten laatikon sisällä jotain.
                  Mikä tekniikka? Löytyisi yksi 330d laatikko jos tarvetta esiintyy
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Ego0s
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 77
                    • Turku

                    Ei, ääni ei kuulu paikalla ollessaan. Tekniikkana 330ci manuaalina.
                    e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                    Comment

                    • Jukipuki
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 383
                      • Kontiolahti, Lehmo

                      E46 325i -03 antaa kaksi vikakoodia:





                      Bank 1 kumpikin. Toinen putki ampuu mustaa kuraa. Ei kuitenkaan öljyä ole kun ei savuta.



                      Vedot ok. Kulutusta en ole vielä seurannut pidempään.
                      Pakokaasupäästöjä ei vielä mitattu. Imuvuoto vai joku/jotkin lambdoista paskina? Vai jotain muuta kallista korjattavaa

                      Olisiko ehdotuksia ennen kuin puran koko koslan. (Hyvin alkoi E46 omistus )

                      Edit. Jees.. no käyttelin sit tuota "söörtsiä" niin vähän tosiaan vaikuttaisi imuvuodolta (Kumitulpat, joku letku?) Ei ole oikein vielä tuttu vekotin tämä E46..
                      Last edited by Jukipuki; 14-07-2012, 23:36.
                      Ajossa:
                      G20 330E
                      Ex:
                      E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                      Comment

                      • --tk---
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2002
                        • 58
                        • Haapajärvi

                        Mitä eroa on tavallisella alatukivarrella ja M-Sport alatukivarrella?
                        Ja voiko M-Sportin vaihtaa tavallisen tilalle?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by --tk--- View Post
                          Mitä eroa on tavallisella alatukivarrella ja M-Sport alatukivarrella?
                          Ja voiko M-Sportin vaihtaa tavallisen tilalle?
                          M-sport II vasta erilainen tukivarsi, tässä kovat alapallot.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Jukipuki View Post
                            E46 325i -03 antaa kaksi vikakoodia:





                            Bank 1 kumpikin. Toinen putki ampuu mustaa kuraa. Ei kuitenkaan öljyä ole kun ei savuta.



                            Vedot ok. Kulutusta en ole vielä seurannut pidempään.
                            Pakokaasupäästöjä ei vielä mitattu. Imuvuoto vai joku/jotkin lambdoista paskina? Vai jotain muuta kallista korjattavaa

                            Olisiko ehdotuksia ennen kuin puran koko koslan. (Hyvin alkoi E46 omistus )

                            Edit. Jees.. no käyttelin sit tuota "söörtsiä" niin vähän tosiaan vaikuttaisi imuvuodolta (Kumitulpat, joku letku?) Ei ole oikein vielä tuttu vekotin tämä E46..
                            1-3 sylinteriryhmä (bank1) käy liian rikkaalla. Ei tunnu äkkiseltään imuvuodolta, kun yleensä vaikuttaa tasaisesti kumpaankin bankkiin eikä näy noin selkeesti putken päässä.
                            Suutin todennäköisesti kusee, kannattaa tutkia tarkemmin ennenkuin tulee ongelmia.
                            Otappa kaappaus inpalla mitä lambdan korjausarvot sanoo, löytyy joltain analog sivulta livedatan puolelta.
                            Eli additive sekä multiplicative korjaukset kummallekkin bankille.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • _Rontti
                              BTCF Member
                              • Sep 2008
                              • 1192
                              • Raahe

                              pari juttua kaverin 330da touringista, vm 2000. eli mittaristossa palaa kokoajan että takakontti ois auki, oon koittanut säätää sitä vastakappaletta kontinluukusta--> ei vaikutusta. eli onko johdot poikki saranakohdasta vai onko tuolla kontinluukussa tai korissa jtn anturia tuolle sulkeutumiselle ja avautumiselle? toinen homma on että autoon on vain yksi avain, malliltaan salmiakki. ilmeisesti akku loppunut kun koodaus ei onnistunut vaikka monesti koitin. mistä uusi avain? merkkiliikkeessä ilmeisesti melko prkl kalliita. onko muita paikkoja?
                              -Raahe connection-
                              E39 LeMans BlueM5
                              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                              E39 523i Montrealblau
                              E34 DiamantSchwartz 535i
                              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                              Comment

                              • Jukipuki
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 383
                                • Kontiolahti, Lehmo

                                Originally posted by Supa View Post
                                1-3 sylinteriryhmä (bank1) käy liian rikkaalla. Ei tunnu äkkiseltään imuvuodolta, kun yleensä vaikuttaa tasaisesti kumpaankin bankkiin eikä näy noin selkeesti putken päässä.
                                Suutin todennäköisesti kusee, kannattaa tutkia tarkemmin ennenkuin tulee ongelmia.
                                Otappa kaappaus inpalla mitä lambdan korjausarvot sanoo, löytyy joltain analog sivulta livedatan puolelta.
                                Eli additive sekä multiplicative korjaukset kummallekkin bankille.
                                Jeejee. Huomenna ehkä pääsen kaverin luokse katsomaan mitä sanoo inpa. Mitäs ongelmia tuo mahdollisesti voisi tehdä (katti paskaksi?) Vai karstoittaa paikat? Uskaltaakos tuolla nyt miten ajella?

                                Edit. Sytytystulpat varmaan voisi sanoa myös jotain jos ne tarkistaisi? Tuotaa.. kumpis pää tuo bank1 nyt oli: v.laatikko vai jakopää
                                Edit.2 Tulpat katselin läpi. Vähän ehkä tummia kaikki. Kolmas vaihdelaatikon puolelta oli kyllä muita mustempi. Inpalla kateltiin noita arvoja (ovatkohan edes juuri ne oikeat?)

                                Tyhjäkäynnillä:


                                Matka-ajossa (100km/h)


                                Voisikohan tuo vaikuttaa (ei taida olla alkuperäinen)? Olisikohan entinen omistaja yrittänyt vikakoodin perusteella korjata vikaa vaihtamalla lambdan?


                                Itse en on osaa oikein käyttää tuota inpaa enkä tulkita sitä. Kaverilta lainassa vehkeet
                                Last edited by Jukipuki; 15-07-2012, 21:40.
                                Ajossa:
                                G20 330E
                                Ex:
                                E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎