Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patrees
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 4
    • Vantaa

    Minkälainen hybridvahvistin ? ja enimmäkseen sentakia tahtoisin toimimaan kun takana on näytöt.

    Comment

    • Patrees
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 4
      • Vantaa

      Ja minkälaista putkee suosittelette? olis tarkotus ostaa katalysaattorista eteenpäin joku.
      Last edited by Patrees; 24-05-2012, 18:11.

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by Patrees View Post
        Ja minkälaista putkee suosittelette? olis tarkotus ostaa katalysaattorista eteenpäin joku.
        Oletko varma, että taakse meneviin näyttöihin ei ole tehty jotain muuta kikkaa, esim dvd soitinta hanskalokerossa tms?

        Mutta jos noissa takanäytöissä näkyy siis normaalisti toi navin antama kuva, niin sitten vaan hybridivahvistinta hommaamaan, joka tukee digitaalilähetyksiä.

        Kannattaa olla yhteydessä nimimerkkiin buksin-1.

        Ja ilmeisesti tarkoitat katilta taaksepäin olevaa putkea. Schmiedmann myy ainakin jotain.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • nepp1
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 10
          • Länsirannikko

          uusi umpio, vanha vilkku

          vaihdoin Depon umpiot orkkisten tilalle, mutta en tilannut uusia etuvilkkuja. Nyt tilanne on se että uusissa umpiossa on erilainen vilkkujen kiinnitysmekanismi. Vanhassa klipsut ja uudessa tiimalasin näköinen kiinnitysruuvi, youtubesta katsoin että facelift-malleissa on sellaiset. Eli kysymys on siis voiko vanhoja vilkkuja yhdistää uudempiin umpioihin, siis saako ne jotenkin kiristettyä, vai pitääkö tässä mennä vilkkukaupoille?

          Comment

          • jopeh
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 694
            • Tampere

            Originally posted by Kepesjokke View Post
            missä on ohjauspyörän asentotunnistin?

            Sytty abs ja luistoneston merkkivalot ja ku käytti töpselissä niin sano että Ohjauspyörän asento epäuskottava.
            Ohjauspylvään sisällä. Linkin osa nro 16. http://realoem.com/bmw/showparts.do?...43&hg=32&fg=30
            "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde


              Originally posted by Dani View Post
              Viimeksi tein niin että kasasin jatkoilla ja nivelillä pitkän jatkon räikkään ja yläkautta auki ja kiinni, oli nimittäin huomattavasti helpompi näin kun alakautta
              Asf, ylhäältä ei ois mitenkään päin mahtunut räikkä, saati hylsy tuohon mutteriin.

              Nooh, ei se ole ongelma.. Nyt ilmeni ongelmaksi että vaikka mutterit irrotin niin ei pallonivelet irronnu millään. vaikka kuinka tako lekalla ja väänti rautakangella ni ei. Jouduimme heittämään pyyhkeen kehään ja pulttamaan vanhat pultit paikoilleen ja ajamaan tietokoneen ääreen kysymään lisäinfoa..
              Eli ilmeisesti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä ostamassa se saakelin pallonivelen irrotustyökalu
              Last edited by kaikkone; 26-05-2012, 23:00.

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by nepp1 View Post
                vaihdoin Depon umpiot orkkisten tilalle, mutta en tilannut uusia etuvilkkuja. Nyt tilanne on se että uusissa umpiossa on erilainen vilkkujen kiinnitysmekanismi. Vanhassa klipsut ja uudessa tiimalasin näköinen kiinnitysruuvi, youtubesta katsoin että facelift-malleissa on sellaiset. Eli kysymys on siis voiko vanhoja vilkkuja yhdistää uudempiin umpioihin, siis saako ne jotenkin kiristettyä, vai pitääkö tässä mennä vilkkukaupoille?
                Ostettava vilkut. Sulle on myyty vanhanmallisella liitännällä. Itelle kävi samoin.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • tuttifrutti
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 247
                  • Kitee

                  Originally posted by kaikkone View Post



                  Asf, ylhäältä ei ois mitenkään päin mahtunut räikkä, saati hylsy tuohon mutteriin.

                  Nooh, ei se ole ongelma.. Nyt ilmeni ongelmaksi että vaikka mutterit irrotin niin ei pallonivelet irronnu millään. vaikka kuinka tako lekalla ja väänti rautakangella ni ei. Jouduimme heittämään pyyhkeen kehään ja pulttamaan vanhat pultit paikoilleen ja ajamaan tietokoneen ääreen kysymään lisäinfoa..
                  Eli ilmeisesti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä ostamassa se saakelin pallonivelen irrotustyökalu
                  Minkä kokoinen ompi tuo mutteri nro 7? Omassa menee tukivarsi vaihtoon väljän pallon takia, niin tietäisi millä avaimella siihen pääsee helpoiten käsiksi, ja löytyykö se kyseinen avain jo työkaluvalikoimasta. Kesken remontin ei kiinnosta lähteä ajelemaan 50 kilsaa suuntaansa työkalukauppaan

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by tuttifrutti View Post
                    Minkä kokoinen ompi tuo mutteri nro 7? Omassa menee tukivarsi vaihtoon väljän pallon takia, niin tietäisi millä avaimella siihen pääsee helpoiten käsiksi, ja löytyykö se kyseinen avain jo työkaluvalikoimasta. Kesken remontin ei kiinnosta lähteä ajelemaan 50 kilsaa suuntaansa työkalukauppaan
                    Oisko 22mm. Ja kaikkoselle vinkiksi siis jos tuo sisempi pallo ei irtoa niin pitää takapuslan vielä korissa kiinni ja pamauttaa murtohaarukalla tukivarren ja apurungon väliin niin se kiilaa sen irti, helppo homma.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Originally posted by tuttifrutti View Post
                      Minkä kokoinen ompi tuo mutteri nro 7? Omassa menee tukivarsi vaihtoon väljän pallon takia, niin tietäisi millä avaimella siihen pääsee helpoiten käsiksi, ja löytyykö se kyseinen avain jo työkaluvalikoimasta. Kesken remontin ei kiinnosta lähteä ajelemaan 50 kilsaa suuntaansa työkalukauppaan
                      22mm mutteri ainaki tuossa -03, sen verran ahas paikka oli että ei mahtunu itellä ainakaan tuo räikkälenkki menemään. jos olis ohut reuna siinä ni ois mahtunu. avopäällä sitten avasin sen.

                      Originally posted by Supa View Post
                      Oisko 22mm. Ja kaikkoselle vinkiksi siis jos tuo sisempi pallo ei irtoa niin pitää takapuslan vielä korissa kiinni ja pamauttaa murtohaarukalla tukivarren ja apurungon väliin niin se kiilaa sen irti, helppo homma.
                      Jep, murtohaarukka eiliseltä puuttuikin. Molemmat noista oli iha pirun jumissa.
                      Tänää töissä sit aamul duunailin tommosesta 30mm paksusta harjateräksestä murtohaarukan :P, toivottavasti sillä sais tänää sen tehtyä pois.

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Originally posted by kaikkone View Post



                        Asf, ylhäältä ei ois mitenkään päin mahtunut räikkä, saati hylsy tuohon mutteriin.
                        Sigusta päätellen sulla on kiisseli niin en tiedä miten sielä on tilaa.
                        Oman sigun kotterosta irroitin ja kiristin yläkautta, edellisestä tein alakautta ja vituttihan se.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by Dani View Post
                          Sigusta päätellen sulla on kiisseli niin en tiedä miten sielä on tilaa.
                          Oman sigun kotterosta irroitin ja kiristin yläkautta, edellisestä tein alakautta ja vituttihan se.
                          kuskinpuolen pysty yläkautta helposti, pelkääjänpuoli taas onnistu alakautta helposti.
                          Nyt on uudet tukivarret med powerflex.
                          haarukkamurtimen kun teki ni joha alko laulamaan :P

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            Löytyyköhän touringista aukeavalle takalasille omaa sulaketta?

                            Olisi kiva saada tuo pois pelistä, varmaan kytkimessä vikaa kun aina silloin tällöin tulee ajanjaksoja että lasi elää ihan omaa elämäänsä ja pomppii jatkuvasti auki. Vian ollessa "päällä" lasin kytkin ei toimi ollenkaan.

                            Parin päivän päästä mikrokytkin saattaa taas toimia jonkun aikaa ihan normaalisti ja lasi ei pompi auki itsestään..
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Jampsu87 View Post
                              Löytyyköhän touringista aukeavalle takalasille omaa sulaketta?

                              Olisi kiva saada tuo pois pelistä, varmaan kytkimessä vikaa kun aina silloin tällöin tulee ajanjaksoja että lasi elää ihan omaa elämäänsä ja pomppii jatkuvasti auki. Vian ollessa "päällä" lasin kytkin ei toimi ollenkaan.

                              Parin päivän päästä mikrokytkin saattaa taas toimia jonkun aikaa ihan normaalisti ja lasi ei pompi auki itsestään..
                              Toki mikrokytkinvika on myös mahdollinen mutta kannattaa tarkistaa lasin sisäpuolella vasenta laitaa kulkeva johdinkalvo, ettei oli hinkkautunut rikki.
                              Tuota kautta kulkee kytkimen tieto ja aika usein pompsauttelee lasia auki kun johtimet paskana, vaatii uuden lasin tällöin.
                              Vian saa pois päältä niin että irrottaa spoikan alta löytyvän mustan liittimen mikä menee mikrokytkimelle.

                              Jos vielä tämänkin jälkeen temppuilee on luukun johtosarjassa vikaa.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Warra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 483

                                Kuinka E46 320i M54b22 kuuluu reagoida jos ottaa ilmamassamittarista piuhan pois? Olen yrittänyt liiskata erittäin hankalaa polttoaineseos laiha ongelmaa ja kokeilin nyt irroittaa imm piuhan:

                                Tulos: Käynnissä ei minkäänlaista eroa. Antaa vikakoodin p0104 Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent, jos piuha on irti. Piuha kiinni ei anna tuota. Jos auto on käynnissä kun nippaisee johdon irti, niin ehkä 700->650rpm muutos tapahtuu sekunniksi, samoin kun piuhan pistää kiinni lennosta.

                                P0174 ja P0171 ovat auton vikakoodien ongelmat mitä yritän liiskata.
                                Last edited by Warra; 29-05-2012, 19:52.
                                E46 320i Facelift Touring M54b22
                                exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎